Vrio Pack revoluciona desde Lugo o mercado do papel

Laura López LUGO / LA VOZ

LUGO CIDADE

ÓSCAR CELA

A empresa converteu a elaboración de bolsas de papel nunha opción sostible e de futuro. Cunha previsión de crecemento anual do 20 %, no 2020 producirán polo menos 1.000 millóns de unidades

26 mares 2019 . Actualizado ás 01:30 h.

A empresa lucense Vrio Pack, líder na fabricación de bolsas de papel, apostou forte polo futuro axuntando innovación e sustentabilidade. A firma revolucionou por completo o mercado do papel: cunha previsión de crecemento de entre o 15 e o 20 % anual de aquí ao 2025, aspira a producir no 2020 ao redor de 1.000 millóns de bolsas deste material -900 millóns para pan e pito e un mínimo de 100 millóns de bolsas de asa, principalmente, para cadeas de alimentación-. O sector, ademais de estar en auxe, representa unha aposta clara polo medio ambiente, segundo destaca o seu xerente, Eduardo Vázquez Río: «O sector está medrando. Se prohibiran a bolsa de plástico totalmente, seríanos difícil dar servizo», afirma.

A principal liña de produción de Vrio Pack céntrase na elaboración de bolsas de papel para pan, pero tamén fabrican, entre outros produtos, envases para pito asado, para os avións (as dos mareos, e son os únicos fabricantes en España) e, desde o 2017, bolsas de asa, principalmente para supermercados.

O crecemento da empresa foi espectacular. Os inicios de Vrio Pack foron en 1993 como distribuidores de envases e embalaxes. En 1996 deixaron a súa nave do polígono lucense do Ceao de 600 metros cadrados para mudarse a outra de 7.000. Catro anos despois, cambiaron o seu rumbo e entraron de cheo na fabricación, coa compra da primeira máquina para facer bolsas de papel, sobre todo para pan. De aí chegaron ás actuais 14 liñas de produción de bolsas de pan, para o que empregan 4.000 toneladas de papel ao ano. No 2017 incorporáronse ao mundo das bolsas de asa coa compra da primeira máquina (a finais de ano haberá cinco operativas para este fin): «Investimos case dous millóns de euros en maquinaria para fabricar bolsas de asa rizada e plana, das que se poden ver e adquirir nos supermercados», explica Vázquez Río. Con estas incorporacións, calculan empregar 9.000 toneladas de papel este ano para a fabricación de bolsas de pan e de asa.

No horizonte, varios proxectos impulsarán aínda máis a Vrio Pack. Entre eles, porán en marcha unha nova liña de fabricación, que estará operativa no 2020, de sobres de diferentes tamaños especialmente pensados para a venda online, cos que os clientes poden facer as devolucións no mesmo paquete, o que supón un aforro.

Exportan máis da metade da súa produción a Irlanda , Francia, Bélxica e Holanda

Máis de noventa traballadores dan vida desde Lugo a unha empresa que aspira a facturar 13 millóns de euros neste 2019. Máis da metade da súa produción, con todo, vaise fóra de España: «O 55 % enviámolo ao estranxeiro, sobre todo a Irlanda e a Francia, pero tamén a Holanda, Bélxica ou Nova Caledonia, principalmente, a cadeas de alimentación», explica Eduardo Vázquez Río.

Nestas cifras teñen moito que ver as normativas e, sobre todo, a mentalidade da poboación do resto de países europeos: «En Francia, por exemplo, xa non hai bolsas de plástico nos supermercados. Temos un cliente francés ao que lle vendemos 500 toneladas de bolsas de papel só para a froita, iso en España sería impensable», continúa el gerente de la empresa lucense.

Á cabeza da reciclaxe

Con todo, Vázquez Río recoñece que o noso país está á cabeza en canto a reciclaxe: «España é o segundo país da Unión Europea que máis papel recicla: case 90 quilos de cada 100 recíclanse». Neste sentido, destaca que Vrio Pack está comprometido ao 100 % coa sustentabilidade: «Desde hai seis anos os nosos produtos son ecolóxicos 100 %, con tintas á auga, colas compostables e biodegradables». Tamén matiza que, grazas ás certificacións, calquera bosque que se talle deberá ser plantado de novo.