A Ronda Este, de 2,8 quilómetros, terá dous viadutos e custará 22,3 millóns

Enrique Gómez Souto
enrique g. souto LUGO / LA VOZ

SARRIA

A maiores haberá que engadir o custo da expropiación dos terreos

02 dic 2019 . Actualizado ás 18:52 h.

A Xunta dispón de proxecto técnico para a construción do segundo e último tramo da Ronda Este, o comprendido entre a estrada da Fonsagrada e A Tolda de Castela. Terá 2,84 quilómetros, o seu trazado inclúe dous viadutos e custará 22,3 millóns de euros. O delegado territorial do Goberno galego, José Manuel Balseiro, presentou onte o citado documento técnico aos numerosos membros da Federación de Asociacións Veciñais que se entrevistaron con el para abordar este asunto.

A Ronda Este (só está construída a primeira fase, entre as estradas de Vegadeo e A Fonsagrada) é un tramo da terceira rolda, formada ademais pola N-VI (desde A Tolda de Castela a Garabolos) e a Ronda Norte (desde Garabolos á estrada de Vegadeo). Esta vía constituirá un acceso fundamental ao HULA para quen residen en parroquias do sur do municipio e na contorna de Sarria. De acordo cos datos que onte foron expostos aos representantes da federación, presidida por Jesús Vázquez, aos 22,3 millóns que custará a construción, haberá que sumar entre dúas e tres máis correspondentes ao pagamento das necesarias expropiacións. O trazado previsto non afecta a ningunha vivenda.

A federación veciñal solicitou que nas primeiras semanas do 2019 iníciense os trámites que será preciso cubrir. Por unha banda, a exposición pública do proxecto, a efectos de presentación de alegacións; por outro, os trámites correspondentes ás expropiacións, pola vía máis rápida posible.

O ancho total da plataforma da nova vía será de 24 metros, con dous carrís por calzada de 3,50 metros, así como beiravías exteriores de 2,50 metros e interiores de 1,50; a mediana, de 2 metros, con barreira de formigón. Haberá cinco pasos a distinto nivel, tres superiores e dous inferiores.

Ligazóns

Este tramo da Ronda Leste contará con dous viadutos, un na contorna de Rosende de Abaixo (Rego Samai) (159 metros) e outro sobre o Fervedoira (169 metros). Está previsto mover 181.071 metros cúbicos de terra nos desmontes necesarios, e será preciso usar 174.498 metros cúbicos de terra en recheos.

Na rotonda da Tolda de Castela, a Ronda Leste enlazará coa N-VI , LU-11 e a avenida de Madrid.

O delegado territorial da Xunta sinalou que o dispor de proxecto técnico «é un avance significativo, un paso esencial para seguir traballando». Aclarou que no orzamento da Xunta para o 2019 non hai unha partida concreta para esta obra.

Populares e socialistas pugnan por apuntarse méritos para a construción da Ronda Leste. Se os socialistas reivindican o tanto de ter convocado en 2009 a licitación para a redacción do proxecto, o delegado territorial da Xunta, José Manuel Balseiro, pola súa banda, manifestou: «A autoría e deseño da rolda, como autovía urbana capaz de vertebrar a comunicación neste espazo da cidade, e como un dos principais accesos ao hospital Lucus Agusti, data do ano 2001, cun Goberno do Partido Popular, quen aprobou o estudo de impacto ambiental e a licitación do proxecto construtivo. Finalmente a inauguración das obras da primeira fase xa executada, tivo lugar en decembro do ano 2009, tamén cun conselleiro popular, Agustín Hernández».

Tramitación áxil

O presidente da federación, Jesús Vázquez, cualificou de moi positivo que a Xunta conte con proxecto para a nova vía, fixo un chamamento a axilizar os trámites administrativos e dixo que no orzamento autonómico de 2020 ten que haber unha partida significativa no orzamento autonómico para as obras. Sinalou que este é unha bandeira reivindicativa para a federación, que non arriarán ata que as obras estean acabadas.