Un reto ante o que necesitamos actuar

Arancha García OPINIÓN ARANCHA GARCÍA

MERCADOS

09 feb 2020 . Actualizado ás 05:17 h.

O Goberno, aliñándose co Parlamento Europeo e coas iniciativas doutros países e cidades, aprobaba unha declaración de urxencia climática como proba fidedigna de cal vai ser unha das súas principais prioridades durante o seu mandato: a loita contra o cambio climático. Os fabricantes de automóbiles, sobre a base do seu compromiso inequívoco co medio ambiente, acolleron favorablemente esta declaración, confiando en que sirva de acicate para a posta en marcha con celeridade de instrumentos que permitan acadar a tan ansiada neutralidade en carbono no 2050. Necesitamos intención seguida de actuación. España necesita un marco regulatorio aliñado con Europa e sen prohibicionismos que defina a nova mobilidade desde unha visión que priorice os sistemas de transporte máis sostibles e garanta o dereito á mobilidade.

Necesítanse axudas, si, para que os vehículos máis vellos e contaminantes deixen de circular polas estradas e as cidades. O 20 % do parque automobilístico, representado polos vehículos de máis de 15 e 20 anos, é directamente responsable do 80 % das emisións contaminantes e de CO2. Pero non podemos penalizar aos cidadáns que necesitan e usan os seus coches vellos, temos que axudarlles a cambialos, facilitando a substitución por vehículos novos. Neste contexto, vemos con gran preocupación a evolución do mercado de vehículos usados de máis de 20 anos, que crece a máis do 17 %, mentres o mercado de novos particulares, máis aló de frear a súa tendencia, acumula 16 meses de caída.

Requírese unha aposta decidida pola electromovilidad que nos permita pasar do 1,8 % de cota de mercado, coa que arrinca este mes de xaneiro, a cotas próximas ao 40 % para acadar os 3,5 millóns de vehículos turismos. Unha aposta que nos permita pasar dos 8.000 puntos de recarga pública actuais aos 200.000 que necesitamos, potenciando recárgaa ultrarrápida que permite tempos de carga razoables e onde España se sitúa á cola de Europa, con 4 puntos instalados e outros tantos en construción que atopan no seu camiño gran complexidade administrativa e xustificación económica. O despregamento dunha infraestrutura de subministración de hidróxeno suficiente e eficiente debe configurarse tamén como unha aposta clara.

Para iso, requírese actuar rapidamente. A automoción é un axente fundamental para a descarbonización da economía. Non estamos de brazos cruzados, estamos a actuar e necesitamos que o resto do mundo actúe. Non queremos evitar as nosas obrigacións, ao contrario, queremos anticiparnos, ofrecendo xa as mellores tecnoloxías, as máis eficientes, que camiñen cara á consecución deste obxectivo. Pero necesitamos que cheguen a todos os usuarios, que se xere unha demanda forte e constante no tempo que permita incrementar os investimentos e que garanta o liderado de España como industria tecnolóxica, responsable, fonte de emprego de calidade e de cohesión territorial. Para iso necesitamos a colaboración das administracións e do conxunto da sociedade. Traballaremos de xeito conxunto co Goberno para xerar esta contorna favorable para todos.