O repartidor do futuro viaxa con ás

Sara Cabrero
Sara Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

UPS

UPS consegue permiso nos Estados Unidos para operar a súa propia flota comercial de
drones autónomos, o que lle permitirá empezar a entregar paquetes con estes aparellos

20 oct 2019 . Actualizado ás 05:10 h.

Os repartidores do futuro -non tan afastado- non serán de carne e óso. Parafusos, metal e (o que é máis importante) ás, serán os principais compoñentes da gran revolución do sector loxístico. Porque a aterraxe definitiva dos drones neste tipo de compañas está moi preto. A pesar de que os avións non tripulados levan xa anos instalados en todo o mundo, o seu uso non acaba de dar o salto necesario para converterse nunha tecnoloxía de gran potencial económico. A escasa lexislación e as múltiples restricións coas que contan encorsetan o seu uso e impiden o seu despegamento definitivo.

Pero as cousas empezan a cambiar. Polo menos alén do charco. UPS acaba de converterse na primeira empresa estadounidense á que a Axencia Federal de Aviación (FAA, polas súas siglas en inglés) permitiu operar a súa propia flota comercial de drones. Ou o que é o mesmo, serán os primeiros en ter carta branca para usar estes cacharros como medio para entregar mercancías. Non foi un camiño doado o de UPS. Anos de traballo duro e moita investigación hanlles permitido asinar o fito. A compaña foi unha das primeiras en integrarse nun dos proxectos piloto postos en marcha pola Administración americana para comprobar ata que punto os drones poderían converterse nun problema para temas como a privacidade ou a convivencia con outras aeronaves. Foi só a primeira pedra dun longo camiño que agora empezarán a percorrer de xeito moito máis autónomo. Iso si, aínda queda moito que mellorar porque por agora o experimento hase limitado a trasladar produtos entre hospitais e clínicas. E é que durante o proxecto piloto, os drones de UPS só entregaron 1.100 mostras médicas nun hospital de Carolina do Norte.

O visto e prace da FAA permite agora á firma de loxística dar un paso de xigante. Poderá traspasar fronteiras ata agora prohibidas como facer voar os seus aparellos durante a noite ou transportar paquetes de máis de 25 quilos? Con certos límites. Seguirán sen poder sobrevoar zonas urbanas mentres a Axencia Federal de Aviación non dea un lavado de cara á lexislación vixente e amplíe algúns dos límites marcados.

O organismo móstrase positivo sobre o futuro. E deféndeo en cifras. Segundo as previsións que manexan, un total de sete millóns de drones pulularán polo espazo aéreo estadounidense no 2020. Deles, calcula que 4,3 millóns servirán a fins particulares e 2,7 millóns a usos comerciais.

E en España?

En España haberá que agardar: «Que isto teña pasado en EE.UU. non implica que se poidan voar mercancías en España», explica Analía López Fidalgo, enxeñeira do Instituto Tecnolóxico de Galicia (ITG) e directora de Sensóica. Esta experta engade que é a lexislación a que está marcando agora o camiño no noso país: «O regulamento que está vixente en España agora mesmo exclúe completamente o uso de drones para o traslado de mercancías». Pero a revolución non se demorará moito. Europa está a puír os últimos detalles dunha lexislación que afectará a todos os Estados membro, un texto que xa non exclúe o uso de drones para o transporte de mercancías e que verá a luz, previsiblemente, en xullo do 2020. «Pero non por iso xa todo o mundo vai poder transportar mercancías», advirte López.

Garantir a seguridade e mellorar a autonomía serán só algunhas das fochancas que terán que salvagardar as compañas para conseguir instaurar esta tecnoloxía no seu día a día. Os expertos aseguran que logralo merecerá a pena. O pastel é zumento. A industria do dron atópase en pleno auxe e hai algunhas voces que aseguran que as previsións de negocio desta actividade cóntanse por miles de millóns de euros. Así que, mentres a sociedade e a normativa axustábanse e acostumaban ao que viña, as grandes empresas púñanse as pilas. Non querían que lles pillase o carro. Moitos xigantes han ir mellorando as súas tecnoloxías para, chegado o momento, saír ao taboleiro de xogo coa mellor baza. Google e Amazon levan xa un tempo retándose a ver cal dos dous chegará cos deberes mellor feitos. O primeiro tanto llo sumaron os do buscador. A través da súa filial Wing, comezaron en maio deste ano a facer algúns experimentos en Virginia e en Australia , onde os seus cachivaches plantábanse na porta dun domicilio para, sen aterrar, descolgar os pedidos dos clientes. Amazon prefire ir facendo as cousas despacito e con boa letra. Hai uns meses patentou algunhas tecnoloxías coas que facer os seus aparellos moito máis efectivos para a repartición de paquetes.

E Galicia tampouco quixo deixar pasar este filón. Desde entidades como o ITG ou o aeródromo de Rozas peléxase por conseguir que as compañas patrias non deixen pasar esta onda. Porque, tal e como explica Analía López, a previsión é que os drones cambien moito as cousas. Aínda que, engade, non suporán a morte absoluta do transporte por estrada. Convivirán as dúas opcións en harmonía: «Imos empezar con transporte de obxectos pequenos e pouco pesados. Un dron necesita certas cousas, como un sitio para aterrar ou aerovías para circular, que non todas as mercancías permiten».