Colas de coches, camións e buses nunha vía verde Reserva da Biosfera

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

ÓSCAR CELA

As obras do carril bici na vía provincial fan visible a falta da prometida Rolda Leste

07 dic 2019 . Actualizado ás 18:52 h.

Os centos de condutores que circulan a diario pola estrada provincial do Rato , a gran maioría con destino ao HULA e á estrada de , A Fonsagradalevan unhas semanas soportando os inconvenientes da construción do carril bici que tanto Concello como Deputación deseñaron para este pulmón verde da cidade, unha das xoias da Reserva da Biosfera Terras do Miño.

Pero o problema non son as molestias que teñen que sufrir os condutores, senón que ao ser a alternativa que utilizan os lucenses para desprazarse da zona sur da cidade cara ao hospital e viceversa, e así evitar o embude que supón hoxe en día a avenida de , As Fontiñasestá a utilizarse unha vía que non debería ter o uso actual, cunha estimación de máis de 5.000 vehículos ao día.

A falta do prometido fai dez anos pola Xunta como segundo tramo da Rolda Leste obriga a utilizar unha estrada provincial chea de curvas e pola que moi preto pasean e fan deporte centos de lucenses. As obras de construción do carril bici están reflectindo directamente o problema que supón o tráfico desta LU-P-2925. A colocación dun semáforo nunha zona na que se estiveron levantando muros de contención para o citado tránsito de bicicletas provocou que se cheguen a acumular máis dunha decena de coches, camións e autobuses parados nunha estrada na que, por exemplo, a limitación de velocidade é en varias zonas de 30 por hora ou na que se advirte da presenza de animais e de peóns.

Os condutores que utilizan este paseo natural son conscientes de que van ter que ir lentos ou mesmo, estes meses, deterse uns minutos para agardar que os operarios lles dean paso. Pero segue compensando, a falta de Rolda Leste, utilizar un trazado que se chega a facer máis cómodo que percorrer, por exemplo, todo Fontiñas, ou máis barato en consumo de combustible que ir ata Nadela para utilizar a A-6 como lanzadeira do HULA.

De 650 a 5.000 vehículos

A estrada do Rato pasou de ter uns 650 vehículos ao día na pasada década aos máis de 5.000 da actual. A apertura do HULA disparou o tráfico, causando nos primeiros anos varios accidentes rechamantes, con coches que se saían da vía e acababan no río, co risco ademais de levar por diante algún peón ou atleta.

A Deputación viuse obrigada a colocar bandas rugosas, que logo acabou quitando, a botar un tipo de firme menos deslizante, a colocar varandas de madeira e a indicar con grandes anuncios que se está nun parque periurbano e que hai limitacións.

O traxecto entre a LU-530 en San Eufrasio e a vella N-VI en son A Tolda apenas tres quilómetros e ten 19 curvas, algunhas delas pronunciadas. Ten varios accesos desde Fontiñas, atajos que utilizan algúns lucenses. O tempo estimado, facendo caso ás limitacións de velocidade, é entre catro e cinco minutos, moi inferior sen fixésese o mesmo traxecto por . As FontiñasDurante os cinco minutos de tránsito polo Rato un condutor pode cruzarse, ao mediodía, con polo menos uns vinte vehículos.

En breve, convivirán coas bicicletas

A construción do carril bici trátase dun proxecto de Deputación e Concello que se desenvolverá ao carón do río Rato , nun treito de 2,5 quilómetros, entre o inicio do paseo, na zona da Tolda de Castela, e o cruzamento da LU-530 coa LU-P-2925 , polo que en breve a circulación de vehículos coincidirá co uso ciclista do Paseo do Rato , aínda que haberá unha separación física.

O carril para bicicletas situarase entre o paseo peonil e a estrada do Rato . No comezo, na zona da Tolda, dotarase unha zona de lecer, con bancos, paneis informativos... Para a construción do propio carril, instalarase unha tarima de 2,5 metros de ancho. O carril disporá dun pasamanos de seguridade de madeira duns 90 centímetros. Debido ao desnivel que existe en distintos puntos do paseo, será necesario construír catro plataformas elevadas que estarán sostidas ao chan por vigas de madeira. Tanto no paseo como nas plataformas, empregaranse materiais antiescorregadizos e respectuosos co medio ambiente e coa fauna da zona.

Finalizada a soleira de formigón, o carril dotarase dun revestimento de protección de pavimento sobre o formigón —de dous a tres milímetros— de espesor aproximado, acabado rugoso, con resistencia ao corremento. Este revestimento tamén se executará nas pasarelas de madeira. Finalizada a pavimentación, realizarase o pintado do eixo do carril bici mediante unha marca viaria reflexiva branca. Ademais este espazo dotarase dos paneis informativos, soportes aparcabicis, bancos de madeira, papeleiras e a sinalización vertical. Realizaranse traballos de xardinería e tratamento da paisaxe, coa plantación de especies autóctonas da zona.

Desestimadas as emendas da oposición para máis investimento na Rolda Leste

Os grupos da oposición no Parlamento galego presentaron varias emendas nos orzamentos da Xunta para o 2020 nas que pedían un aumento nos investimentos previstos polo goberno galego para iniciar a Rolda Leste de Lugo o próximo ano. Finalmente foron desestimadas e quedarán os 300.000 euros que a Xunta destinará á renovación do proxecto da Rolda Leste, xa que o aprobado no 2009 polo bipartito quedou desfasado.

Os orzamentos do goberno autonómico xa aprobados especifícanse tres millóns para o 2021, sete para o 2022 e nove para o 2023. En total 19 millóns, aínda que a estimación presentada hai un ano falouse dun custo de 22,3 millóns, aos que habería que sumar entre dous e tres para expropiacións. Con este cronograma, a necesaria Rolda Leste para rematar a circulación da cidade non estaría finalizada, sendo optimistas, antes do 2024.

O PSOE galego presentou entre as súas emendas unha partida de 800.000 euros para a primeira fase de construción da Rolda Leste. O grupo de En Común, pola súa banda, presentou unha emenda de 1,5 millóns de euros. Pola súa banda, dentro do Grupo Mixto, o deputado Luis Villares presentou un emenda dun millón de euros para a Rolda Leste.

Plan Paradai

Os tres grupos políticos tamén presentaron emendas para seguir desenvolvendo o Plan Paradai. A Xunta asignou para o próximo ano 450.000 euros, as mesmas cantidades dos últimos anos. Os socialistas pediron un incremento de 700.000 euros para desenvolver esta zona xunto á estación de tren. En Común tamén solicitou 750.000 euros. E o Grupo Mixto, un millón de euros.

Intermodal

Tamén a futura estación de autobuses xunto á do tren foi obxecto de emendas por parte dos grupos da oposición á Xunta. Nos orzamentos do 2020 estipuláronse 200.000 euros. O PSOE presentou unha emenda con 500.000 euros. En Común aumentou a cifra ata os 1,5 millóns. Os grupos da oposición tamén pediron máis investimentos para o 2020 no desdobramento do corredor Nadela-Sarria en autovía. A Xunta destina tres millóns, co obxectivo de comezar as obras, pero a oposición pediu máis cantidade de euros para ir avanzando no desdobramento.