Patrocinado por Patrocinadopor

Dous meses a bordo dun barco, sen pisar terra para evitar contagios

E. S. A Coruña / LA VOZ

SOMOS MAR

Tripulantes del María Pita en el puerto de A Coruña, donde permanece atracado el buque de Salvamento Marítimo
Tripulantes do María Pita no porto da Coruña, onde permanece atracado o buque de Salvamento Marítimo César Quian

Salvamento apraza as substitucións de tripulantes, e no María Pita «só podemos saír para ir á farmacia»

01 abr 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

«Nada de saír a comprar un xornal ou unha revista, nada de dar un paseo ou facer deporte, nada de ir á compra ou tomarse un café ... É dicir, nada de pisar terra firme. Só saímos do barco para ir á farmacia. E os do supermercado tráennos a compra». Os dez tripulantes do buque María Pita de Salvamento Marítimo, que está amarrado no porto da Coruña, terían que ter desembarcado e cambiado de quenda o pasado luns, pero as medidas adoptadas pola declaración do estado de alarma obrígaos a estar un mes máis no remolcador.

«E é unha decisión lóxica e acertada, para evitar contagios e garantir o servizo de urxencias ao tráfico marítimo», explica Ignacio Martínez Marcía, capitán do María Pita. Di que a situación é dura porque algúns dos compañeiros teñen familia directa infectada por coronavirus. E el mesmo ten á súa parella loitando contra o COVID-19 no hospital A Paz de Madrid. «Estamos acostumados vivir no barco. A sorte é que somos un grupo cunha convivencia moi boa. A moral está alta, pero a preocupación está aí...», indica.

Tamén confirma que, desde que se decretou o estado de alerta, non atenderon incidencias. «Está todo moi tranquilo. O tráfico de recreo reduciuse na súa totalidade, aínda que seguen circulando buques de mercancías. O bo é que se en circunstancias normais o noso tempo de resposta é de 15 minutos, agora, ao estar dentro do barco en todo momento, a resposta é inmediata», engade o capitán do María Pita. Desde Salvamento Marítimo confirman que esta situación excepcional é xeneralizada para toda a flota marítima que depende deles.

Tamén sofren a reclusión polo COVID-19 os tripulantes de parte da flota pesqueira de altura e de gran altura. Problemas de substitución agravados polas dificultades que teñen para desprazarse entre países.