A conquista do cliente, o reto superado grazas ao «big data»

L. G. V. REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

Mellorar a experiencia de usuario e optimizar os recursos é posible en Galicia grazas Varias farmacias consolídanse como casos de éxito tras ter mellorado a súa xestión

16 jun 2019 . Actualizado ás 05:08 h.

A maxia das novas tecnoloxías ha conseguido que os soños dos consumidores, eses que hai anos eran inimaxinables, sexan agora reais e tanxibles. Con só un clic podemos ter a máis suculenta comida na nosa cociña, o gadget máis punteiro no despacho ou as entradas para o concerto máis agardado na bandexa do noso correo electrónico sen necesidade de sufrir insoportables colas. Isto, traducido ao mundo empresarial, obrigou a todos os sectores a adaptarse a un novo modelo de consumidor: máis esixente, impaciente e desenvolto. Neste contexto, no que o mercado ten que basear as súas estratexias en colocar ao cliente no centro das súas preocupacións, a mellora da experiencia de usuario cos produtos que se lle ofrecen é esencial. Será este paso cara a adiante, e non outra cuestión, o selo que diferenciará un proxecto e outorgaralle un valor engadido indispensable. Quen avanza nesta dirección triunfa. O operador de telecomunicacións galego R sábeo.

Esta compaña -en liña co Grupo Euskaltel, do que forma parte- realizou nos últimos tempos un gran esforzo por adquirir tecnoloxía necesaria -sensorización, Internet das Cousas (IoT), big data, machine learning ou intelixencia artificial- precisamente para personalizar os seus produtos en función das necesidades de cada cliente. E, deste xeito, optimizar os tempos de espera do usuario e facelos máis agradables, mentres se lle poden dar a coñecer outros servizos adicionais. Así mesmo, a mellora tecnolóxica desta compaña facilita o acceso a un determinado servizo desde un único punto permitindo que, dun xeito sinxelo, o cliente elixa o que necesita, configúreselle e páguese.

Pensando no usuario

Este despregamento dixital sobre os centros de datos de R, e integrado en nubes públicas como Azure de Microsoft , permítelle xa ofrecer solucións á medida daquilo que requiran os negocios dos seus clientes. En paralelo, o seu programa de alianzas cos principais referentes no mercado e startups crean a simbiose perfecta de coñecemento e experiencia para ofrecer solucións específicas e orientadas aos diferentes sectores nos que están involucrados e compiten os clientes.

Un exemplo desta aposta pola innovación é a levada a cabo pola Cooperativa Farmacéutica do Noroeste (Cofano). Da man de R, decidiuse, nun claro acerto, pola incorporación dun conxunto de solucións tecnolóxicas que lle permiten atender as peticións dos seus clientes dun xeito diferencial. 

Resolver incidentes

Todo comezou grazas á plataforma Mileva. Non por nada este aliado leva o nome da brillante matemática serbia que estivo casada co non menos brillante Albert Einstein os primeiros anos do século XX.

Este operador galego de big data utilízase xa para centralizar o almacenamento dos datos procedentes das farmacias e dos usuarios, para así poder aplicar tarifas de analítica avanzada. Ademais, e grazas ao uso de tecnoloxías IoT, habilitouse un sistema de sensores de temperatura -converxentes con Mileva- para monitorizar de forma activa as súas neveiras e resolver potenciais incidentes pola perda de frío nas farmacias. Pero aínda hai máis, porque Cofano, ademais, instalou un operador automático chatbot como nova canle para dar soporte ás farmacias a través da nube de Azure de Microsoft. 

Se hai un terreo que é fundamental que incorpore solucións innovadoras ás súas filas é o sanitario. Xa que ofrecer comodidades aos usuarios e maximizar os beneficios das súas tarefas é clave para o bo funcionamento do sector. É a decisión que tomou, non sen medida, Cofano. O paradigma de analítica avanzada permítelle a esta cooperativa visualizar toda a información dispoñible, optimizar os procesos e a toma de decisións e, á súa vez, ofrecer un servizo de mellora de negocio e recomendación aos centros farmacéuticos asociados. Trátase dun proxecto desenvolvido para garantir a calidade do produto (rexistrando en todo momento a cadea de frío) e ter información permanente do estado de confort no interior das farmacias.

Este tipo de solucións van ser cada vez máis habituais pola considerable redución de gastos e o aumento das capacidades de explotación de datos que posibilitan plataformas como Mileva. Máis aló do ámbito farmacéutico, a banca, o téxtil ou o sector da alimentación son receptores perfectos para aproveitar as vantaxes das novas solucións big data e transformalas, á súa vez, nese valor engadido fundamental para os seus clientes porque o beneficio é transversal para toda a cadea de valor: produción, comercialización, mercadotecnia, operacións, posventa, sistemas... E axilízase sensiblemente a toma de decisións en tempo real, algo que no día a día é unha tarefa tediosa. 

Mellora integral nos procesos da empresa

En suma, trátase dunha mellora dos procesos, que se volven máis eficientes e operativos, dixitalizados e automatizados; a comunicación e a relación cos clientes, que reciben mellores servizos; o empoderamiento e aumento do valor do tándem robot-humano como complemento do traballo dos profesionais. Sin duda, un xeito de remar a favor dos avances tecnolóxicos e de usalos coa conciencia tranquila de estar fomentando a eficiencia tanto de portas para fóra da empresa como no seo da compaña. Mileva é o aliado. O operador R xa o sabe.

Analítica avanzada explicada para «dummies»

Falar de big data, Internet das cousas ou analítica avanzada pode levantar dor de cabeza aos menos entendidos en tecnoloxía. No entanto, se se explican de xeito sinxelo, os retos que se superan da man da plataforma de R Mileva, e que existen en infinidade de sectores, poderán entendelo tanto expertos como profanos.

Co seu servizo de IoT pode obterse calquera dato grazas á incorporación de sensores, elementos de ciberseguridad e comunicación dos compoñentes de xeito privado. O seu servizo de big data, doutra banda, é a solución que permite ás compañas integrar toda a súa información e obtela desde calquera fonte e con calquera formato. En último lugar, a analítica avanzada outorga ese plus de valor ás solucións big data. Trátase de ferramentas tecnolóxicas imprescindibles para ir do dato ao coñecemento e aos sistemas autónomos.