Os policías portuarios serán axentes da autoridade coa nova lei galega

A norma permitirá declarar abandonado un barco tras medio ano sen actividade

.

santiago / a voz

Galicia contará nos próximos meses coa súa primeira Lei de Portos, de obrigado cumprimento nas 122 instalacións que dependen da Xunta. Trátase dunha norma «necesaria e dunha importancia estratéxica», destacou Alberto Núñez Feijoo tras a reunión semanal do seu Goberno, na que se deu conta do texto, que será remitido hoxe mesmo ao Consello Económico e Social para a súa posterior aprobación definitiva por parte do Executivo e a súa tramitación no Parlamento. 

Economía

Concesións máis longas. Entre outras cuestións legais, a primeira Lei de Portos adáptase ás normas estatais e á Lei do Solo, e ten como un dos seus principais obxectivos facilitar a implantación de empresas nas instalacións. Para iso, a Administración adquire o compromiso de resolver os trámites de concesións en 30 días, no canto dos catro meses de media actuais, e o tempo de contrato crece de 30 a 50 anos, co fin de facer máis sinxela a amortización. Si existe máis dunha petición de uso de chan portuario abrirase un trámite de concorrencia para establecer as propostas e a información pública. En canto á tramitación de atracadas, axilízase a adxudicación e regúlase a lista de espera no caso de que a demanda supere á oferta. 

Autoridade

Guardapeiraos con galóns. Os policías portuarios, ou guardapeiraos, serán «algo máis que funcionarios», explicou Feijoo, xa que adquiren carácter de axentes da autoridade e terán capacidade para iniciar expedientes sancionadores. Entre outras cuestións, terán potestade para aplicar a normativa en materia de prevención e loita contra a contaminación. Establécese un capítulo dedicado ás verteduras contaminantes, que obriga ao responsable de calquera incidencia neste sentido a facerse cargo da rexeneración da auga. 

Abandono

Barcos, coches e máquinas. A nova norma ataca a «lagoa legal» que xeran agora os barcos abandonados nos portos, na auga ou en dique seco. Segundo o presidente da Xunta, desde que entre en vigor a lei estas naves poranse a disposición da autoridade portuaria si detéctase que acumulan seis meses sen actividade e sen abonar as taxas correspondentes. No caso de automóbiles e calquera tipo de maquinaria, o tempo redúcese a trinta días. 

Infraestruturas

Accesos e plans a 5 anos. A nova lei obriga a que cada porto teña o seu propio plan de infraestruturas con vistas a cinco anos no que se especifique as obras esenciais, e promove a existencia de plans especiais para mellorar a eficiencia da explotación. Tamén recollerá aspectos relativos á accesibilidade e adaptación constante dos servizos, a relación de mobilidade cos centros urbanos e o acceso aos medios de transporte

Impacto social

Consenso. O presidente da Xunta destacou que Galicia é a comunidade con máis portos de España, e o 60 % da poboación vive en municipios con instalacións nas que hai unha gran variedade de actividades, o que converteu esta norma en «complexa». Por iso, afirma a Administración, o texto tivo unha exposición pública dun ano e foi trasladado previamente a medio centenar de institucións e entidades entre Cámaras de Comercio, Administracións públicas, federacións profesionais e deportivas ou colectivos do sector marítimo, tanto sindicais como asociacións empresariais. Dezaseis entidades presentaron alegacións que foron respondidas e nalgún caso xerouse unha modificación do documento. 

Votacin
2 votos
Comentarios

Os policías portuarios serán axentes da autoridade coa nova lei galega