Bico de Grao, o retorno á venda a granel

Dolores Cela Castro
dores cela LUGO / LA VOZ

LUGO

ÓSCAR CELA

A tenda ecolóxica, referente en consumo alternativo, leva catro anos funcionando e cumprindo obxectivos

08 jul 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

Amaia Santamarta, técnico agrícola; Marta Pérez, licenciada en Dereito e Cooperación Internacional e Vanesa Ríos, deseñadora e con aptitudes para a costura, apostaron no ano 2014 por pór en marcha unha cooperativa de traballo asociado, Bico de Grao. O proxecto, que tomou forma na avenida dás Fontiñas, tiña tres vertentes: unha tenda de produtos ecolóxicos que pretendían que fose referente no consumo alternativo; un espazo de actividades vinculadas ao feminismo, a agroecología, a soberanía alimentaria e a cultura de traballo en rede; e unha marca téxtil: Fíxenoeu. Con esta última cosen nun taller bonecos de tea, elaborados con material reciclado. Catro anos despois de embarcarse nesta aventura, coa maior parte dos obxectivos cumpridos, acaban de recibir o premio «Ao mellor proxecto cooperativo novo», da Xunta. Foi entregado onte nun acto no Porriño, no que tamén destacaron o labor doutras dúas cooperativas: Aira e Viña Costeira.

Marta Pérez, que está satisfeita co premio, que na súa vertente económica permitiralles comprar un frigorífico para empezar a comercializar carne, que é unha demanda da súa clientela, explicou que máis que unha tenda de produtos ecolóxicos, pretendían ser un punto de encontro vinculado ao consumo responsable. Pezas de pan que quedan do día anterior téñenas á vista, cun cartel, por se algún cliente lla quere levar. «É pan que se pode comer toda a semana, pero nós non o podemos vender senón é do día», xustificou.

Nestes catro anos as tres socias, que coñecen a case todos os seus clientes polo nome, crearon un grupo de 80 familias ás que serven todos os mércores unha cesta de verduras locais de tempada, con posibilidades de elixir unha de cinco euros ou outra de 10 euros. «Unha parte importante -señaló Marta Pérez- e a sensibilización e non comer tomates en decembro. Tampouco pasar todo o inverno con cabazas».

A maior parte dos produtos da tenda véndenos a granel, en envases de papel, coa filosofía de «sírvase o que necesite» e sen ter que levar cantidades superiores e hai algúns que non os despachan se o cliente non leva o recipiente, como os deterxentes, os encurtidos e o aceite. Ata esta mesma semana dispuñan de bolsas de plástico que achegaban os clientes e que reutilizaban. Coa nova normativa retiráronas porque lles parecía unha incongruencia mantelas.

Entre os produtos a granel, ademais de especias de todo tipo, que lle achegan un cheiro moi especial e característico á tenda, tamén hai diferentes tipos de pasta, algunhas moi especiais. Entre elas, os macarrones de castaña e centeo; os tallarines de espelta e as espirales de algas con verduras.

A rotación dos produtos, segundo Pérez, é elevada e os sacos de 25 quilos de legumes, de fariña e doutros artigos, consúmenos nunha semana, co que non hai marxe para que perdan aroma ou propiedades.

Hamburguesas vexetais

Na sección de frío é doado atopar todo tipo de hamburguesas vexetais: de queixo e verduras; de espinacas e algas; tropicais e de tofu allo e perexil, entre outras variedades.

As tres emprendedoras contan cunha carteira de 120 provedores que fornecen á tenda de todos os produtos e referencias. O único que elaboran elas son os bonecos de trapo de marca propia e outros xoguetes, como unha singular lousa enrollable, forrada de tea, que leva incorporadas os xices.

«Nós traballamos en rede -explicó Marta López- e con outras organizacións de economía social». «En Galicia temos -dijo- unha extensión ampla para agricultura ecolóxica, pero poder subministrar os produtos aos nosos clientes é unha tarefa moi ardua en ocasións. Hai tempadas en que todos teñen tomates e ninguén cenorias, co que sería importante que existira unha organización».

Bico de Grao colabora co Banco do Tempo, unha organización na que se paga co xirín, unha moeda alternativa que serve tamén para pagar algunhas actividades.

As marxes dos artigos, segundo explicou Marta Pérez, dependen de se é un produto de proximidade ou se teñen que traelo de fóra.