Elon Musk se electrocuta con Tesla

Javier Armesto Andrés
Javier Armesto REDACCIÓN / LA VOZ

MERCADOS

a

A compaña cae en bolsa despois de que o seu fundador aparecese nun programa bebendo whisky e fumando marihuana; o director financeiro dura no cargo menos dun mes

16 sep 2018 . Actualizado ás 09:05 h.

As turbulencias volven afectar aos motores de Tesla, pero esta vez a orixe dos problemas parece estar no seu propio fundador e conselleiro delegado, Elon Musk. A compaña de coches eléctricos caeu en bolsa a semana pasada máis dun 5 % despois da dimisión do seu director financeiro, Dave Morton -aguantou soamente un mes no cargo-, e de que o propio Musk aparecese nun programa de radio fumando un porro de marihuana e bebendo whisky.

Os títulos da firma estadounidense sitúanse actualmente ao redor dos 280 dólares por acción, cando hai un ano estaban en case 380 dólares. Pero máis que un problema co Nasdaq -a cotización de Tesla, se nos fixamos no seu histórico, sempre tivo vaivéns pero reflicte un incuestionable alza ao longo do tempo-, a clave parece estar no errático comportamento do seu máximo responsable, cuns bandazos nos últimos meses pouco acordes coa estabilidade que esixe unha empresa das características da estadounidense.

A personalidade desta especie de Tony Stark da vida real tería sido demasiado para Dave Morton. «Desde que me incorporei a Tesla o 6 de agosto, o nivel de atención pública que se lle deu á empresa, así como o ritmo dentro da compaña, excederon as miñas expectativas. Como resultado, isto levoume a reconsiderar o meu futuro», explicou o xa ex encargado das contas da compaña, a cuxa renuncia se uniu a do director de recursos humanos, Gaby Toledano. Morton quixo aclarar, con todo, que «creo firmemente en Tesla, na súa misión e as súas perspectivas futuras».

A reacción de Musk parécese á que tivo en abril, cando chanceou sobre a suposta bancarrota de Tesla «a pesar da venda masiva de ovos de Pascua para captar capital» e publicou tamén unha foto súa con aspecto de sen teito e desmayado xunto a un Model 3. É dicir, tomarllo de broma.

En The Joe Rogan Experience (un podcast en directo que se emite por YouTube), o presentador invitou a Musk a fumar marihuana e leste, a pesar das reticencias iniciais -«é legal, non?», preguntouse antes de darlle unha calada ao cigarro-, acabou aceptando e bebendo ademais alcol en público. Unhas boutades que non contribúen precisamente a dar tranquilidade e confianza sobre a xestión dunha compaña que leva algún tempo espertando moitas dúbidas entre os investidores.

A finais de xullo, Tesla protagonizaba outro retroceso bolsista despois de que Musk botásese atrás na súa intención de retirar a firma da bolsa ao considerar que sería «o mellor» tanto para a empresa como para os seus accionistas. O consello de administración estudaba desde principios dese mes a proposta, cuxo obxectivo era mellorar a flexibilidade e non ter que estar suxeita á presión da presentación dos resultados económicos trimestrais.

Segundo Musk, os seus investidores son extremadamente importantes. «Case todos nos acompañaron desde que fixemos a empresa pública no 2010, cando non tiñamos coches en produción e só tiñamos unha visión do que queriamos ser», apuntou. Ademais, sinalou que o fabricante de automóbiles debe manterse «enfocado» en aumentar a fabricación do Model 3 e en ser rendible. «Demostramos que podemos facer grandes produtos de enerxía sostible e agora temos que demostrar que tamén podemos ser rendibles», subliñou.

Produción detida

A produción do chamado a ser o Ford T de Tesla, o vehículo que democratizaría a propiedade e o uso dos coches eléctricos, tivo que ser detida en dúas ocasións ante a falta de garantías de que a compaña sexa capaz de atender a demanda. Mentres a competencia (os fabricantes tradicionais) empézase a desperezar no zumento mercado da mobilidade por baterías de íon-litio, a Musk estáselle facendo máis costa arriba levar o seu soño como unha seda a todo o mundo que pór en órbita un cargueiro espacial.

Musk está nervioso e outro exemplo é o patinazo que cometeu ao chamar «pederasta» ao mergullador británico Vern Unsworth, involucrado no rescate dos nenos nunha cova de Tailandia. Unsworth insinuara que o envío dun minisubmarino -que finalmente non se usou- por parte de Musk era unha «artimaña de relacións públicas». A reacción do dono de Tesla foi a peor campaña de mercadotecnia en moito tempo.

A súa conduta errática levouno a botarse atrás na súa decisión de retirar do Nasdaq a firma de coches eléctricos