O polbo de Discefa mete os seus tentáculos no supermercado

A. Buíncas REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

cedida

A compaña con sede en Cambre é líder mundial en venda de polbo conxelado por xunto. Con clientes en 40 países, a súa última fazaña foi dar o salto aos lineais do súper co produto cocido refrigerado

16 feb 2020 . Actualizado ás 22:43 h.

Fai máis de tres anos que o Rey do Polbo deixou de ser galego de capital. E o produto que procesa tampouco ten esa orixe, como máis do 95 % do que se serve en hostalería, o seu principal cliente. Pero segue tendo o seu trono en Cambre , desde onde reina en todo o mundo. Non en balde, Galicia é «berce internacional» do cefalópodo de calidade e iso supón «unha vantaxe comercial para nós». Nese nós que conxuga Miguel Peralta, presidente e director xeral de Discefa, empresa líder mundial en venda por xunto de polbo cru conxelado de alta calidade, están os fondos de capital risco GED V e Oquendo, que no 2016 fixéronse coa compaña que en 1982 vía a luz no porto da Coruña para mudarse no 2006 ao polígono do Espírito Santo.

O desembarco da nova xerencia supuxo un punto de inflexión para a compaña. Un investimento de 4,3 millóns de euros para aumentar un 45 % a capacidade da planta (de 11.000 a 16.000 toneladas) e, de paso, robotizarla, mellorar a trazabilidade e implantar sistemas internacionais de control de calidade situaron a Discefa á vangarda tecnolóxica das empresas de procesado de polbo en todas as súas variedades. «A sala branca de cocción parece un quirófano», di ufano Peralta ao referirse ás medidas de hixiene e calidade máis esixentes.

Porque a consigna para Discefa é a calidade. Esa de a que tanto adoeceu o mercado cando o polbo estivo tan caro. Como se consegue? Primeiro, apostando pola pesca artesanal e sostible nos países de orixe do polbo, que son Marrocos, México e Chile. Se no 2016 os provedores da compaña eran nun 24 % pequenas embarcacións, agora a porcentaxe sitúase no 94 % e o obxectivo é chegar ao 99 % no 2020.

A ultracongelación inmediata, o mesmo día da captura, é a segunda parte da receita. A guinda é o procesado na «avanzadísima» planta de Cambre, cunha tecnoloxía que garante ese sinal de calidade que se autoexige o Rey do Polbo e as demais marcas da súa familia: Fribó, Algarvio, Pindusa e Tentak.

Se ata agora Discefa reinaba co seu polbo cru conxelado na canle horeca, a través dunha rede de distribuidores seleccionados nos máis altos estándares de calidade, a súa nova liña, o polbo cocido conxelado, está chamada a estender os seus dominios na restauración e chegar aos fogares, onde o Rey do Polbo acaba de meter os seus tentáculos.

Capaz de pór en «calquera punto de EE. UU. calquera pedido en 72 horas»

A maior parte do polbo que sae da factoría de Cambre, un 88 %, vai, nos seus distintos formatos e marcas, ao exterior. Ata 40 países -11 eles incorporados á carteira a partir do 2016- reciben cefalópodo de Discefa. «Non queremos ser unha gran empresa local, senón unha gran empresa internacional», recalca Peralta. E aí está que empezaron a montar a rede comercial nos países árabes, á vez que profundan nos tradicionais, planean o desembarco noutros que non exploraron e empréganse a fondo no mercado de EE. UU., no que xa é líder de exportación, con 1.400 toneladas comercializadas, pero que «aínda ten percorrido».

Para gañar esa posición, Discefa montou a súa propia distribuidora, Ditusa, «capaz de servir en menos de 72 horas calquera pedido en calquera lugar dos Estados Unidos». Aí reside o segredo do seu éxito: «As empresas europeas fracasan en EE. UU. porque non priman o servizo e o americano, se fai un pedido, quéreo pasadomañá».

Agora o seu gran aposta é o polbo cocido. Porque poida que para un galego sexa doado cocelo, pero para alguén de Cuenca, como o propio Peralta, non o é tanto. Así que llo fai Discefa no «quirófano» de Cambre. Ademais, por optimizar espazo e tempo, «a curto prazo moitos restaurantes irán deixando de cocer o polbo e inclinaranse por compralo xa cociñado». Pálpito? Non. Dino as vendas.

Miguel peralta presidente e director xeral

«O noso obxectivo é que se poida comer ata nas casas de Conca»

Discefa descarta diversificarse cara a outros produtos. O conquense Miguel Peralta está convencido de que o gran valor da compaña é esa superespecialización no polbo de calidade, que a levou a moverse nunha pinza de facturación de entre 70 e 90 millóns, en función da cotización dun produto «que chegou a estar por amais dos lagostinos».

­—Que plans ten?

—Á parte de consolidar os mercados tradicionais e abrir outros, para nós é importante agora entrar en máis cadeas de distribución, como xa fixemos en Gadisa, co noso polbo cocido de calidade. O noso obxectivo é que o polbo se poida comer en todas as casas, mesmo nas de Conca.

­—É difícil conseguilo alí?

—Pois si. En Galicia estamos todos moi acostumados, como tamén en Madrid, pero hai zonas nas que o polbo non se ve. A través deste produto de calidade será máis doado que se estenda o consumo.

—Están en 8.000 toneladas ao ano, hai marxe a subir as vendas?

—A un prezo razoable como está este ano, agardamos que o consumo repunte. Os do 2019 eran realmente atípicos e non creemos que se volvan repetir. No 2018 a media era de 8,30 euros o quilo e no 2019 estivo a 12,25. O noso obxectivo a tres anos é situarnos en 12.000 toneladas e entre 110 e 115 millóns de facturación.

­—Planean vender a compaña?

—Houbo movementos, empresas que se achegaron, pero dentro dos plans de Discefa está cumprir co seu plan estratéxico. Xa veremos dentro duns anos. Practicamente acabamos de empezar, fixemos os investimentos en planta, na área comercial e agora aparece o do retail e hai que rodalo. O noso obxectivo aínda é vender moito máis.