A A-54 xa é o percorrido máis rápido para ir de Lugo a Santiago

Lorena García Calvo
lorena garcía calvo LUGO / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

A apertura do tramo Arzúa-Lavacolla está incrementado o seu volume de usuarios

17 mares 2021 . Actualizado ás 10:38 h.

O pasado 24 de maio, hai mes e medio, o Goberno central abría ao tráfico o tramo de autovía que transcorre desde as inmediacións de Arzúa ata Lavacolla. En total son 18,5 quilómetros da A-54 que están cambiando a ruta que moitos condutores elixen para trasladarse desde Lugo á capital galega. Moitos dos que antes optaban por ir por Guitiriz, Curtis ou Teixeiro, agora optan polo tramo que discorre por Palas , Melide e Arzúa. Os usuarios habituais esta ruta percibiron máis volume de tráfico na autovía, e nos pobos (Melide e Arzúa), polos que aínda atravesa o tramo de nacional pendente de construír, vese máis tránsito. Tanto de coches particulares -moitos seguindo etos meses ruta cara ás praias das Rías Baixas- como de furgonetas ou camións.

Sobre o cronómetro, os 18,5 quilómetros de novo tramo permiten que Lugo e Santiago estean un cuarto de hora máis próximas. Un tempo que, sobre todo para os turismos, fai que mereza a pena ir por unha A-54 que segue inconclusa e que obriga a percorrer os preto de 30 quilómetros pola N-547 que discorren desde a ligazón da autovía en Palas ata a rotonda situada a 4 quilómetros de Arzúa na que se empata de novo coa vía de alta capacidade.

Explican usuarios habituais que cubrir Lugo-Santiago por Palas , Melide e Arzúa agora pode completarse en ao redor de 1 hora e 25 minutos, aforrando 10 ou 15 minutos respecto de fai un par de meses, en función do tráfico da nacional.

Ata a apertura do tramo Arzúa-Lavacolla da A-54, unha maioría de usuarios, cada vez que debían desprazarse desde a cidade amurallada á capital compostelá, recorrían á A-6 ata Guitiriz e logo enlazaban coa N-634 pasando por Teixeiro, Curtis e Lavacolla. Este percorrido, duns 118 quilómetros, resultáballes máis rápido, pois se cumprimentaba en ao redor de 1 hora e 40 minutos. Un tempo que agora supera en case un cuarto de hora o trazado por Arzúa tras a apertura do novo tramo de autovía. Ademais, agora a diferenza en quilómetros é substancial, indo por Palas e Melide a distancia rolda os 18 quilómetros menos que por Guitiriz.

Iso si, hai que ter en conta elementos como onde se atopa o punto de partida ou o destino. Por exemplo, se se sae do Ceao para ir tomar a ligazón a Nadela e coller a A-54, a distancia pódese incrementar ata os 116 quilómetros, mentres que por Guitiriz son menos de 110, explican profesionais do transporte que realizan a viaxe con asiduidade.

O sector dos camioneiros

«Se vas nun turismo, podes aforrar uns dez ou quince minutos, dependendo do tráfico que atopas nos pobos, pero se vas nun camión, cunha velocidade máxima de 90, depende de cara onde vaias», explica José Fernández, vicepresidente de Tradime, o colectivo que aglutina aos transportistas discrecionales da provincia. «Por exemplo, se tes que ir tomar a saída de Nadela para coller a autovía, a diferenza de quilómetros é menor e apenas avanzas. Ademais, indo por Teixeiro é máis llana a estrada a pesar de ter máis pobos».

No que usuarios de turismos e camións coinciden é en que canto antes se finalicen os tramos pendentes da A-54, mellor. Para entón, xa non haberá dúbidas. Lugo e Santiago quedarán a tiro de pedra.