Tráfico local e pesado substitúe ao de longas distancias en vías nacionais

X.M.PALACIOS / S.VARELA VILALBA, LUGO / LA VOZ

RÁBADE

SUSO PENA

A N-VI ou a N-634 conservan a súa importancia tras a apertura de autovías

21 oct 2018 . Actualizado ás 13:28 h.

A diario, no polígono industrial de Rábade entran e saen máis de 300 camións; no de Vilalba, máis de 100. Non son cálculos exactos senón estimacións -as de Rábade, achegadas polo alcalde, Francisco Fernández Montes, e as de Vilalba, polo presidente da asociación de empresarios, Álvaro Fraga-. De todos os xeitos, son dúas cifras que serven para explicar a importancia deses parques empresariais e o tránsito das vías polas que se accede a ambos os recintos.

Por Rábade pasa a autovía do Noroeste (A-6); por Vilalba, a do Cantábrico (A-8) e a de Ferrol (AG-64), que teñen unha intersección en , A Grandiscaa uns dous quilómetros do centro da vila. Con todo, ningún dos dous polígonos conta con acceso directo a esas autovías, polo que o tráfico pesado que entra e sae debe circular varios quilómetros por estradas convencionais.

Os camións que chegan ao polígono rabadense saen da A-6 nos arredores da localidade, en ou Outeiro de Rei en Begonte, aínda que esa terceira opción parece menos usada que as outras dúas. Os que acceden ao polígono de Vilalba) Sete Pontes (adoitan abandonar a A-8 ou a AG-64 na rotonda de e A Grandisca circular logo pola estrada Vilalba-As Pontes (LU-861), que ten o seu inicio xusto ao lado do polígono. Pero tamén, apunta Álvaro Fraga, hai camións que chegan ao polígono vilalbés tras saír da variante da N-634, distante só uns centenares de metros da principal entrada ao parque empresarial da capital chairega.

O polígono de Guitiriz, situado na parroquia Santa Mariña de Lagostellede , ten menos movemento, pero está ao lado da N-VI . A falta dunha ligazón directa coa A-6 -reclamado polo Concello, mesmo cun acordo plenario da corporación, aínda que sen éxito- tamén supón que os vehículos que entran e saen utilicen a estrada nacional tras ter deixado a autovía no acceso do centro urbano ou no de Ou Porto Vello.

Tamén o polígono de Begonte está xunto á N-VI , aínda que ademais ten ao lado un acceso á autovía do Noroeste. Con todo, a proximidade coa A-6 non exclúe un movemento de camións similar ao de Rábade, aínda que cun volume de tráfico bastante inferior neste caso. O alcalde, José Ulla, recoñece, por exemplo, que hai vehículos que se incorporan á autovía en Rábade ou en Baamonde tras percorrer varios quilómetros da N-VI , sen esquecer outros desprazamentos, os de quen acoden a comer a restaurantes de Carral ou de Baamonde, que tamén se realizan pola estrada nacional.

Quedan lonxe os tempos nos que as viaxes de Madrid ao noroeste ou de Lugo a tiñan A Coruña como única posibilidade a de usar a N-VI , en tanto que a N-634 era vía de tránsito obrigatorio para saír do norte de Galicia cara a Asturias. A construción da A-6 e da transcantábrica practicamente deixou a esas dúas estradas sen ese tráfico, pero non sen a condición de vías necesarias en moitas comarcas.