Guía visual para entender o novo carril bici de Lugo

Lorena García Calvo
lorena garcía calvo LUGO / LA VOZ

LUGO CIDADE

A senda está pintada de verde e vermello, os vaos advertiranse todas cunha cruz e haberá tramos nos que a vía será dun só sentido e outros nos que será de dobre

29 novs 2021 . Actualizado ás 10:03 h.

En pouco tempo Lugo terá completada a senda verde ciclista de 14 quilómetros que percorre boa parte da cidade. Á marxe de polémicas sobre trazados e aparcadoiros, a vía permitirá un uso máis seguro da bicicleta, suporá a reordenación do tráfico dalgunhas rúas e implicará tamén un cambio estético en moitos barrios, nos que os tons verdes e avermellados xa alteraron o asfalto. 

Cores

Circular por verde e vermello. Como se explican as diferentes cores e sinalizacións do carril? A nivel cromático, dous son os tons que hai que ter en conta. Por unha banda está o verde, que é o que sinala a zona reservada a bicicletas nas rúas segregadas (nas que bicis e coches non comparten asfalto), e por outro está o vermello, que sinala a continuidade do carril bici nas interseccións.

Agora mesmo, un pódese atopar con diferenzas en canto aos cruces. Por exemplo, na Rolda do Carme a zona vermella está delimitada por liñas descontinuas brancas, mentres que noutros lugares, como Marqués de Ombreiro, non. Estes casos son circunstanciais, posto que se van pintar igual en toda a cidade, pero aínda quedan partes pendentes. 

En las intersecciones el carril bici pasa a lucir un tono rojizo delimitado por una línea discontinua blanca
Nas interseccións o carril bici pasa a lucir un ton avermellado delimitado por unha liña descontinua branca Carlos Castro

Vaos

Haberá unha cruz en todos. Os 14 quilómetros de carril bici, unha aposta de Lara Méndez ao amparo da estratexia Dusi, discorren por diante de infinidade de accesos a garaxes. Para advertir ao ciclista de que aí hai un vao, todas as entradas estarán pintadas (no tramo que comprende o carril) cun gran xe. A maiores, neses accesos utilízase unha pintura diferente, de secado mais rápido, para evitar ter que cortar o acceso aos garaxes durante varias semanas. Isto implica que o ton da pintura cambie lixeiramente, algo que tamén serve para alertar ao ciclista de que está a chegar a un punto singular, explican desde o departamento de Enxeñaría do Dusi. Como sucede coas liñas descontinuas que limitan o carril nas interseccións, aínda quedan moitas entradas por pintar, por iso é polo que hoxe presenten aspectos diferentes.

Dous sentidos

A norma. Ao longo de todo o carril bici segregado un pode atoparse con tramos nos que esa vía verde (ou vermella) ten dobre sentido, mentres noutras zonas é único. Cando se redactou o proxecto, intentouse manter o maior tramo posible a circulación en dobre sentido pola senda ciclista, pero tamén se monitorizó o tráfico de cada rúa para ver a necesidade de segregar ou de apostar por carrís de coexistencia. En función destes elementos intentouse adaptar a dimensión do carril. Así se explica que haxa zonas nas que a senda verde ten dobre sentido e sexa único. Por exemplo, en Marqués de Ombreiro será de dobre sentido, aínda que máis estreito que noutras zonas pola configuración da rúa, pero por razóns de tráfico apostouse por esa excepción. Na rúa Ameneiro con Marqués de Ombreiro, con todo, o carril bici ten un único sentido (de subida), e os que queiran baixar han de facelo pola calzada de vehículos motorizados. Aquí considerouse que hai pouco tráfico e a coexistencia, xa que logo, é viable. 

El nuevo carril bici de Lugo, de algo más de 14 kilómetros, costará 1,2 millones de euros
O novo carril bici de Lugo, de algo máis de 14 quilómetros, custará 1,2 millóns de euros Carlos Castro

O 75 % do orzamento económico executouse

O 18 de xaneiro deste ano comezaban as obras da nova senda verde ciclista de Lugo, uns traballos que nun primeiro momento prevíase que durasen seis meses e que xa van polos dez. A alcaldesa, Lara Méndez, destinou algo máis de 1,2 millóns de euros para a actuación, e a estas alturas está executado o 75 % do orzamento.

Aínda que o prazo de execución era de medio ano, o Concello prorrogou o período dando por xustificados os motivos que expuxo o contratista e que ratificou a dirección de obra. Agora, co groso dos traballos xa feitos, todo apunta a que a principios do próximo ano os lucenses xa disporán da senda verde ao completo.

Siempre que sea posible, en las zonas segregadas el carril bici tendrá doble sentido, como en la Rolda do Carme
Sempre que sexa posible, nas zonas segregadas o carril bici terá dobre sentido, como na Rolda do Carme ÓSCAR CELA

Estas son as rúas que faltan por adaptar e sinalizar

Ao longo dos seus máis de 14 quilómetros, a senda ciclista lucense combina rúas nas que o carril bici está segregado con outras nas que conviven a bicicleta cos vehículos motorizados.

Agora mesmo, queda aínda por facer o carril bici en varias vías segregadas: Doa Urraca (no tramo que vai entre López Guntín e Mazaira), López Guntín, Río Navia (entre Curros Enríquez e Río Ser), Concepción Arenal (entre a Rúa dá Xesta e Mondoñedo) e Amizade (entre Portugal e Quiroga). Nestes momentos estase traballando en Germán Alonso e están a finalizar detalles noutras rúas. Nalgunhas falta algunha capa de revestimento, a instalación de separadores e elementos similares.

As rúas de coexistencia implican moitísima menos obra. Basicamente, só necesitan pictogramas de ciclistas e de limitación de velocidade, posto que neste tipo de vías non se esixen os mesmos requisitos de temperatura e de humidade e, polo tanto, actúase con moita maior celeridade. Están pendentes cálelas Lamas de Prado, Río Ser, Río Navia (desde Río Ser a Lamas de Prado), Mondoñedo, Portugal, Camiño Real, Oliveira, García Portela e as Costas do Parque de Rosalía. No caso da rúa Xulia Minguillón está a pintarse unha franxa vermella para reforzar a seguridade do ciclista, atendendo a un informe de tráfico. Nalgunhas destas rúas xa se está pintando.