O «brexit» enche os almacéns

Juan Francisco Alonso LONDRES / LONDRES

MERCADOS

HANNAH MCKAY

As empresas británicas fan provisión de produtos e materias primas ante a crecente incerteza. Os inventarios áchanse a uns niveis non vistos desde o ano 1983

10 novs 2019 . Actualizado ás 05:13 h.

Home prevido vale por dous. Os británicos, e moi especialmente os empresarios, están a tomarse ao pé da letra este refrán castizo. E é que ante as dúbidas e incertezas que o envurullo do interminable brexit ten pensado, decidiron tomar medidas para garantir a continuidade das súas operacións, aínda no peor dos escenarios; e por iso pasaron os últimos meses acumulando produtos e materias primas.

 Así o revelan os números da Confederación Británica da Industria (CBI, polas súas siglas en inglés), a cal explicou fai uns días que os inventarios dos grandes minoristas das illas chegaron en outubro a uns niveis non vistos desde 1983, momento no que comezou a compiar esas cifras. Isto, a pesar de que as vendas en tendas caeron 1 % no que vai do ano en relación ao período anterior.

Aínda que o repunte coincidiu cos preparativos da campaña de Nadal, desde a patronal admiten que os temores a que o pasado 31 de outubro producísese unha saída abrupta do Reino Unido da Unión Europea (EU) tamén influíron no aumento de encargos por parte de distintos axentes económicos. «O momento non podería ser peor: o período previo ao Nadal é un momento crucial do ano para o sector minorista e non saber onde estariamos en novembro agregou máis tensión para un sector xa asediado», detalla Rain Newton-Smith, economista en xefe da patronal.

A CBI obtivo os seus datos despois de entrevistar a 82 empresas, das cales 41 dedícanse á venda minorista, así como a firmas da industria da automoción. O fabricante de coches de luxo Rolls-Royce, sen ir máis lonxe, anunciou un investimento de 110 millóns de euros para ampliar os seus almacéns no Reino Unido e en Europa, así como en enchelos de autopartes para evitar calquera interrupción da súa produción en previsión dun brexit sen acordo.

 Pola súa banda, as farmacéuticas Pfizer e AstraZeneca revelaron que gastaron 110 e 44 millóns de euros, respectivamente, en aumentar os seus inventarios de fármacos. Un camiño similar ao que seguiu a minorista de viños Naked Wines, que destinou 8 millóns a elevar o stock de botellas de viño que ten almacenadas, moitas delas de denominacións de orixe españolas e galegas.

 Pero non só grandes cadeas tomaron sitúes fronte ao brexit. Tamén pequenos empresarios e comerciantes e ata cidadáns do montón tomaron medidas. «Nós facemos pezas de metal fundamentalmente para a industria do automóbil, aínda que para outros sectores tamén. Normalmente traballamos cun prazo de entrega de sete días, polo que tiñamos algún inventario, pero moi pequeno. Con todo, como había a posibilidade de que o brexit provocase demoras nas fronteiras polas novas regulacións e o papelorio, decidimos construír un novo almacén e agora temos material para sete semanas, porque non podemos darnos o luxo de incumprir cos nosos clientes», afirmou á cadea BBC John Nolett, director da empresa Pressmark.

 Todo o metal que esta pequena empresa, situada a uns quilómetros da cidade inglesa de Birmingham , provén de Bélxica . «Este gasto hanos impedido facer outros investimentos que tiñamos previstas», lamentouse Nolett.

Os británicos e residentes no país estanse pertrechando sobre todo de comida, medicamento e bebidas alcohólicas provenientes da UE, pero xa desde facía varios meses. Hai unhas semanas, a consultora Premium Credit publicou un informe no que aseguraba que os cidadáns das illas gastaran 4.000 millóns de libras (4.4000 millóns de euros) en produtos que crían que poderían escasear, ou cuxos prezos poderían incrementarse, de producirse unha saída abrupta do Reino Unido do club comunitario o pasado 31 de marzo, cando estaba previsto producísese orixinalmente o divorcio.