Vilalba ensaia o uso de enerxía solar nas aulas e nos automóbiles

Xosé María Palacios Muruais
XOSÉ MARÍA PALACIOS VILALBA / LA VOZ

VILALBA

El área de automoción del IES Peña Novo tiene coches con motor eléctrico desde hace años
A área de automoción do IES Pena Novo ten coches con motor eléctrico desde hai anos PALACIOS

O IES Pena Novo instalou placas fotovoltaicas na cuberta

18 abr 2021 . Actualizado ás 05:00 h.

Enerxía de orixe solar que se pode utilizar en aulas e en automóbiles. O IES Pena Novo, de Vilalba , instalou na cuberta do edificio placas fotovoltaicas cuxo será variado despois de que se incorpore á rede eléctrica: tanto pode usarse para as aulas, alimentando a iluminación de dependencias do edificio ou de computadores, como para un punto de recarga de coches de motor eléctrico, colocado na zona de talleres.

As 22 placas instaladas xerarán en total dez quilowatts por hora. Así se poderían cubrir as necesidades dos cinco talleres do departamento de automoción, impulsor do proxecto, sen descartar que con esa enerxía funcionen os computadores que utilizan os alumnos do centro (uns 200). O instituto converterase así nun banco de probas, como explica Juan Dourado, profesor da área de automoción. A enerxía que se xerará tamén se estima suficiente para poder cubrir as necesidades dunha vivenda de dous pisos ou dunha casa unifamiliar.

Cun aparello colocado dentro do edificio —un investidor, precisa Dourado—, a corrente continua pasa a alterna, condición indispensable para poder ser utilizada. No punto de recarga instalado nos talleres, basta con mover un interruptor para decidir se se utiliza enerxía da rede xeral ou procedente dos paneis fotovoltaicos ou se combinan as dúas. No instituto, tamén se colocará un medidor para saber canta enerxía vaise xerando e consumindo en cada momento.

A principal produción nas placas coincide coas horas centrais do día. O proxecto non recolle a posibilidade de almacenar enerxía, aínda que no mercado xa hai baterías de almacenamento, como apunta o profesor Juan José López. A súa utilización, detalla, expón o problema do uso que se lles dá cando se acaba a súa vida útil; no entanto, empezan a verse posibilidades de reciclaxe.

López asume que a produción de enerxía non se manterá uniforme todo o ano e que nalgúns meses, sobre todo no inverno, descenderá. Cantas horas de sol poden considerarse garantidas? «Esa dúbida témola todos», admite. Pero agrega que o proxecto está deseñado para avaliar a viabilidade do sistema e para chegar a dispor de datos reais.

Práctica habitual

O uso de coches alimentados con enerxía eléctrica neste centro non é novidade senón práctica habitual desde fai varios. Agora, explica o profesor Dourado, no IES Pena Novo está a xestionarse a chegada dun vehículo de nova xeración; non só se empregaría para explicacións do ciclo medio de automoción, senón tamén para comprobar o seu funcionamento coa enerxía obtida nas placas.

Este novo proxecto ten por título «Fogar e vehículo conectados e sustentables»; forma parte do programa FP Innova, impulsado pola Xunta, e conta co apoio de tres empresas (Moncho e Santomé, de Vilalba ; Dielectro Industrial, de Lugo, e Sonepar Spain).

Nunha viaxe Lugo-Vilalba-Lugo, duns 70 quilómetros, un coche con motor eléctrico pode consumir uns 16 quilowatts. Cun cargador rápido, nuns 30 ou 40 minutos xa se logra un nivel aceptable de reservas. Eses vehículos resultan indicados sobre todo para desprazamentos urbanos; pero Juan José López subliña que esta iniciativa, na que se avalía o uso doméstico da enerxía solar, abre tamén posibilidades a zonas rurais.