Apple e Google dispútanse o xogo

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

NOAH BERGER

Os dous xigantes presentan con só uns días de diferenza os seus propios servizos de «gaming», a través de descargas ou na nube. O sector factura máis que o cine e a música xuntos

02 abr 2019 . Actualizado ás 20:49 h.

Que o dos videoxogos é un dos negocios máis lucrativos que existen -o sector factura máis que a industria do cine e a música xuntos- é algo que se sabe desde hai tempo, pero ata agora non estaba no punto de mira dalgúns dos xigantes de Silicon Valley. Con todo, na última semana, con apenas uns días de diferenza, Google e Apple anunciaron que están a desenvolver as súas respectivas plataformas de gaming; a rivalidade que manteñen no campo dos sistemas operativos móbiles (Android / iOS) trasládase agora á pantallas de xogo.

Curiosamente, ambas as compañas elixiron camiños diferentes para desembarcar no sector. Apple presentou Arcade, un servizo de xogos por subscrición que ofrecerá máis de 100 títulos novos e exclusivos, incluídos lanzamentos orixinais de Hironobu Sakaguchi, Ken Wong, Will Wright e moitos outros desenvolvedores de renome. Os usuarios poderán probar calquera dos xogos do catálogo sen límites, sen anuncios, sen seguimento publicitario e sen compras adicionais. 

Na firma da mazá xa tiñan experiencia neste terreo, xa que a App Store conta con case 300.000 títulos gratuítos e de pagamento. Os primeiros fináncianse grazas á publicidade e ás compras integradas, mentres que os segundos, a pesar de ser aclamados pola crítica e moi populares entre os seus xogadores, chegan a un público máis reducido. «Apple Arcade cambia as regras, xa que, grazas á sinxeleza dunha única subscrición, xogos como estes poderán chegar a máis de 1.000 millóns de clientes a través da App Store», explican desde Cupertino. Apple non escatimou e xa ten o apoio de importantes estudos para desenvolver«tramas fascinantes e música e gráficos orixinais». Entre eles atópanse Annapurna Interactive, Bossa Studios, Cartoon Network, Finji, Giant Squid, Klei Entertainment, Konami, LEIGO, Mistwalker Corporation, SEGA, Snowman e Ustwo. 

Arcade ofrecerá unha nova forma de acceder a un catálogo de xogos inéditos que non estará dispoñible en ningunha outra plataforma nin servizo de subscrición. En lugar de pagar por adiantado por cada xogo, a subscrición permite ao usuario probar os que queira da colección dispoñible. Cada xogo dá acceso a todas as funcionalidades, contido e actualizacións sen necesidade de comprar nada máis. Permite xogar sen conexión e moitos títulos serán compatibles con mandos para videoxogos. Como os subscritores poden gozar os xogos de Apple Arcade no iPhone, iPad, Mac e Apple TV, terán a opción de retomar as súas partidas desde o dispositivo que queiran. E de forma periódica iranse engadindo novos xogos á plataforma, que estará dispoñible a partir do próximo outono en máis de 150 países desde unha nova pestana da App Store en iOS, macOS e tvOS.

Google: acceso instantáneo

Google elixiu a Gaming Developers Conference de San Francisco para revelar que está últimando o desenvolvemento de unha plataforma de videoxogos vía streaming denominada Stadia. Ofrecerá acceso instantáneo a xogos en calquera tipo de pantalla -televisor, computador portátil ou de escritorio, comprimido ou teléfono móbil-, con resolucións de ata 4K e 60 frames (cadros) por segundo, en HDR e con son envolvente. O lanzamento producirase nuns meses nos Estados Unidos, Canadá, Reino Unido e outros países de Europa.

«Durante 20 anos, Google traballou en pór a información do mundo ao alcance da túa man. A entrega instantánea desa información é posible a través do noso centro de datos e capacidades de rede, e agora, estamos usando esa tecnoloxía para cambiar a forma na que accedes e gozas dos videoxogos», afirman desde a compaña de Mountain View (California).

Ao utilizar a rede de centros de datos de Google conectada globalmente, Stadia «liberará a os gamers das limitacións das consolas e PC tradicionais», engaden. A plataforma disporá dun poderoso hardware que combina GPU de alto rendemento, CPU, memoria e almacenamento. 

O funcionamento estará integrado con outros servizos de Google, de forma que se poida empezar unha partida con só presionar un botón. Por exemplo, se estamos dentro de YouTube -onde máis de 200 millóns de persoas ven contido relacionado con xogos diariamente- e vemos a alguén xogando a Assassin's Crede Odyssey, simplemente poderemos facer clic no botón «xogar agora» e en segundos estaremos vivindo a aventura pola antiga Grecia: sen descargas, sen actualizacións, sen parches e sen instalacións.

Yves Guillemot, cofundador e CEO de Ubisoft (compaña desenvolvedora da franquía Assassin's Crede), mostrou o respaldo da industria do videoxogo á iniciativa: «O poder e a accesibilidade de o streaming ofrecerá millóns de oportunidades sen precedentes para xogar a videoxogos no futuro».

Stadia ten o seu propio mando de xogo dedicado, o stadia controller, que inclúe un botón para facer captura instantánea, gardar e compartir o xogo nunha resolución de ata 4K. Ademais, vén equipado cun botón asistente de Google e un micrófono. Segundo Google, os gamers terán así unha plataforma de última xeración para gozar dos seus xogos en todo momento, mentres que os desenvolvedores terán acceso a recursos case ilimitados para crear os xogos. «Estamos construíndo un espazo de xogo para cada imaxinación», sinalan.