As tendas británicas baléiranse

Rita Álvarez Tudela. Londres

MERCADOS

cc

Crece o número de establecementos comerciais que botan a persiana nas grandes cidades. O colectivo pide ao novo primeiro ministro unha rebaixa fiscal

18 ago 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

 «Alúgase». Pór un pé nas rúas principais dos barrios de Londres e outras cidades da xeografía británica é sinónimo de ver tendas baleiras ou con estes carteis colgados no escaparate. De feito, a taxa de tendas coa persiana baixada está no seu peor nivel desde o 2015.

O número de establecementos baleiros nos centros urbanos británicos é o máis alto dos últimos catro anos, cunha taxa do 10,3 % en xullo, o máis elevado dos últimos catro anos, segundo mostran as cifras da enquisa realizada polo Consorcio Minorista Británico (BRC, polas súas siglas en inglés).

Así, pode dicirse que unha de cada 10 tendas do Reino Unido está nestes momentos sen ocupar. As elevadas temperaturas deste verán e a tendencia dos consumidores a comprar por Internet atópase entre as principais razóns deste cambio.

O número de persoas que entraron nas tendas, contabilizado polo número de pisadas, tamén caeu un 1,9% en xullo, o peor nivel dese mes en sete anos. De feito, nas rúas principais diminuíron un 2,7 % en xullo, mentres que nos centros comerciais a caída foi maior, chegando ao 3,1 %.

A directora de información do citado BRC, Diane Wehrle, recoñeceu que xullo fora «moito máis desafiante» para os centros comerciais e as rúas principais que para as tendas localizadas fóra da cidade.

Wehrle agregou: «A demanda dos consumidores está cada vez máis polarizada entre a conveniencia e a experiencia, e é fóra da cidade onde se rexistra un mellor comportamento de clientes e vendas, cun aumento dun 1,2 % en xullo».

Nesa liña, Wehrle destacou como este tipo de negocios «non só ofrecen ás consumidoras contornas de compras accesibles con aparcadoiro gratuíto e opcións doados para facer a compra pola Rede, senón que tamén o combinan cunha experiencia mellorada que inclúe cafeterías e restaurantes informais, e instalacións de lecer».

Na rúa principal de Stockton-on-Tees, soa a música do fío musical das tendas, pero os dependentes recoñecen a falta de clientes e apuntan a que se está volvendo un pobo pantasma e as tendas van pechando unha a unha». Ese foi o caso da popular cadea Marks & Spencer, que vive horas baixas, e seguirá os seus pasos nos próximos días, Debenhams. A resposta desta localidade aos peches contraponse co intento de reinventar os negocios da rúa principal, pero queda por ver se terá algún tipo de efecto.

No 2018, os datos do Centro de Investigación Minorista confirman que máis de 2.500 empresas minoristas, na súa maioría medianas ou grandes, pecharan as súas portas, pero agora predín que a finais do 2019 a situación será aínda peor.

Desde o BRC ven con preocupación o aumento do número dos escaparates baleiros. «Ante tantos peches, o goberno debe actuar para aliviar parte da presión que exerce sobre as rúas principais», apuntou a directora executiva de BRC, Helen Dickinson.

«Actualmente, o comercio minorista representa o 5 % do PIB do país, pero paga o 10 % de todos os custos comerciais e o 25 % de todos os impostos que corresponden ao sector. As cifras crecentes de peches mostran que isto simplemente non é sostible», apunta Dickinson, polo que insta ao primeiro ministro, Boris Johnson, a que conxele estes impostos para poder sobrevivir.