CONTIDO PATROCINADO

A responsabilidade social, motor do cambio empresarial

A compaña galega Vegalsa-Eroski organiza un encontro para profundar en materia de inserción laboral, economía circular e alimentación saudable

19 abr 2018 . Actualizado ás 08:32 h.

Un ano máis a compaña galega de distribución alimentaria Vegalsa-Eroski celebrou a súa Xornada de Responsabilidade Social Empresarial en colaboración con 70 persoas de asociacións, entidades sociais e oenegués coas que colabora e mantén unha estreita relación no seu compromiso cos colectivos máis desfavorecidos. Baixo o lema Sumamos. Compartimos entre todos, durante o encontro celebráronse tres mesas redondas nas que se reflexionou sobre tres aspectos crave para as organizacións participantes no encontro: a inserción laboral, a economía circular e a alimentación saudable.

Unha empresa aberta a todos

A primeira mesa da xornada virou ao redor dos programas de inserción laboral, contando coa participación da representante do Departamento de Organización e Talento de Vegalsa-Eroski, María González; coa prospectora Empresas Fundación Secretariado Xitano, María Mancebo, así como co testemuño de Ricardo Jiménez, encargado de explicar a súa experiencia de formación e acceso a un posto de traballo a través dos programas de inserción laboral.

Neste capítulo, a creación de oportunidades para colectivos de maiores dificultades de inserción laboral é unha das principais apostas de Vegalsa-Eroski. No 2017, a compaña formalizou 56 convenios de colaboración con 35 asociacións de interese social que contemplan desde prácticas en punto de venda a cursos de formación. Organizacións como Cruz Vermella, Secretariado Xitano e Cogami premiaron o labor de inserción laboral de Vegalsa-Eroski.

Economía circular como motor de transformación social

Para abordar o papel da economía circular como motor de transformación social déronse cita na segunda mesa redonda do encontro a directora de Responsabilidade Social Empresarial de Vegalsa-Eroski, Gabriela González; o administrador da Cociña Económica da Coruña, Óscar Castro; o promotor Nacional de Humana Fundación Poboo para Pobo, Gustavo Pampín, e a responsable de tenda de Familia Ramón do Cueto, Sandra Díaz Mira.

A economía circular é un alicerce sólido da filosofía empresarial de Vegalsa-Eroski que permite á compaña pechar o círculo dos ciclos de vida dos produtos incentivando e intensificando a reciclaxe e a súa reutilización, achegando á vez beneficios tanto para á contorna natural como á economía.

Bo exemplo diso é a reciclaxe e posta en valor da roupa usada dos seus clientes con fins sociais. Así durante o ano 2017 a compaña doou máis de 22.130 euros a través da reciclaxe téxtil recollida nos seus establecementos, que ascendeu a un total de 462.780 quilos, a través da colaboración con Humana Fundación Poboo para Pobo, INS3RTEGA e Equus Zebra.

A empresa conta ademais con programas como Desperdicio Cero que lle permitiu doar 365.845 quilos de alimentos, un 9% máis que no 2017, garantindo que ningún alimento que excedeu a data de venda, pero que é aínda apto para o consumo, sexa refugado. Ou co programa Desenvolvo Sostible. Residuo Cero que establece circuítos de reciclaxe para distintas materias primas o que lle permitiu reciclar no último exercicio 7,2 millóns de quilos, un 4% máis que no 2016 de residuos como papel e cartón, plástico, aceite usado, pilas, baterías, palets ou poliexpan.

Compromiso coa alimentación e os hábitos de vida saudables

A alimentación saudable foi o tema estrela da última mesa redonda da xornada na que participaron a representante do departamento de Responsabilidade Social Empresarial de Vegalsa-Eroski, Nerea Quintela; a coaching nutricional Bárbara Liaño, e o secretario autonómico de Cruz Vermella Galicia, Marcos Gómez.

No capítulo de compromiso coa alimentación e os hábitos de vida saudables, Vegalsa-Eroski deu no 2017 un paso máis sumándose como colaborador oficial a dous proxectos de alcance nacional considerados polo Goberno de España como de excepcional interese público: o proxecto Prevención da Obesidade. Alixeira a túa Vida, promovido desde a Fundación Seedo, e o proxecto 2017. Ano da Retina en España, promovido desde a Fundación Retinaplus+.

No marco do programa de actividades de Prevención da Obesidade. Alixeira a túa Vida, a compaña puxo en marcha o proxecto Come Rico. Vive San no que involucrou a toda a comunidade educativa, colexio, profesores e familias galegas co obxectivo de unificar criterios e incidir desde todos os ámbitos da educación dos nenos na importancia de educar en saúde a través da boa alimentación.

Ademais, durante o ano 2017, levou a cabo tamén, entre outras accións, os talleres Dálle valor ao peixe, para pór en valor a variedade de especies de peixe menos consumidas e concienciar aos máis pequenos da importancia da etiquetaxe dos alimentos; colaborou coa Consellería do Mar na dinamización do consumo do bonito fresco da costa galega, e implicou ás súas insignias Eroski/Center e Hipermercados Eroski de Galicia para fomentar o consumo de froita entre a poboación infantil, ofrecendo durante as fins de semana froita fresca e lista para consumir totalmente gratuíta aos máis pequenos da casa.