Queixo, veu e mel para andar o camiño e atraer turismo de calidade

Trece Concellos de Lugo participan nun plan piloto da Xunta para potenciar a gastronomía


lugo / a voz

A provincia de Lugo foi seleccionada pola Xunta para pór en marcha un plan piloto destinado a potenciar o turismo enogastronómico e atraer a un maior número de visitantes, así como a aumentar o número de días de media dos turistas, A iniciativa enmárcase dentro da campaña Galicia Sabe e foi presentada no castelo de Pambre polo conselleiro de Cultura, Román Rodríguez, e a directora de Turismo, NavaCastro .

A experiencia denomínase Ruta do Queixo e dá Mel e participan nela 13 concellos de distintos puntos da provincia.

Experiencia turística

As persoas que participen nesta iniciativa participarán nunha experiencia turística dividida en tres opcións. A primeira xornada desenvolverase na Ulloa e a Ribeira Sacra. Os participantes poderán coñecer os segredos do proceso de fabricación do queixo de Arzúa Ulloa, desde o ordeño na explotación As Vacas dá Ulloa, ata a elaboración artesanal no obradoiro de Agroturismo Arqueixal. No ámbito cultural poderán visitar o castelo de Pambre ou os torrentes de Mácara e tamén practicar actividades ao aire libre como rutas dacabalo.

A segunda xornada ofrece aos visitantes a posibilidade de aprender como se elabora o queixo de San Simón dá Costa na Queixería Don Crisanto e coñecer a elaboración de mel no Museo do Mel ou Trobo, así como de saborear as fabas de Lourenzá. No ámbito cultural visitarán a Torre Museo dous Andrade, a Fortaleza de Tovar e poderán pasear pola ruta das Fragas.

A terceira xornada os turistas aprenderán como se elabora o queixo do Cebreiro na quesería Castelo de Brañas e como se fabrica o mel de Meles Anta na súa sede de Bóveda, ademais de ver as alvarizas na Ruta dás Abellas da Serra do Courel. Visitarán o mosteiro de Samos e poderá coñecer o xeoparque Montañas do Courel.

Mapa con referencias

O acto serviu para presentar o mapa que identifica máis de 2.000 recursos enogastronómicos de Galicia, que permitirá aos seus usuarios coñecer todas as opcións gastronómicas e de turismo dos distintos puntos de Galicia.

Román Rodríguez incidiu especialmente en que a gastronomía é o segundo reclamo que atrae a máis turistas a Galicia e insistiu especialmente en que a boa calidade dos produtos galegos e a boa elaboración dos responsables de transformalos favorece o crecemento económico, sobre todo en localidades do ámbito rural. Destacou que supón o 10% do PIB da comunidade e que ofrece 115.000 empregos directos. O conselleiro expresou que potenciar o turismo enogastronómico era unha tarefa de todos os sectores implicados e apuntou que nos últimos anos experimentara un enorme crecemento.

Nava Castro tamén encomiou o potencial gastronómico de Galicia, que considerou que pronto podería converterse no maior motor turístico e incidiu no novo plan como un xeito de conseguir que as persoas que visiten Galicia fágano en estancias máis longas, ademais de que aumente o fluxo de visitantes fose das tempadas vacacionais.

Os responsables da administración autonómica destacaron que van promover unha mellora nas festas gastronómicas, para o que traballarán en conxunto coa Fegamp.

Día 1

A Ulloa e Ribeira Sacra

A xornada transcorre en distintos puntos dos concellos da Ulloa, Antas de Ulla, Palas de Rei e Monterroso e na alta Ribeira Sacra nos concellos de Taboada e Chantada.

Día 2 opcións a

Terra Chá e A Mariña A segunda xornada desenvólvese en distintos puntos do concello chairego de Vilalba e nos mariñáns de Lourenzá, O Valadouro e Trabada.

Día 2 opcións b

Camiño Francés e O Courel.

A segunda opción do día 2 ou unha oportunidade de prolongar a estancia un día máis servirá para que os turistas coñezan dous concellos que son referencia do Camiño Francés, Pedrafita e Samos, aos que hai que sumar os de Bóveda e varias zonas da serra do Courel.

Coñece toda a nosa oferta de newsletters

Creamos para ti unha selección de contidos para que os recibas comodamente no teu correo electrónico. Descobre o noso novo servizo.

Votación
1 voto
Comentarios

Queixo, veu e mel para andar o camiño e atraer turismo de calidade