Loces láser, aspersores e barreiras contra as 600 horas anuais de néboa na A-8

Xosé María Palacios Muruais
XOSÉ MARÍA PALACIOS LUGO / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

O tramo máis próximo ao alto do Fiouco terá un novo sistema de balizas para evitar os problemas de visibilidade

19 sep 2019 . Actualizado ás 20:18 h.

Luces con sistema láser, aspersores para afastar a néboa ou barreiras nas marxes da calzada son algunhas das medidas que figuran como posibles solucións ao problema da néboa da A-8 na contorna do Fiouco (A Pastoriza). A falta de visibilidade obriga a miúdo a pechar a autovía nos 16 quilómetros que van de Arroxo (Lourenzá) á Xesta (Abadín), que quedou cortada máis de 2.100 horas desde fai tres anos, máis de 600 anuais.

Esas tres soluciones figuran no grupo de sete medidas seleccionadas, cuxa contratación pechou o Ministerio de Fomento cun investimento de dous millóns de euros e que están agrupadas en dúas categorías. Unha delas é a definida como sistemas de axuda á condución en momentos de néboa; a outra se presenta como un conxunto de solucións innovadoras para illar, eliminar ou desprazar a néboa. Na primeira categoría entran o sistema de balizamento lateral con luz láser, un sistema de sinalización horizontal con luces led sobre a calzada e un sistema de luces intelixentes. Na segunda figuran un sistema de aspersores con materiais higroscópicos -que captan a humidade ambiental-, a colocación de barreiras aerodinámicas cortavientos, a instalación de estruturas de formigón con aberturas laterais e a combinación de barreiras estáticas e dinámicas.

Serán seleccionadas dúas medidas de cada categoría tras probarse en terreos próximos á A-8, como lembrou onte, en Lugo, o delegado do Goberno en Galicia, Javier Losada. A solución final, precisou, pode ser unha que inclúa aspectos de varias das propostas citadas. O delegado afirmou que no 2020 saberase que sistema é o elixido para despois adxudicalo.

Doutra banda, o tramo da A-8 máis próximo ao alto do Fiouco (situado a 698 metros, a cota de maior altitude da transcantábrica) terá un novo sistema de balizas que persegue reducir o número de horas de peche da vía dando maior seguridade aos condutores. Como explicou Javier Losada onte, a medida suporá que a A-8 péchese cando a visibilidade mínima sexa de 30 metros en lugar dos 40 actuais. Está calculado, dixo, que coa entrada en funcionamento dese sistema redúzanse practicamente á terceira parte as horas de peche por néboa, pasando das 600 anuais a unhas 100. Da execución do proxecto estase encargando a Dirección Xeral de Tráfico.