A variante de Parga, unha obra doado de realizar pero difícil de lograr ante ADIF

Xosé María Palacios Muruais
XOSÉ MARÍA PALACIOS VILALBA / LA VOZ

LUGO

ALBERTO LÓPEZ

Os traballos carecen de complexidade técnica, pero iso non garante disposición para executalos

04 feb 2019 . Actualizado ás 21:02 h.

A construción dunha variante, que sacaría a vía do tren do centro urbano e que discorrería por un trazado máis ao norte que o trazado da liña actual, é a solución considerada conveniente polos veciños de Parga como alternativa á proposta de ADIF para suprimir os pasos a nivel que aínda quedan na localidade.

O organismo Administrador de Infraestruturas Ferroviarias expón un paso inferior que os veciños e os partidos presentes na corporación rexeitan por considerar que a obra crearía un gran impacto e que a vila quedaría partida en dúas se chegase a construírse. A idea dunha variante ferroviaria non é nova, pois a defendeu, nun pleno do mandato 2007-2011, o concelleiro Jesús Veres, entón na oposición. Desde un punto de vista técnico, a execución da obra parece posible sen entrañar complexidades. Desde o punto de vista económico, en cambio, convén ter en conta que a liña. Lugo-A Coruña non figura entre as prioridades de ADIF

 Resulta viable a construción da variante ferroviaria?

Desde unha perspectiva técnica, parece claro que si o sería. O enxeñeiro Xosé Carlos Fernández, experto en infraestruturas ferroviarias, sostén que habería que construír unha ponte sobre o río Parga e senllos pasos elevados sobre a estrada LU-242, que sae da N-VI en , Mesón da Cabrae sobre a LU-P-2305, que parte da mesma estrada á altura de . A MoscosaUnha das vantaxes que tería a obra é que levaría a cabo, di, nun terreo chairo, sen necesidade de realizar grandes desmontes.

 Garante a falta de dificultades técnicas a execución da obra?

Segundo Fernández, non. Este enxeñeiro admite que custará bastante convencer ADIF para que leve adiante esa idea, e pon o exemplo de , O Porriñoque cun centro urbano moito máis poboado segue soportando o paso da vía férrea preto de casas. No entanto, explica que outro factor estimable será a importancia que ADIF conceda á necesidade da obra.

 Como se pode expor a necesidade de que se constrúa a variante?

Enrique Villarino, economista lucense residente en Madrid, opina que a construción tería tres consecuencias favorables. Da primeira, di, beneficiaríanse directamente os veciños de Parga, que verían desaparecer o risco que hoxe supón cruzar a vía. A segunda tería efectos sobre usuarios de trens que pasan por ese trazado, ao rebaixarse o tempo de viaxe. A terceira, cun alcance menos inmediato, serviría para preparar a liña Palencia-A Coruña para futuras melloras.

 Hai algún argumento máis aló das vantaxes técnicas e económicas?

Villarino considera que as vantaxes enumeradas reflicten un beneficio social que fai máis conveniente a obra. Mesmo achega un exemplo recente, a variante ferroviaria de Láncara, como mostra de que se pode construír un novo trazado nun municipio que non ten decenas de miles de habitantes.

 Como se afrontaría o custo económico que suporía a obra?

A falta dunha estimación concreta sobre o orzamento, en Parga, segundo Fernández, hai unha baza que o Concello de Guitiriz podería xogar ante ADIF. Un convenio entre a institución municipal e o organismo dependente do Ministerio de Fomento serviría para buscar unha saída a terreos -a estación e o peirao de carga, por exemplo- que quedarían fóra de xogo se se construíse a variante. Unha alternativa apuntada por Fernández podería ser que se usasen eses terreos para construír.

 Tería a variante impacto no tráfico de viaxeiros ou nalgún máis?

En opinión de Villarino, coa construción da variante poderíanse abrir máis perspectivas para o tráfico de mercancías procedentes de e A Coruña de Ferrol, que poderían usar esa liña, pasando por Lugo. Trátase, di, dunha medida tida en conta noutros países, nos que a alta velocidade non se limita ás liñas de viaxeiros. É diferente, en cambio, a impresión de Fernández, que subliña que Galicia parece condenada a quedar fose do corredor atlántico e a conectarse con esa liña soamente con ramais.

O Bloque pretende que o Concello de Guitiriz pida un estudo do custo

O BNG expuxo no pleno que a corporación guitiricense celebrou a semana pasada que o Concello encargase un estudo sobre o custo da obra. O concelleiro de o Bloque, Xosé Lois González Souto, presentou a proposta por vía de urxencia, pero non chegou a debaterse polo voto en contra do PSOE. No entanto, no próximo pleno, que terá lugar en marzo, presentaraa de novo, segundo anunciou onte. González Souto subliñou que ese paso de o Concello resultaba necesario para poder expor con máis claridade a conveniencia da obra.

Nunha asemblea veciñal celebrada en Parga o mes pasado, tomouse un acordo nese mesmo sentido, e tamén se decidiu crear unha plataforma que se encargue de canalizar esta reivindicación dos veciños.