O rural 4.0: xuntos somos máis fortes

María Viñas Sanmartín
María Viñas REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

FeedCoo

Facelo en solitario é difícil e caro; colectivamente sae moito máis rendible. Isto é o que fai Feedcoo, pór a disposición dos pequenos produtores rurais servizos loxísticos, de compras, asesoramento legal e tamén visibilidade, conectándoos co consumidor final

12 novs 2018 . Actualizado ás 09:46 h.

O primeiro que queren deixar claro é que non son meros intermediarios, que son máis que unha plataforma online na que produtores artesáns se poñen en contacto con consumidores esixentes, encaprichados co natural, e viceversa. Feedcoo é unha canle que potencia o rural, que permite ao elaborador impulsar o seu produto, a súa propia marca, e que si, que funciona como escaparate e como mostrador -no portal pódense comprar directamente desde cestas de verduras da horta, mel de pequenos apicultores, sidra e zumes naturais ata vellas anadas de ribeiros ecolóxicos, leite e queixos de vacas que pastan libres, requesones con personalidade, marmeladas, cervexas ou licores caseiros-, pero tamén e especialmente como nexo de unión, como ferramenta para o sector da alimentación artesanal.

O que en concreto ten de especial esta plataforma é que axuda ao produtor a producir máis e mellor, que a través dela pode acceder a servizos de mellor calidade e a mellor prezo que se os buscase e contratáseos pola súa conta: «Ademais de apoiarlles coas súas vendas, tamén actuamos sobre os custos que a día de hoxe son ineludibles para un negocio no campo», explica Daniel Sánchez, director executivo.

Feedcoo acaba de vir ao mundo e xa foi fichada por un dos observadores máis potentes do panorama galego: o programa Vodafone Connecting for Good Galicia, que apoia aqueles proxectos nos que intúe potencial suficiente para contribuír á innovación social na comunidade, avanza pola súa terceira edición cos da Ribeira Sacra ben amarrados. O seu emprego da tecnoloxía é a clave. «Os hábitos de consumo cambiaron -reflexiona Sánchez-. Xa non buscamos o máis barato ou o máis caro, buscamos omellor , e hoxe en día hai moita información, o reto é poder xestionala de forma correcta para levala á persoa que máis a valora». É aquí onde as máquinas, a informática e as matemáticas entran en xogo. E eles saben como utilizalas. «Cando empezamos co tema, a moitos lles facía graza porque dicían que a xente do rural non ía estar preparada para a tecnoloxía -lembra-. Pero nós o que vemos é xustamente o contrario».

O portal tivo un longo período de xestación: Cristina e Daniel, ambos de 37 anos, coñecéronse compartindo momentos ao redor de copas de viño. Vinculados desde nenos a este mundo de terra e de viñedos, foron espabilados para darse conta pronto de como comezaba a crecer o interese polos produtos ecolóxicos, polos procesos particulares, de como se incrementaba o valor do artesán. Levan anos proxectando esta canle, recurso para o rural 4.0, dándolle voltas e voltas ao modelo de negocio, contactando con provedores, ideando xeitos de sacarlle partido aquí aos seus coñecementos de big data, á intelixencia artificial, á súa experiencia no mundo do I+D tecnolóxico. Feedcoo é un recentemente nado, pero non está verde: máis de 60 produtores xa forman parte do «movemento».

«A tecnoloxía permite facer realidade cosas que antes non eran posibles cos recursos que xa existen -sinala Sánchez-. Sempre tratamos de ser creativos con todas as nosas solucións, desde crowdfundings para axudar nos investimentos dos produtores con proxectos de alimentación ata a distribución intelixente ou a asociación comercial para venda conxunta entre varios elaboradores». Exemplos máis concretos? «Queremos lanzar unha campaña de financiamento colectivo para subvencionar a reconstrución de obradores destruídos polo lume nas Neves a través da venda de produtos da zona e agora mesmo temos en marcha unha iniciativa para redución de gasto enerxético nos diversos centros de transformación dos produtores -avanza-. Tamén estamos analizando as necesidades de mobilidade do colectivo, a xestión que se fai dos vehículos de empresa é moi mellorable».

Así, o equipo de Feedcoo, que pretende consolidarse no 2019 cunha decena de colaboradores, ofrece servizos de agregación e xestiónaos para conseguir mellor calidade a un prezo axustado, servizos que van desde asistencia en compras, produción, visibilidade, promoción de marca individual, venda e loxística ata asesoramento legal ou fiscal. «O sector empeza a ser atractivo para moitos mozos que xa decidiron emprender no rural e Feedcoo é o apoio que necesitan para que poidan facer o seu negocio viable no lugar que desexan vivir».

Se, de paso, facilitan aos consumidores o acceso a unha selección de «produtos fantásticos», a un prezo «razoable», para «converter a comida en pracer sabendo o que come », mellor que mellor.