A primeira área de servizo da A-54, en Soñar, terá hotel e restaurante

Xosé Carreira LUGO / LA VOZ

GUNTÍN

óscar cela

A construción está moi avanzada, pero non hai previsión de inauguración

17 jul 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

A primeira área de servizo próxima á A-54, a inacabada autovía de Santiago funcionará en San Pedro de Soñar, no municipio de Lugo. O empresario que promove o proxecto explicou onte que, por agora, non pode augurar unha data de apertura, a pesar de que as obras se atopan bastante avanzadas. De todos os xeitos, advertiu que quedan bastantes traballos e trámites por cubrir.

A instalación sitúase na ligazón de Vilamoure. Trátase dun nó no que conflúe a estrada de Portomarín, a LU-12, que comunica este punto coa estrada de Santiago/Ourense, nas Arieiras e a A-54.

A nova área non evitará aos condutores que utilicen a autovía compostelá o ter que saír da mesma. Iso é o que ocorre actualmente no traxecto que está acabado. Para encher en Nadela, por exemplo, hai que acudir á estación situada na vella N-VI ; o mesmo hai que facer se se quere encher o depósito en Guntín ou Palas .

O empresario que leva a cabo o proxecto forma parte do sector posto que ten polo menos outro establecemento de venda de combustibles e outros servizos. Neste caso expón como arranque, a estación de servizo, un restaurante e tamén un supermercado. A longo prazo abrirá tamén a parte de hotel que xa está edificado. Tamén se atopa xa levantada a cuberta que albergará aos chafarices de combustibles.

A estación contribúe a paliar a falta de oferta na zona de Portomarín. Esta localidade non dispón, desde hai moitos anos de gasolineira, debido ao peche da que se atopaba en funcionamento en pleno Camiño, ao lado da ponte que cruza o encoro. Moitos automobilistas da zona teñen que desprazarse a Paradela.

Esa falta de gasolineiras na estrada de Portomarín quedará paliada cando comece a operar a nova estación. Antes, será posta en servizo outra que está a menos de dous quilómetros de distancia.

Actualmente o negocio dos combustibles na área de Lugo conta cunha vintena de puntos de distribución dos cales tres se atopan no centro urbano da cidade, concretamente na Ronda dá Muralla, San Rafael e San Roque. Os demais están repartidos nunha área de aproximadamente tres quilómetros. O Ceao, As Gándaras e a estrada de Oviedo, son os puntos con maior número de puntos de venda. Algúns expertos aseguran que o negocio está xa ben servido; de feito, lembraron que empresas como Repsol superaran a cota de mercado e, durante un tempo, o grupo non podería pór en marcha máis estacións, tendo en conta a normativa sobre competencia no sector de venda ao público de hidrocarburos. Esa empresa coparía actualmente na provincia unha terceira parte dos negocios que funcionan actualmente na xeografía lucense.

O novo establecemento está a dous quilómetros doutro que é novo

Os expertos din que a oferta na área de Lugo comeza a ser moi elevada

A medio gas

Lugo está a medio gas. Tan a medio gas que chegar a Santiago supón polo menos unha hora e cuarto de traxecto e, iso dependendo da ruta que se elixa. A comunicación coa capital compostelá é pésima, pero tampouco houbo unha reivindicación activa e decidida por parte dos condutores que se contentan con ir detrás dos camións por Curtis. Agora chegan os servizos a unha autovía que funciona só a medio gas.

A de Palas segue en tramitación, pero o Concello reclama a Fomento máis axilidade

Palas quere ter a súa área de servizo en funcionamento canto antes, pero Fomento non se dá a présa que o concello palense quere. E iso que o alcalde, Pablo Taboada, foi varias veces a Madrid para pedir axilidade. A idea sería que o proxecto fose unha realidade antes de que se acabe a construción da autovía, algo que resulta difícil de predicir. De momento, o que podería ocorrer é que este ano, ou a principios do que vén, comezase a prestar servizo o traxecto entre Lavacolla e Arzúa. Quedarían o Arzúa-Melide (que non está en execución) e o Melide-Palas (en obras).

No seu momento, o alcalde palense indicou que o investimento previsto superaría 1.800.000 euros. O proxecto contempla dúas estacións de servizo e restaurantes en cada un dos sentidos da vía O establecemento, que estará situado á altura do quilómetro 36, prevé funcionar as 24 horas do día e, aseguran desde o Concello, dará traballo polo menos a unha trintena de persoas.