Patrocinado por Patrocinadopor

A flota poderá volver pescar en Marrocos a partir do luns

Efe MADRID

SOMOS MAR

A.Carrasco Ragel

Regresan ao caladoiro un ano despois de ter vencido o anterior acordo

18 jul 2019 . Actualizado ás 19:56 h.

A flota española poderá volver faenar en augas de Marrocos a partir do próximo luns, día 22, un ano despois de ter que abandonar o caladoiro. 

O Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación informou nun comunicado que xa se completou o único trámite que restaba, e lembrou que coa entrada en vigor do acordo os buques españois poden acceder a 92 licenzas no caladoiro marroquí, das que xa se recibiron 70 solicitudes. Destas licenzas benefíciase principalmente a flota andaluza, canaria e galega nas modalidades de cerco, palangre de fondo e arrastre, ademais da flota dirixida a túnidos con cerco e cana.

A aprobación definitiva do documento estaba pendente de que o rei Mohamed VI imprimise o seu selo real no texto.

O anterior acordo sobre pesca asinado pola UE e Marrocos expirou o 14 de xullo de 2018, cando os barcos europeos tiveron que abandonar o caladoiro.

Desde o Ministerio apuntaron que a reunión da primeira comisión mixta deste acordo, na que se fixaron os aspectos técnicos que permitirán que poidan comezar a emitirse as primeiras licenzas, finalizou hoxe en Rabat.

O ministro en funcións da área, Luis Planas, valorou a importancia que supón este pacto, principalmente para determinados segmentos da flota española, á que lle corresponden máis da metade das licenzas.

España xa preparou os informes necesarios para a petición das licenzas de pesca e os armadores xa fixeron os pagamentos requiridos para iniciar a actividade a semana que vén, de acordo con estas mesmas fontes.

O ministerio sinalou que grazas ao compromiso dunha «áxil tramitación pola parte marroquí», agardan que se poidan entregar as primeiras licenzas e iniciar as faenas de pesca ao longo da semana que vén».

Planas detallou que o acordo terá unha duración de catro anos e inclúe melloras para a operatividade dos barcos, entre as que destaca unha maior flexibilidade para o cumprimento da obrigación de desembarque nos portos marroquís.

Inclúe, ademais, unha contrapartida financeira de 50 millóns de euros anuais polo acceso ao recurso, apoio sectorial e en canon de armadores.