«O obxectivo de baixar a velocidade é antes ou despois cobrar polas autovías»

José Fernández, vicepresidente de Tradime, cre que reducir os límites non evitará accidentes e propón medidas tecnolóxicas nos vehículos


lugo / a voz

José Fernández é vicepresidente da Asociación de Empresarios de Transportes Discrecionales (Tradime) fundada en Lugo en 1977, e propietario de Transfercas. Si a medida do Goberno para reducir a velocidade de 100 a 90 nas vías convencionais modificará os tempos de viaxe dos condutores de turismo, máis incidencia terá nos transportistas, que non poderán exceder os 80 quilómetros por hora. Este empresario dubida da eficacia dunha medida da DXT para frear a sangría das estradas.

-¿Como valoran o cambio que se aplicará desde o 29 de xaneiro?

-Pois de entrada para nós suporá unha diminución importante nos tempos de viaxe. Creo que non é a medida máis efectiva para reducir os accidentes, non é a solución real.

-¿Cales serías as medidas que propoñen para reducir accidentes?

-Pois por exemplo eliminar puntos negros, mellorar a conservación das estradas... calquera menos reducir velocidade en estradas como o corredor de Nadela a Monforte, onde se vai perder competitividade, fará máis longos as viaxes e xerará colas de caravanas de vehículos.

-Pero evitaranse accidentes.

-Ou non, dependerá da vía. Por exemplo si xéranse caravanas de vehículos pódense tomar decisións de adiantamento arriscadas. Nós, os transportistas, e sucede igual cos condutores de turismos, cando imos a unha velocidade moi baixa, tendemos a cansarnos e non aguantamos ir detrás de vehículos moito intre. Ademais, si circulas máis lento confíasche máis, crece a apatía e deixas de prestar tanta atención á estrada. Creo que hai outras medidas que axudarían a evitar accidentes, non só a conservación das vías. Hai xa tecnoloxía suficiente para pór inhibidores de móbiles ou limitacións nos velocímetros. Os accidentes nas estradas secundarias prodúcense máis por descoidos que por exceso de velocidade

-Entón por que cre que se toma a medida de reducir de 100 a 90 por hora.

-O obxectivo, antes ou despois, é implantar a viñeta, que pagues por usar a autovía, que non che compense viaxar por estradas convencionais. É unha medida disuasorio. Tarde ou cedo acabarán cobrando. O problema xorde cando facemos percorridos onde non hai alternativa. Nese sentido, Lugo perde nas súas viaxes interiores de Galicia. Ir a Ourense ou a Santiago si xa era complicado, agora será unha odisea. E noutros percorridos verémonos obrigados a pagar a autovía ou a autoestrada. Por exemplo, si baixas cara a León pola A-6 e cóbranche, non existe alternativa xa de N-VI . Ou ir de Ferrol a Vigo está obrigado a facelo pola AP-9, das máis caras de España.

-¿Modificará este cambio os seus xeitos de afrontar o traballo diario?

-Nós estamos condicionados a non realizar máis de nove horas diarias. Si pásasche un minuto, xa hai unha sanción. Está claro que baixar de 90 a 80 por hora supoñen 10 quilómetros menos que alargará os tempos de viaxes que estamos a facer e poden aumentar o risco de sancións. Si mantense o ritmo actual, pódeche pasar que quedes co camión parado no Corgo, por exemplo, a 10 minutos da túa casa. Non sei, haberá que velo, pero si unha viaxe actual de Lugo a Ourense dura contorna ás dúas horas ou incluso algo máis, si circulamos a 80 por hora aumentará o tempo, co que se cadra un camioneiro que facía dúas viaxes de ida e volta entre ambas as cidades, agora non poderá facelo ou estará moi preto de incumprir a norma de superar as nove horas.

«Si a AP-9 fose máis barata iriamos a Santiago por ela e baixarían os accidentes nas nacionais»

José Fernández considera que si a actual viaxe de Lugo a Ourense ou a Santiago xa é complicado, cualifica de «odisea» cando teñan que circulan a 80 por hora Cre que a medida non favorece para nada a Lugo ao carecer de vías rápidas polo interior.

-¿Por onde circulan os transportistas de Lugo que queren ir a Ourense ou ao norte de Portugal?

-Circular pola N-540 por Chantada era un escándalo. Aí constatamos accidentes por culpa do mal estado da vía. Non se entende que dous capitais de provincia non teñan unha alternativa de estrada rápida. Fanse máis quilómetros polo corredor de Monforte aínda que é máis curto en tempo, pero co cambio de velocidade non sei si compensará a viaxe e se cadra regrésase á nacional. O corredor ten zonas curtas de carril de aceleración para adiantar, pero como un camión vaia cargado, non supera os 40 por hora nunha subida e causa retencións. Tamén é posible que algún condutor decida volver á vella estrada autonómica.

-¿E a Santiago, que estrada prefiren utilizar?

-A A-54 e a N-547 case ninguén a usa. E pola AP-9 case ningún camión vai, salvo os de mercancías perigosas, porque non é viable economicamente. Case todos imos ir pola N-634 por Teixeiro, cuxa estrada incrementou o tráfico. Si a autoestrada fose máis económica ou gratuíta, evitaríase a circulación polas nacionais e reduciríanse os accidentes. É evidente que sempre que exista unha autovía se evitará circular por unha estrada vella.

-¿E de Lugo cara a Asturias elíxese a A-8?

-Si que hai transportistas que usan a N-640 por Meira porque son menos quilómetros e agora está ben asfaltada.

«Haberá caravanas no corredor e crecerá a apatía

e o descoido do condutor»

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
3 votos
Comentarios

«O obxectivo de baixar a velocidade é antes ou despois cobrar polas autovías»