Google e Amazon non son perfectos

Sara Cabrero
Sara Cabrero REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

María Pedreda

Os algoritmos que deciden que queremos comprar ou artigos queremos ler cada vez que facemos algunha consulta aos xigantes da web tamén teñen erros. Os seus sistemas melloran e depuran os seus fallos aprendendo do comportamento que teñen os usuarios

22 mares 2019 . Actualizado ás 12:53 h.

Cada minuto, decenas de miles de usuarios pican sobre a caixa de procura de plataformas como Google ou Amazon para tratar de atopar aquilo que anhelan saber ou comprar. As demandas dos consumidores teñen resposta. Millóns de respostas. Diferentes e adaptadas ás necesidades de cada un deles. Pero non sempre acertan. Os xigantes de Internet non son perfectos. Amazon, por exemplo, non ten aínda moi claro que produtos son aptos para segundo que idades. Unha nai denunciou hai pouco que ao teclear na gran empresa de comercio online as palabras «xoguete para nenas de 6 anos», entre os resultados coábase un xoguete máis ben pensado para os adultos.

A cultura algorítmica que move os fíos de todo este armazón 2.0 no que desenvolvemos tantas tarefas do noso día a día ten os seus buracos. E exemplos como este o demostran. Os algoritmos de procura en Internet son un conxunto de instrucións que deciden que resultados móstranse aos usuarios cando teclean as súas dúbidas ou desexos. Estas regras -moi complexas e completamente secretas- deciden que está de moda, que páxinas gustan máis ou menos a cada usuario ou cales son as tendas máis populares cando buscamos un videoxogo, unha camiseta ou mesmo comida. «Os grandes actores como Google ou Amazon fornécense e deciden que ten máis relevancia despois de estudar cada minuto o que fan os seus miles de millóns de usuarios, que fan procuras e clics en grao sumo variado durante moitas veces cada día. Diso aprenden», explica David Losada, titular da área de Ciencia dá Computación e Intelixencia Artificial da Universidade de Santiago de Compostela (USC).

Este experto asegura que os xigantes da web teñen unha gran base de datos na que monitorizan todos os comportamentos dos seus usuarios, dos que elaboran complexos perfís. «Amazon sabe o que adquiriu cada un dos seus consumidores e a partir de aí tratan de atopar asociacións con outros usuarios parecidos a ti que compraron e buscado outras cousas. Con estas asociacións e co que coñecen de ti deciden que produtos recomendarche que poidan interesarche», engade Losada. Pero non son infalibles. Os algoritmos, lembra, están creados por humanos e os resultados que escollen ao final son froito dunha estimación: «Estimo que isto é importante para ti, pero se cadra equivócome porque é inapropiado -como no caso do xoguete sexual- ou non ten nada que ver co que estabas a buscar».

Os descoñecidos, un reto

As compañas máis populares de Internet sábeno todo de nós. Pero non de todos. Algúns cidadáns -e algúns obxectos ou tendencias aínda por explotar- son todo un reto para eles. «Cousas que xorden de xeito recente ou xente que preguntou pouco a estas webs son un desafío. Saben pouco deles e é complicado que acerten nas súas estimacións. Se es unha persoa cun perfil moi particular e non teñen nada semellante a ti no seu histórico é moi probable que non acerten nas súas recomendacións», explica David Losada, que ademais engade: «Están en continua aprendizaxe. Canto máis interactuemos con eles, máis acertarán e atinarán co que nos interesa». A pesar dos seus erros, é indubidable que os algoritmos cumpren a súa misión de xeito sobresaliente. «Están deseñados por humanos e, xa que logo, son imperfectos; pero tamén hai que admitir que son moi sofisticados e conseguen cousas incribles», sentenza Losada, que explica que de media un usuario escribe menos de tres palabras nas caixas de procura: «E só con iso teñen que saber que é exactamente o que queres, se algo divulgativo, comprar ou simplemente consultar información».