Chegan os aparcadoiros do futuro

Lucía Vidal

MERCADOS

CHINESA STRINGER NETWORK

O avultado parque móbil urxe solucións para aforrar espazo. As novas propostas de aparcadoiro intelixente ofrecen todo tipo de comodidades ao usuario. A tecnoloxía suple as limitacións humanas

16 abr 2019 . Actualizado ás 15:52 h.

Cantas veces pasouche iso de Non ‘lembro onde deixei aparcado o meu coche'. Tarefa, a de localizar o vehículo, máis ardua aínda cando se trata dun espazo con case catro mil prazas de estacionamento divididas en varias plantas. Aínda que é verdade que colorear as zonas e pórlles letra ou número axuda -sobre todo se se apunta ou se se lle fai unha fotografía- para o máis despistado calquera pista é pouca.

O centro comercial Marineda City da Coruña acaba de implantar un sistema apto para olvidadizos: unha app de xeolocalización que che guía por corredores e prazas ata darche de bruzos co teu coche. O servizo xa funciona en sete dos centros do grupo Merlin, aos que se unirán dezaseis máis. «Vímolo como unha necesidade. Había unha demanda e é unha forma de facilitar a experiencia de visita ao usuario. Dámoslle un valor engadido. A nivel nacional, somos a primeira compaña con centros comerciais que pon en marcha esta tecnoloxía en aparcadoiros», explica Roberto Vázquez, xerente adxunto de Marineda City.

Un pode pensar que poden xurdir complicacións de cobertura nun espazo subterráneo. E efectivamente, hainas. Pero xa pensaron nunha solución para atallar este problema: «O feito de que o cliente se poida quedar sen 3G ou 4G no seu móbil hase suplido implantando unha nova rede wifi -que xa está dispoñible na zona de tendas- no aparcadoiro, de modo que o usuario se pode conectar de forma gratuíta se queda sen datos». Só así poderá activar a aplicación, desenvolvida a medida por un provedor español de app móbiles. Na tecnoloxía participa tamén unha start-up galega, que se encargou de integrar unha solución de xeolocalización mediante unha Api Rest. «É un das dez empresas líderes a nivel mundial en xeolocalización indoor», presume Vázquez.

Un google Maps baixo terra

O sistema permite triangular posicións e non necesita un hardware engadido, porque bebe das redes wifi ou bluetooth do centro comercial. «A súa eficacia é moi alta. Déixache, como moito, a tres metros de distancia do teu coche». Na pantalla do seu teléfono móbil, o usuario poderá visualizar o centro a través de planos, con códigos de cores, escaleiras, ascensores, saídas, e todo tipo de indicativos. «É como un Google Maps, pero nun centro comercial de seis plantas. A aplicación lévache dunha tenda a outra e calcúlache rutas. Por exemplo, se es unha persoa con mobilidade reducida, trázache un camiño que evita obstáculos», detalla o xerente adxunto do centro. Conscientes de que hai que estar preparados para o próximo salto tecnolóxico en canto a conectividad refírese -«a chegada do 5G cambiarao todo»-, van dando pasos para estar ben situados cando coches sen condutor e aparcadoiros autónomos sexan unha realidade máis aló de probas piloto. «De nada vale ter un vehículo superdotado se despois non contas coa infraestrutura que lle dea soporte», di Vázquez. De feito, xa existen experiencias neste sentido. En Alemaña, probouse o Automated Valet Aparcadoiro, onde o condutor simplemente deixa o seu coche na entrada do aparcadoiro e, mediante unha app, ordénalle ao vehículo que atope unha praza libre e aparque... el soíño. Coche e aparcadoiro comunícanse entre si, de forma que os sensores instalados no pavimento indican onde hai ocos libres e como chegar ata eles. E á volta, o mesmo proceso, pero á inversa. O condutor dá a orde ao coche de que se desprace ata a súa localización e recóllao. «Co 5G iso será posible. Agora mesmo non, porque hai unha latencia. Unha diferenza de segundos entre o momento en que se emite a información e o instante en que esta é recepcionada, polo que o vehículo podería chocar contra un poste», advirte.

Mentres isto, que parece ciencia ficción, segue sendo terreo de laboratorio, as rodas avanzan noutras direccións: «Estamos a traballar como integrar de forma automatizada, en tempo real, información mediante unha notificación push -o usuario recibiría unha mensaxe instantánea no seu dispositivo-, de modo que en días de moita afluencia como poden ser os sábados, poidamos REVISAR indicar aos condutores cal é a entrada ou a saída máis recomendable en función do tráfico».

De momento, e á hora de aparcar baixo terra, haberá que conformarse cos sensores de ocupación que nos indican, mediante luces verdes ou vermellas, que prazas están dispoñibles e cales, ocupadas.

Aparcadoiros verticais robotizados: como aforrar espazo, tempo e diñeiro 

O concello de Azuqueca de Henares, en Guadalaxara, foi o primeiro do país en apostar por un aparcadoiro vertical, unha estrutura de doado ensamblaxe capaz de acoller quince coches onde antes cabían dous. Aforra custos de construción, ocupa menos espazo ao ancho que un aparcadoiro convencional, e reduce as emisións de CO2 á atmosfera (se temos en conta o tempo que pasamos buscando sitio para aparcar). Sevilla está estudando a posibilidade de encargar o seu particular smart aparcadoiro (aparcadoiro intelixente), dotado de catrocentas prazas, unhas amais doutras.

En países como Xapón -onde as grandes cidades crecen ao alto- hai tempo que usan este tipo de infraestruturas, xa sexan baixo terra ou en superficie. En China han ir máis aló, e para rizar o rizo, acaban de presentar un modelo de aparcadoiro en diagonal. Só hai que colocar o coche sobre unhas plataformas e un sofisticado sistema de sensores fai o resto. Ata un 60 % máis de capacidade e unhas cantas doses de paciencia sen esgotar.

Na localidade alemá de Dresde crearon un aparcadoiro que xera a súa propia electricidade a través de paneis fotovoltaicos que abastecen de enerxía solar as súas instalacións e seis puntos de carga eléctrica.