Líderes en innovación e de alta cualificación biomédica

Luisa López

MERCADOS

EDUARDO PEREZ

A compaña coruñesa, fundada hai pouco máis de dez anos, desenvolve estudos xenéticos para o diagnóstico e investigación de cardiopatías

22 sep 2016 . Actualizado ás 17:30 h.

A persistente procura pola innovación levou á empresa Health in Code a ser distinguida co premio Peme Innovadora que outorga La Voz de Galicia e o Banco Pastor. A empresa coruñesa fundouse no ano 2006 como unha spin-off da Universidade da Coruña, a partir do grupo de investigación cardiovascular do Chuac. «A empresa xorde a partir da actividade clínica e investigadora no ámbito das cardiopatías. Os estudos xenéticos son unha ferramenta fundamental para o diagnóstico correcto e a investigación, pero os estudos xenéticos expoñen problemas que limitan a súa aplicación na práctica clínica, en relación coa complexidade e cantidade da información que se debe utilizar e a continua evolución da tecnoloxía e o coñecemento nesta área», explica Lorenzo Montserrat Iglesias , director xeral da compaña.

Comezaron a investigar xa nos anos 90 realizando estudos xenéticos en cardioloxía. «Só podiamos facer estudos xenéticos cando obtiñamos fondos de investigación e mentres estes fondos estaban dispoñibles. Pronto comprendemos que non era posible reunir todo o coñecemento e recursos necesarios para avanzar de forma eficiente se estes recursos só se utilizaban no noso hospital. A creación da empresa e a oferta a un mercado global dos servizos desenvolvidos eran a forma de poder realizar unha xenética de calidade e pasar da investigación á aplicación clínica», engade o executivo de Health in Code. Precisamente por iso, o premio é para a empresa un fito a moitos anos de esforzo e traballo. «Consideramos que é un recoñecemento a un compromiso continuado da empresa coa innovación e o desenvolvemento, os cales constitúen a única vía para crecer nun mercado global altamente competitivo», explica. Sempre tiveron claro o camiño que debían seguir. «Desde o primeiro momento consideramos que a clave do éxito da empresa estaba na innovación en coñecemento e xestión da información e os primeiros dous anos dedicáronse a desenvolvemento de sistemas de información e posta a piques de tecnoloxías de genotipado. Desde ese momento non deixamos de innovar e podemos dicir que cada día hai algo novo na empresa que nos axuda a progresar», conta o socio fundador. A experiencia, incide Lorenzo Montserrat, foi apaixonante, pero foi dura. A nosa entrada no mercado coincidiu coa crise económica. Os nosos principais clientes son hospitais públicos e os atrasos nos pagamentos foron e seguen sendo unha ameaza constante para a supervivencia de empresas como a nosa. Health in Code aposta polo coñecemento que achega un equipo multidisciplinar altamente cualificado, que inclúe cardiólogos, biólogos moleculares, informáticos, bioinformáticos, licenciados en empresariais, etc. Estes dez anos representaron unha loita continua por manter e facer crecer este equipo», engade o director xeral.

A firma colabora coa Universidade de Yale e hospitais londinienses

A internacionalización é un dos puntos fortes e o que levou á compaña a converterse nunha empresa de referencia en I+D biomédico. «Health in Code é actualmente unha empresa referente na área da xenética cardiovascular. Traballamos para máis de 70 hospitais públicos en España, pero tamén se atopan entre os nosos clientes grupos de referencia internacionais como pode ser a Universidade de Yale en EE.UU. ou varios dos principais hospitais de Londres. Actualmente, dispomos das mellores bases de datos e sistemas de xestión de información na área da xenética cardiovascular do mundo e establecemos colaboracións para o desenvolvemento dos nosos servizos e a realización de proxectos de investigación en EE.UU., Alemaña, Reino Unido, Italia, Israel, Rusia e varios países de Iberoamérica», apunta o directivo. E engade: «Desde a creación da compaña temos pensado Health in Code como unha empresa internacional. Apoiámonos nos nosos contactos científicos e profesionais para darnos a coñecer. A calidade dos nosos servizos hanos permitido obter clientes que se atopan entre os principais líderes de opinión na nosa área. A estratexia comercial foi o «boca a boca» e a presenza en foros especializados. Chegamos a establecer acordos estratéxicos para situarnos nos principais mercados».

Lorenzo Montserrat destaca o esforzo que supón emprender un proxecto de I+D. «O esforzo é moi importante e os riscos persoais poden ser moi altos, pero non maior que o que representan outras opcións con menos futuro. Nos últimos dez anos, Health in Code destinou máis de sete millóns de euros a pagar empregos de calidade, e creo que a maior parte dos que traballan ou traballaron na empresa seguen empregados e melloraron as súas competencias profesionais. É un esforzo con recompensa», apunta.