A variante de Parga, unha obra doado de realizar pero difícil de lograr ante ADIF
LUGO
Os traballos carecen de complexidade técnica, pero iso non garante disposición para executalos
04 feb 2019 . Actualizado ás 21:02 h.A construción dunha variante, que sacaría a vía do tren do centro urbano e que discorrería por un trazado máis ao norte que o trazado da liña actual, é a solución considerada conveniente polos veciños de Parga como alternativa á proposta de ADIF para suprimir os pasos a nivel que aínda quedan na localidade.
O organismo Administrador de Infraestruturas Ferroviarias expón un paso inferior que os veciños e os partidos presentes na corporación rexeitan por considerar que a obra crearía un gran impacto e que a vila quedaría partida en dúas se chegase a construírse. A idea dunha variante ferroviaria non é nova, pois a defendeu, nun pleno do mandato 2007-2011, o concelleiro Jesús Veres, entón na oposición. Desde un punto de vista técnico, a execución da obra parece posible sen entrañar complexidades. Desde o punto de vista económico, en cambio, convén ter en conta que a liña. Lugo-A Coruña non figura entre as prioridades de ADIF
Resulta viable a construción da variante ferroviaria?
Desde unha perspectiva técnica, parece claro que si o sería. O enxeñeiro Xosé Carlos Fernández, experto en infraestruturas ferroviarias, sostén que habería que construír unha ponte sobre o río Parga e senllos pasos elevados sobre a estrada LU-242, que sae da N-VI en , Mesón da Cabrae sobre a LU-P-2305, que parte da mesma estrada á altura de . A MoscosaUnha das vantaxes que tería a obra é que levaría a cabo, di, nun terreo chairo, sen necesidade de realizar grandes desmontes.
Garante a falta de dificultades técnicas a execución da obra?
Segundo Fernández, non. Este enxeñeiro admite que custará bastante convencer ADIF para que leve adiante esa idea, e pon o exemplo de , O Porriñoque cun centro urbano moito máis poboado segue soportando o paso da vía férrea preto de casas. No entanto, explica que outro factor estimable será a importancia que ADIF conceda á necesidade da obra.
Como se pode expor a necesidade de que se constrúa a variante?
Enrique Villarino, economista lucense residente en Madrid, opina que a construción tería tres consecuencias favorables. Da primeira, di, beneficiaríanse directamente os veciños de Parga, que verían desaparecer o risco que hoxe supón cruzar a vía. A segunda tería efectos sobre usuarios de trens que pasan por ese trazado, ao rebaixarse o tempo de viaxe. A terceira, cun alcance menos inmediato, serviría para preparar a liña Palencia-A Coruña para futuras melloras.
Hai algún argumento máis aló das vantaxes técnicas e económicas?
Villarino considera que as vantaxes enumeradas reflicten un beneficio social que fai máis conveniente a obra. Mesmo achega un exemplo recente, a variante ferroviaria de Láncara, como mostra de que se pode construír un novo trazado nun municipio que non ten decenas de miles de habitantes.
Como se afrontaría o custo económico que suporía a obra?
A falta dunha estimación concreta sobre o orzamento, en Parga, segundo Fernández, hai unha baza que o Concello de Guitiriz podería xogar ante ADIF. Un convenio entre a institución municipal e o organismo dependente do Ministerio de Fomento serviría para buscar unha saída a terreos -a estación e o peirao de carga, por exemplo- que quedarían fóra de xogo se se construíse a variante. Unha alternativa apuntada por Fernández podería ser que se usasen eses terreos para construír.
Tería a variante impacto no tráfico de viaxeiros ou nalgún máis?
En opinión de Villarino, coa construción da variante poderíanse abrir máis perspectivas para o tráfico de mercancías procedentes de e A Coruña de Ferrol, que poderían usar esa liña, pasando por Lugo. Trátase, di, dunha medida tida en conta noutros países, nos que a alta velocidade non se limita ás liñas de viaxeiros. É diferente, en cambio, a impresión de Fernández, que subliña que Galicia parece condenada a quedar fose do corredor atlántico e a conectarse con esa liña soamente con ramais.
O Bloque pretende que o Concello de Guitiriz pida un estudo do custo
O BNG expuxo no pleno que a corporación guitiricense celebrou a semana pasada que o Concello encargase un estudo sobre o custo da obra. O concelleiro de o Bloque, Xosé Lois González Souto, presentou a proposta por vía de urxencia, pero non chegou a debaterse polo voto en contra do PSOE. No entanto, no próximo pleno, que terá lugar en marzo, presentaraa de novo, segundo anunciou onte. González Souto subliñou que ese paso de o Concello resultaba necesario para poder expor con máis claridade a conveniencia da obra.
Nunha asemblea veciñal celebrada en Parga o mes pasado, tomouse un acordo nese mesmo sentido, e tamén se decidiu crear unha plataforma que se encargue de canalizar esta reivindicación dos veciños.