Novo Goberno, mesmos deberes para Lugo

Suso Varela Pérez
Suso Varela LUGO / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

A chegada dun tren digno, o corredor atlántico, o final da A-54 ou o inicio de novas autovías, compromisos de futuro

02 feb 2020 . Actualizado ás 05:00 h.

O Goberno de España non ten estabilidade desde as eleccións de decembro do 2015. Tras anos de executivos en funcións ou en minoría liderados por PP e PSOE agora arrinca un novo Goberno —sinalan que con vocación de permanencia— que terá no intento de aprobación dos orzamentos do 2020 o seu momento decisivo. Ao longo destes máis de catro anos foron varias os investimentos en infraestruturas da provincia de Lugo que se viron retardadas e mesmo paralizadas. Estes son os deberes, en base ás débedas históricas, e tamén ao aínda vixente plan de infraestruturas do Estado (2012-2024)

Ferrocarril

Mellora da liña Lugo-Monforte-Ourense. Adif ha ir licitando nos últimos meses varios contratos que axudarán á mellora desta liña e reducirán os tempos de viaxe: eliminación de 36 pasos a nivel, consolidación de pontes, renovación e asentamento da vía, electrificación da liña, entre outros, con importes totais próximos aos 200 millóns de euros. Pero para que realmente a viaxe mellore en tempos e Lugo póidase conectar co AVE da Meseta en Ourense téñense que realizar obras de maior envergadura: túnel de Oural e as variantes de Rubián e Os Peares, en fase de proxectos e cun futuro de execución sen concretar.

Mellora da liña A Coruña-Lugo e da liña Ferrol-Ribadeo. O Eixo Atlántico presentou un informe no que cun investimento de 1.500 millóns poderíase reducir o tempo de viaxe entre as dúas cidades a 28 minutos. Este estudo xa está amais da mesa do Goberno. Sobre o tren da costa, presentou outro que suporía unha baixada de tempos e velocidades.

Mellora da liña Monforte-Ponferrada-León. Adif mellorará o tramo da liña de tren Monforte-Ponferrada para adaptalo ao futuro Corredor Atlántico. Este mellora non só beneficiará ao tránsito de mercancías cara a Europa senón ás liñas de pasaxeiros que conectarán Galicia co norte de España e Cataluña. Trátase dun proxecto a longo prazo, que disporá de fondos europeos, pero xa se están dando os primeiros pasos. Acábase de licitar a redacción do proxecto entre Covas (Ourense) e Monforte (85 quilómetros), que contempla unha revisión de desmontes e terrapléns, inspección de todas as pontes para actuar nos que sexa necesario, análise das obras de drenaxe, unha renovación completa da vía (desde o balasto ata as travesas e os carrís) e unha revisión dos túneles para reparalos e axustalos á normativa actual.

Mellora do tren de proximidade. A renovación paulatina das diferentes liñas debería ir asociada a mellores servizos de proximidade, tal e como demandan desde hai anos partidos políticos e federación de veciños de Lugo.

Autovías

A-54 (Lugo-Santiago). A adxudicación das obras que faltan por rematar (desde Palas a Arzúa ) que fixo o Goberno do PP marcou o final dos traballos no primeiro trimestre do 2022, e aínda que o goberno galego lle pediu ao de Sánchez apurar os prazos para que estivese en servizo no Xacobeo 2021, vai ser moi difícil que a ansiada autovía do interior de Galicia estea rematada en menos de dous anos. O ritmo das obras hase retardado, entre outros motivos, debido a novos problemas de impacto ambiental e á aparición de restos arqueolóxicos.

A-56 (Lugo-Ourense). Despois de máis dunha década en obras, esta primavera rematarán os traballos no primeiro tramo adxudicado, o que circunvala A Barrela (Carballedo). O resto de tramos van máis lentos. O novo Ministerio de Transportes traballa na licitación da variante norte de Ourense e do seguinte, pero os tramos lucenses (de Guntín a Carballedo) están aínda pendentes dun novo proxecto. Está en fase de redacción o proxecto de intercambiador de Guntín, que unirá a A-54, a A-56, a N-547 e a N-540

A-76 (Ponferrada-Ourense). Está en redacción o proxecto da circunvalación de Monforte. Os primeiros tramos, nos límites entre o Bierzo e Valdeorras, están pendentes da adxudicación das obras. O resto ten os estudos informativos rematados ou pendentes.

A-74 (Barreiros-San Cibrao). Nos tramos Barreiros-Foz e Foz-Burela está a redactarse o proxecto, mentres que o de Burela-San Cibrao está á espera de licitalo. O investimento total supera os 241 millóns de euros.

A-8 (Alto do Fiouco). O Ministerio de Transportes, Mobilidade e Axenda Urbana (Mitma) formalizou esta semana, cun investimento de 6,9 millóns, os contratos dos servizos de investigación e desenvolvemento cos que se actuará para deseñar e experimentar solucións á néboa no tramo da A-8 próximo ao alto do Fiouco (A Pastoriza).

Outras autovías. No plan de infraestruturas do Estado que se fixo no 2012, deseñouse a continuación da A-8 desde a A-6 en Guitiriz ata a A-54 en Lavacolla. Tamén segue no papel a A-72 entre Chantada e Monforte.

Estradas nacionais

N-VI . O Goberno segue á espera de que o Concello lle entregue os terreos para facer a rotonda de Alfonso X. Tamén está pendente todo o entroncamento da ponte branca coa Volta dá Viña. E o aumento do tráfico da circunvalación de Lugo necesitaría de melloras viarias (dobre carril) e de seguridade. Tamén están proxectadas unha rotonda e a mellora da N-VI en Outeiro de Rei.

Ronda Norte. O desdobramento (tal e como está o tramo de Ronda Leste que fixo a Xunta) e a iluminación son outra demanda veciñal e de condutores.

Conservación de estradas. O anterior Ministerio de Fomento adxudicou os traballos de conservación en todas as estradas nacionais, pero a N-540 entre Guntín e Carballedo e a A-6 na montaña de Lugo e na contorna de Outeiro seguen sendo zonas cheas de fochancas.

Patrimonio

Camiño Francés. O Goberno, a través do 1,5 % Cultural, desenvolve investimentos en varios núcleos de interese, con máis de seis millóns ata o 2022. Ademais, está pendente de executar o paso subterráneo no núcleo de Carballal, en Palas de Rei, para evitar atropelos de peregrinos na N-547.

Edificios. Están a deseñarse os traballos preliminares para a conservación das pinturas murais do mosteiro de San Vicente do Pino , en Monforte. Tamén se vai a construír o Centro de Interpretación do Castro de Castromaior (Portomarín). Láncara solicitou ao Goberno a cesión da vella estación da Pobra de San Xiao para destinalo a un uso social, ademais de crear unha senda verde onde estiveron as vías.

Novos edificios

Comisaría de Lugo e Intermodal. Son as dúas grandes obras pendentes do Goberno na capital lucense. Para a Comisaría, o Ministerio do Interior aínda non sabe que espazo vaille deixar a Xunta no terreo do vello Xeral, que é titularidade do Estado, co que é un proxecto aínda por definir. A Intermodal que asumiu o Goberno socialista «é máis ambiciosa» que a que proxectou o executivo do PP. Este edificio, que se unirá ao da estación de buses que fará a Xunta e que superará os 25 millóns de euros, vai supeditado a que a Lugo chegue unha liña de ferrocarril mellor que a actual. En Viveiro están a piques de comezar as obras do novo edificio do Caiss (Seguridade Social).

Melloras

EDAR de Sarria ou pasarela en Rábade . O Goberno ten pendente diversas accións que melloren a vida diaria dos lucenses, como as obras da Confederación Hidrográfica para mellorar a depuradora de Sarria, a mellora do saneamento de varias rúas de Monforte, unha pasarela peonil nova sobre a vía do tren en Rábade, o control e reparación da costa de Lugo, rehabilitación de sistemas litorais, entre outras. Tamén están pendentes reformas nos dous centros penais (Bonxe e Monterroso) e a posta en marcha do Laboratorio de Sanidade Vexetal, que cubrirá o espazo do Cetal. Ademais, o Goberno ten en marcha un plan, xunto coa Xunta, para levar Internet a zonas de baixa cobertura.