Algoritmos lucenses para saborear a mellor cunca de café

Laura López LUGO / LA VOZ

MERCADOS

ÓSCAR CELA

O laboratorio tecnolóxico Himikode deseñou unha solución para controlar a calidade do sector cafetero, da xeadería artesá e mesmo do lecer

09 feb 2020 . Actualizado ás 05:09 h.

Saborear unha boa cunca de café é unha experiencia na que interveñen numerosos factores: desde a calidade do gran, o tostador, o tempo de moenda ou a temperatura da auga ata a iluminación ou a música do local no que se consome. Todo iso, e moito máis, é posible calculalo e controlalo grazas a unha orixinal e nova solución tecnolóxica baseada en algoritmos e desenvolvida desde hai ano e medio polo laboratorio lucense Himikode. A iniciativa pretende que a industria alimentaria que opera na canle Horeca teña garantida a homoxeneidade, trazabilidade e calidade dos seus artigos, que o hostaleiro capte clientes e que os consumidores gocen dun produto, en leste caso café, de calidade.

A solución, HK Smart Food, está a ter moi boa acollida e aplícana tanto ao sector cafetero -no que contan con máis dunha decena de instalacións por toda España, da man, fundamentalmente, de empresas galegas-, como á xeadería artesá, hotelería, restauración de autor e lecer (festivais, clubs deportivos). Proximamente intervirán tamén no mundo da alimentación fresca, concretamente, froita, batidos e smoothies, onde agardan que a súa solución de reposición intelixente sexa especialmente valorada.

 A cargo de este proxecto, no que traballan sete persoas, están Noemí Rodríguez, responsable de negocio e cofundadora de Himikode, e Raúl G. Bayón, responsable técnico. A súa solución consta de sensores e dispositivos conectados e deseñados polo equipo lucense, que sensoriza todo o proceso do produto ata que é transformado para o seu consumo. Contan cunha plataforma que recibe datos das máquinas (e mesmo emite avisos preventivos sobre mantemento ou estocaje), que interactúa coa wifi do local (para coñecer o perfil do consumidor, idade, gustos, proporlle enquisas e recibir a súa feedback), que recoñece expresións faciais... e todo con datos anónimos e segundo un control ético. «A industria tiña necesidade de conectar co seu consumidor real, porque o hostaleiro coñece ao consumidor, pero a industria ou marca non, perde o control sobre o seu produto, e á marca interésalle que o seu produto sexa homoxéneo», explica Rodríguez. Toda esa valiosa información a recibe tanto a marca como o hostaleiro, que contan así con máis ferramentas para ser máis eficientes, impactar e conquistar a un consumidor cada vez máis esixente. De feito, «garantimos o retorno do investimento desde o primeiro momento».

Deste xeito, con esta solución constataron como o clima afecta a certos consumos, como algúns produtos, como os xeados, son máis consumidos por mulleres que homes, como en función do grupo que actúe nun festival consómese máis unha determinada marca de cervexa que outra… «Son aspectos que se sabían ou se intuían, pero agora podemos cuantificalos, establecer patróns de consumo e adiantarnos á demanda, planificando mellor os estocajes, por exemplo», explican.

Seleccionados en BFFood

O proxecto de Himikode foi unha das oito iniciativas seleccionadas (de entre as 38 presentadas) para participar na BFFood, a aceleradora do sector agroalimentario impulsada pola Xunta. Deste xeito, durante varios meses serán mentorizados por unha das empresas tractoras, Cafés Candeas, e recibirán apoio da Xunta para industrializar o seu proxecto de cara a unha implantación masiva.