A A-6 estará cortada cinco meses en Vega de Valcarce en sentido Madrid

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

En primer término el viaducto de Ruitelán, de la A-6 y que fue de la N-VI, y que estará cortado hasta la primavera, y arriba el de Samprón, que se usarán en doble sentido de circulación
En primeiro termo o viaduto de Ruitelán, da A-6 e que foi da N-VI , e que estará cortado ata a primavera, e arriba o de Samprón, que se usarán en dobre sentido de circulación Carlos Castro

A reforma dos viadutos de Ruitelán e As Lamas obrigará a desviar o tráfico por un dos tres carrís en dirección A Coruña. Os outros dous seguirán sendo de subida

19 feb 2020 . Actualizado ás 12:45 h.

Desde este luns atópanse cortados ao tráfico máis de seis quilómetros da A-6 en sentido Madrid á altura do municipio berciano de Vega de Valcarce. As obras de conservación nos viadutos de Ruitelán e As Lamas, que foron construídos a inicios dos anos 80 para a nova N-VI e logo reutilizados para a Autovía do Noroeste, obrigará ao corte total da circulación en sentido Madrid.

Nos últimos meses, o agora Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma), xa tiña cortado un carril nos citados viadutos, coa velocidade limitada a 80 quilómetros por hora, pero as obras de reforma de ambas as pontes obrigan ao corte total, en principio ata o final da primavera. O Goberno está renovando os sistemas de contención de vehículos (a zona de freada) e realizando reparacións nos taboleiros e nas pilas dos viadutos, co fin de mellorar o estado de conservación destes dous viadutos, con máis de 40 anos de servizo, a metade como N-VI e a outra metade como A-6.

Vista desde la N-VI del viaducto de Ruitelán, abajo y que estará cortado al tráfico, y encima el de Samprón, que se usará en doble sentido
Vista desde a N-VI do viaduto de Ruitelán, abaixo e que estará cortado ao tráfico, e amais o de Samprón, que se usará en dobre sentido oscar cela

Ambas as pontes da A-6 na súa parte berciana, moi preto do túnel de Pedrafita, xa tiveron obras de melloras nos últimos anos. No caso do de Ruitelán, no 2016 de arranxou o pretil dereito por risco de fracturas e caídas de material. E no caso das Lamas, chegouse a furar varios metros antes para sentar un talude que estaba gretado. Os traballos de reforma actuais teñen un custo superior aos seis millóns de euros.

Mentres dura o corte da circulación en sentido Madrid, entre os quilómetros 422,4 e 428,8, os vehículos que descendan o porto de Pedrafita en sentido Madrid serán desviados a un dos tres carrís da calzada en sentido A Coruña. Os outros dous, de subida, serán para circular cara a Galicia. A limitación de velocidade é de 80 kms/h e os operarios de Conservación de Estradas colocaron uns pivotes fixos para separar ambos os carrís, evitando así os conos móbiles, que ás veces chegaban a invadir o carril contrario se un vehículo os golpeaba.

O desvío, debidamente sinalizado, é superior aos 6 quilómetros do corte da A-6, xa que inclúe a zona de ligazóns. Así, ao redor de oito quilómetros os vehículos deberán circulan a menos de 80 kms/h, e coas luces de cruzamento postas, ao ser tráfico bidireccional.