«As redes sociais están a axudar a promocionar Galicia»

Susana Luaña Louzao
Susana Luaña REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

cedida

Un magnífico expediente permitiulle, hai 21 anos, acceder a unha bolsa para un prestixioso máster en Inglaterra. Ía por seis meses, pero empezou a traballar como analista da televisión por cable, e gustoulle tanto, que quedou. A súa experiencia en comunicación e en redes sociais permítelle asegurar que Galicia está de moda. E ela promociónaa.

10 feb 2019 . Actualizado ás 05:09 h.

María D. Rúa Aguete licenciouse en Ciencias Económicas e Empresariais no ano 1998 e pouco despois xa estaba en Inglaterra cunha bolsa de Caixa Galicia que lle permitiu facer un MBA na Cardiff Business School, en Gales. «Ía volver a España pero pensei que sería bo quedar seis meses para adquirir experiencia e empecei a traballar como analista nunha empresa de televisión por cable e estudos de mercado de televisión, e gustoume tanto que pensei en quedar un pouco máis...» E pasaron 21 anos. Hoxe, como directora executiva de IHS Markit, a galega María D. Rúa Aguete analiza a cadea de valor da televisión e os medios de comunicación desde o desenvolvemento de contidos ata a produción e entrega a través de canles gratuítas e de pagamento. Lidera un equipo internacional que se expande por Asia, Australia e Estados Unidos.

-Cal é a súa función?

-Son a directora executiva dos servizos de medios, analizamos o mercado audiovisual e como está a cambiar coa chegada de plataformas como Netflix ou Amazon, e tamén as empresas de telecomunicación en xeral. Aínda recordo cando a liña de teléfono non servía máis que para falar, e hoxe pódese inserir un vídeo e ver a televisión. Quen mo ía a dicir a min entón?

-O sector vía esas plataformas como unha ameaza para o audiovisual. Vese agora como unha oportunidade?

-Cambiou moito esa percepción. Por exemplo en España, onde a piratería estaba moi estendida, agora está a baixar moito porque os usuarios entenden que vale a pena abonarse a esas plataformas, que ademais son unha gran promoción para o audiovisual español, como se puido ver coa casa de papel ou con Fariña. Non son inimigos, son aliados.

-Recoñécese internacionalmente a produción española?

-Nós sempre defendemos que España ten un produto moi bo e Netflix está a axudar a recoñecelo. A casa de papel vese en moitos países e películas en español como Roma non pairan de acaparar premios. É unha oportunidade que non ten un contido cando se distribúe só localmente e as plataformas en streaming están a cambialo todo. Por iso gústame tanto este traballo, porque todo cambia dun día para outro.

-Galicia tamén está a ser recoñecida?

-Tamén en Galicia hai moito talento que se está dando a coñecer mundialmente.

-Como nos ven aos galegos en Londres?

-Vennos como traballadores, valentes e loitadores. Ás veces sorpréndense ao saber que unha empresa como Zara é galega, pero eu sempre que podo menciónoo. E tamén me gusta destacar o papel da muller galega, sempre que podo falo de María Pita e de como esta muller galega lle plantou cara a Francis Drake, tan querido no Reino Unido e tan temido en España. Agora respéctase ao galego e niso teñen moito que ver as redes sociais, que están a axudar a promocionar Galicia. Eu sigo moito o que se fai e difúndoo, tamén desde Referentes Galegas, un proxecto do que formo parte e que me fai moita ilusión.

supera a morriña con viaxes á súa terra sempre que pode

Criar en Vigo pero a súa familia procede de Marín. A súa nai sacou adiante tres fillos coa axuda, desde a distancia, dun pai embarcado oito meses ao ano. «Agora, que están xubilados, teñen a todos os seus fillos fóra; eu en Londres e os meus irmáns en Madrid». As novas tecnoloxías, que son parte da súa vida, permítenlle estar en contacto cos seus. «Falo cos meus pais todos os días». E iso axúdalle a manter o acento galego do que presume en Inglaterra, onde sempre que pode, promociona o lugar das súas orixes, do que se sente tan orgullosa. Recoñece que lle pode a morriña e supéraa viaxando a Galicia sempre que o seu obrigacións llo permiten, aínda que é moi crítica coas comunicacións. «Non hai frecuencias, e en Semana Santa ou Nadal, polo mesmo prezo pódome ir a Estados Unidos», denuncia.

«Eu tamén son vítima de comentarios xenófobos que xurdiron a raíz do ‘brexit'»

Está moi preocupada polas consecuencias do brexit. «Eu tamén son vítima de comentarios xenófobos que xurdiron a raíz do brexit, do tipo ‘volve ao teu país' que din algúns en canto nótanche o acento».

-Cre que as redes sociais tiveron a súa parte de responsabilidade no resultado do brexit?

-Si, porque se lle fixo ao pobo unha pregunta sobre a que non tiñan información, e ademais difundíronse mentiras. Os partidarios da saída fixeron unha campaña moi boa, mentres que a dos que querían quedar foi moi pobre. A min o que me sorprende é que ninguén teña denunciado aínda as fake news que xa se demostrou que eran mentira.

-Expúxose regresar a España?

-Pasóuseme pola cabeza e teño compañeiros que o fixeron. Se non o fixen é porque teño aquí a todo o meu equipo, pero se vemos que as empresas coas que estamos a traballar vanse, nós teremos que irnos tamén. Os estranxeiros estamos moi preocupados e moi enfadados. Eu, cunha carreira creo que brillante, hai dous anos tiven que xustificar todo o que fixera neste país durante vinte anos. Máis que xustificalo eu debería ser Londres quen loitase por que quedásemos.

-Cre que en lugar de formarnos está a confundirnos esa sobreexposición en redes?

-Ten as súas cousas boas e as súas cousas malas, pero pasamos demasiadas horas conectados e estase vendo que está a crear problemas sobre todo cos nenos. Hai que protexer ao menor.