Lugo volve mirar a Madrid á espera dos orzamentos

Haberá xestos para mellorar o ferrocarril de Lugo a Ourense e para as autovías pendentes


lugo / a voz

O Goberno presentará este luns no Congreso as contas do 2019 se ben aínda non ten os apoios necesarios para a súa aprobación, cuxo proceso final tería que acabar en abril no Senado. Pero polo que aprobou no consello de ministros do venres as partidas destinadas a Fomento subirán dun xeito claro con respecto ao 2018, en concreto un 39,9 % en investimentos en infraestruturas ata os 7.572 millóns. Tras anos de recortes en Fomento, o 2019 parece que será o da expansión da obra pública.

A provincia de Lugo non levará nin de lonxe grandes millóns desa cifra total, pero si se esperan por unha banda a continuidade das poucas obras en marcha e, sobre todo, o compromiso das prometidas. Fomento executa nestes momentos os tres tramos pendentes da A-54, que debería estar acabada no 2022. A Xunta pediulle ao Goberno que axilizase os prazos para intentar que a autovía estea lista para o Xacobeo do 2021.

Pouco máis se espera en obra nova de estradas na provincia, aínda que si anuncios plurianuais para pór en marcha as licitacións e adxudicacións das autovías a Ourense (A-56), A Mariña (A-74) e Ponferrada-Monforte-Ourense (A-76). Tamén segue pendente o intercambiador de Guntín da A-54 coa N-540. E un xesto destacado sería que se incluísen partidas reais e non simbólicas para finalizar a A-8, desde Guitiriz ata Lavacolla. Si se prevén importantes investimentos para a conservación da maltreita rede viaria nacional na provincia. O delegado do Goberno xa o anunciou esta semana.

Pero sen dúbida a gran débeda pendente coa provincia é o ferrocarril entre Lugo e Ourense. Pouco diñeiro poderase investir no 2019 tras ter sido un 2018 case nulo en canto a trámites, pero polo menos deberíanse reflectir as partidas previstas para que no 2020 comecen as obras de eliminación dos 36 pasos a nivel, a electrificación da liña Lugo-Monforte e para a redacción dos proxectos das tres variantes que acurtarían os tempos de viaxe entre as capitais do interior de Galicia. Outra cuestión sería a renovación total da plataforma de vía, algo que define si a Lugo chega ou non chega un AVE .

Do que non haberá dúbidas é de que o Goberno asignará na súa programación plurianual uns 30 millóns para unha gran estación intermodal para Lugo. Outra cuestión é si chegarase algún día a realizar e en que anualidades. Por outra banda, desde o PP estarán pendentes de si hai avances para a nova comisaría nos terreos do Xeral

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
4 votos
Comentarios

Lugo volve mirar a Madrid á espera dos orzamentos