Un sarrián na meca dos Beatles

Xosé Ramón Penoucos Blanco
X. R. Penoucos LUGO / LA VOZ

SARRIA

VICTOR FORMOSELLE

O compositor gravou Pangea, un traballo que recolle música de instrumentos autóctonos de todo o mundo

20 novs 2019 . Actualizado ás 10:56 h.

A fama do músico sarrián Abrahan Cupeiro é máis que coñecido, pero nos últimos días ha dado un envorco xigantesco na súa carreira tras conseguir gravar o seu último traballo: Pangea, nin máis nin menos que os estudos londinienses de Abbey Road, lugar no que gravaron os Beatles, Rolling Stones e varios temas de películas como Harry Poter, entre outras e coa Royal Philarmonic Orquestra. «Foi unha casualidade, fixen un concerto en Gran Canaria e ou trambonista, Marc Hampson, díxome que a miña música tiña que soar moi ben con intérpretes británicos pola súa maneira de tocar. Mandei un correo electrónico a Philarmónica de Londres e en menos dunha hora respondeume ou seu xerente. A partir de aí falamos e todo foi moi sinxelo. Parece incrible, pero así foi», dixo, para añdir que na gravación participou a orquestra londiniense ao completo cos seus 56 membros.

O traballo de Cupeiro é unha obra na que une música dos cinco continentes e na que chega a tocar ata 27 instrumentos autóctonos de cada zona coas dificultades que iso implica. «Mestúrao ca orquestra era algo que me preocupaba, pero tinga a ventaxe de que xa interpretei a obra en varios lugares como Finlandai, Costa Riva, Valencia ou Gran Canaria e polo tanta tiña todo moi traballado. As actuacións axudaron moito a que todo fose sobre rodas».

A primeira impresión de Abraham Cupeiro tras recibir unha resposta afirmativa foi de certo respecto. «A verdade e que pensei, onde me metín, pero logo todo foi xenial. Traballar cunha xente tan profesional fai as cousas máis sinxelas».

Á marxe da orquestra londiniense, entre as mellores do mundo, o resto do equipo tamén era de elite. «Ou inxeniero que fixo ou directo foi Jhon Barrett, habitual en traballos dous Rolling Stones, entre outros, que conseguiu que todo funcionase coma a seda», dixo Abraham Cupeiro.

As instalacións de Abbey Road deixaron marabillado ao compositos sarrián. «Resulta impresionante comprobar detalles que parecen tan pequenos coma que as cadeiras eran vellas. Ou motivo é que xa saben que son perfectas para manter unha calidade de son perfecta e polo tanto non as cambian».

Traballar con músicos da elite mundial produciulle sensacións diversas a Abraham Cupeiro. «Por unha banda impresionaba un pouco tocar ao carón dunha xente tan boa e enormemente profesional, pero ou maís importante é a segurida que che dá estar a actuar con eles, que saber que non van cometer un só erro. Foi unha experiencia fantástica».

As boas sensacións da proba fan que Abraham Cupeiro estea a desexar volver. «Unha vez que pasei esta experiencia teño máis ca claro que A Coruña e Londres están a dúas horas de avión e polo tanto irei sempre que poida. Por outra banda, explicáronme que non é habitual atopar músicos que toquen instrumentos étnicos e que estean acostumados a gravar con eles, polo que creo que abrín unha porta moi importante».

A nivel profesional este paso foi fundamental na súa carreira. «Ata ou momento non conseguira facerme un oco non mercado anglosaxón, polo que foi unha lombeirada moi grande de cara ao futuro e que seguro que me abrirá moitas portas», dixo Abraham Cupeiro.

Un caso curioso da gravación deste traballo é que se fixo como antigamente. «Antes primeiro facíanxe as xiras para promocionar ou traballo e despois grabábase, algo que agora faise ou revés. Nesta ocasión determinei volver aos vellos tempos e estou moi ledo», concluíu Abraham. A gravación, editada por Warner, pronto estará lista e a súa estrea será o día 21 de xaneiro no Teatro Alcázar de Madrid.