O segredo mellor gardado de Google

Sara Cabrero
Sara Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

MABEL RODRIGUEZ

O xigante volveu a actualizar as regras que rexen a súa algoritmo de procura, o sistema que decide que é relevante na web. Moitas empresas xa temen as consecuencias

24 mares 2019 . Actualizado ás 22:41 h.

En Silicon Valley se garda uno dos segredos mellor gardados da humanidade. Unha fórmula completamente descoñecida, vixiada con sumo coidado e pola que moitas empresas do mundo estarían dispostas a pagar inxentes sumas de diñeiro. Hai quen se atreve a comparala coa fórmula da Coca Cola. Da nova era dixital, claro. E non é para menos. Falamos do secretísimo e inexpugnable algoritmo de Google , o que rexe e dirixe todo o que se move na web. O que decide se unha empresa é relevante para a humanidade. O que elixe que contidos aparecen nas primeiras posicións cando un usuario lanza calquera tipo de consulta na súa archiconocida caixiña de procura. E, mesmo, o que decide se unha compaña prospera no mercado dixital ou, pola contra, afúndese abocada ao máis cruel ostracismo 2.0.

Pode parecer unha cuestión só reservada para as mentes máis postas na materia. Pero o algoritmo de Google afecta ao común dos mortais. A todos. A grandes como Amazon, Inditex ou entidades bancarias. Pero tamén ao que ten unha empresa no barrio e decide dar o paso ao mundo dixital. Ou a calquera cidadán que se pon a teclear na pequena caixa de procura do xigante dixital unha dúbida que lle xurda no seu día a día.

Todo o que afecta as tripas do buscador ten a súa repercusión no mundo. E por iso, ante o anuncio da última actualización -bautizada como Florida 2-, son moitas as empresas que se botaron a tremer. Un simple cambio nas normas e regras que Google utiliza para ordenar os contidos que campan polo vasto mundo de Internet pode afundir a estratexia de mercadotecnia dixital de calquera. E mesmo pode chegar a provocar un importante buraco nas contas dunha compaña. «Se as normas cambian e toda a túa estratexia de mercadotecnia estaba envorcada unicamente no posicionamento de Google, podes acabar por desaparecer. Dun negocio cunha facturación media de entre 20.000 e 30.000 euros ao mes podes pasar a non ter ningún tipo de relevancia e, xa que logo, non conseguir clientes que che compren», explica Jordi Ordóñez, consultor en comercio dixital e experto na materia.

Non é para menos. En España, máis do 90 % de todas as procuras na rede fanse a través de Google.

Un mínimo axuste nos códigos informáticos que fan funcionar Google pode provocar un importante cambio nas regras do xogo da rede. Eles mesmos recoñéceno: «Esta semana, lanzamos unha actualización do núcleo xeral do algoritmo, como facemos varias veces por ano. Como calquera actualización, algúns sites poden notar caídas ou subidas. Non hai nada malo coas páxinas que agora poden funcionar peor. No canto diso, os cambios nos nosos sistemas están a beneficiar a páxinas que antes estaban premiadas de menos», sinalaban. Admiten os cambios pero, como de costume, sobre o meollo da cuestión, nin unha palabra. De que se trata ese meollo? Cando un cidadán comeza a teclear calquera palabra, os sistemas computacionales de Google ponse ao choio. Estas máquinas mergullan e filtran as millóns de páxinas web que utilizan eses termos ou outros relacionados. Tras analizalos, organiza na súa páxina de resultados todas esas webs mediante un algoritmo secreto que decide que é máis relevante e que menos. E para facelo considera toda unha serie de factores dos que pouco ou nada se sabe.

 Ordenar a web

«O ideal é non depender só do SEO -o posicionamento en buscadores ou tamén coñecido como optimización de motores de procura- senón apostar tamén polo tráfico de pagamento, polas redes sociais e por todas as ferramentas ao noso alcance. Porque se centramos as nosas estratexias de mercadotecnia dixital só nunha delas, calquera pequeno cambio que estas realicen pódennos mandar directamente á ruína», sentenza Jordi Ordóñez. Este experto asegura que, detrás destas actualizacións, Google ten un obxectivo bastante interesante: «O que buscan é ordenar a web, varrer os contidos de peor calidade e ofrecer aos seus usuarios os mellores resultados». Pero, advirte, non todo é altruísmo. «Google é unha empresa e quere gañar diñeiro. Non desvela o fondo dos seus algoritmos porque se todos soubésemos como colocar a nosa web a primeira deixariamos de pagarlle para saír nas caixas de publicidade que ten. E a maior parte dos seus beneficios veñen de aí». O xigante ten que coidar a súa peculiar fórmula da Coca Cola.