Se estanca o número de viaxeiros nos trens de Lugo a Madrid

Suso Varela Pérez
suso varela LUGO / LA VOZ

LUGO

As cifras de usuarios das estacións Zamora ou Palencia mostran as carencias lucenses

25 mares 2019 . Actualizado ás 21:17 h.

O aumento das frecuencias entre Lugo e Madrid, a través dos Alvia de Galicia coa Meseta, na primavera do 2016 foi unha pequena esperanza para a abandonada estación lucense. O propio Goberno, nunha resposta aos deputados populares García Díez e De Olano, confírmao: «Os novos servizos e ligazóns, ademais do descenso do desemprego, o repunte da actividade económica e o turismo produciron o incremento da demanda».

Pero o propio Goberno recoñece que as cifras de viaxeiros hanse estancado e que «existe potencial de crecemento da demanda». Así, o número de viaxeiros por tren dos traxectos entre as capitais lucense e madrileña varía entre os 17 e 33 viaxeiros, fronte ás prazas ofertas, que son 124, o que representa unha ocupación entre o 14 % e o 27 %. Con estas cifras, e recoñecendo que existe potencial para crecer, Renfe sinala que a oferta actual de servizos entre Lugo e Madrid «satisfai a demanda existente».

Pero se se analizan os datos dos viaxeiros subidos e baixados entre Madrid e Lugo, o número apenas se incrementou entre o 2017 e o 2018. A media do primeiro ano sitúase nos 11,1 viaxeiros e o pasado foi de 11,5. Estas cifras están moi afastadas doutros servizos de Madrid con cidades galegas que si gozan de máis conexións e trens máis rápidos: Ourense (275,3 viaxeiros), Santiago (166,2), A Coruña (82,8), Vigo (80,4) e Pontevedra (34,3).

O leve incremento da cifra de viaxeiros entre Madrid e Lugo reflectiuse tamén nas tímida subida de viaxeiros xeral da estación de Lugo, que nun ano só subiu 3.000 clientes, cunhas cifras (como se pode ver na táboa adxunta) moi por baixo doutras cidades galegas e da nosa contorna

A dura comparativa de Lugo

Botando unha ollada ás cifras de viaxeiros nas estacións máis próximas a Lugo pódese comprobar a situación na que está a capital lucense e a que gozan cidades moito menores en poboación e peso económico. Así, Zamora e Palencia, que contan con liñas de alta velocidade ou con trens que se aproveitan da vía rápida, contan cun número de viaxeiros que deixan á estación de Lugo nun simple apeadeiro.

Zamora capital, con case 40.000 habitantes menos que Lugo, e a súa provincia coa metade de poboación que a lucense, ten cifras de usuarios do tren que demostran que se unha cidade goza de investimentos ferroviarios, pode ter acceso ao desenvolvemento económico e social. Palencia cidade ten 20.000 habitantes menos e a súa provincia a metade da lucense, e a súa estación ferroviaria case acada os 600.000 viaxeiros. Lugo só chega aos 78.616.