Románico con aire de película do oeste para promocionar Lugo

MONFORTE DE LEMOS

Chechu Salgado, en la grabación del vídeo promocional de la Diputación
Chechu Salgado, na gravación do vídeo promocional da Deputación CEDIDA

A Deputación presentará en Fitur o vídeo protagonizado polo actor de Sober Chechu Salgado

11 ene 2023 . Actualizado ás 18:27 h.

A posta de longo da nova campaña de turismo Lugo, provincia románica será o 19 de xaneiro no espazo reservado pola Deputación na Feira Internacional do Turismo (Fitur). O vídeo promocional que se presentará a próxima semana en Madrid ten como protagonista ao actor natural de Sober Chechu Salgado, que foi distinguido co Goya o mellor actor revelación na pasada edición destes premios.

«Quixemos facer unha campaña dinámica e visual para impulsar a proxección da nosa provincia cun embaixador de primeiro nivel como é Chechu Salgado», explica o presidente do organismo provincial, José Tomei, que participará xunto co actor no acto de presentación do vídeo en Fitur. «Levamos anos —sinala— reforzando a promoción do patrimonio deste estilo arquitectónico co que conta a provincia de Lugo, un sinal de identidade e un poderoso reclamo turístico para unha oferta de calidade, sostible, non masificada».

O audiovisual que se dará a coñecer na feira internacional do turismo utiliza unha técnica narrativa inspirada nas películas do vello oeste e a banda sonora, obra do grupo de Ribadeo Beetle Judge, foi gravada no Kollapse Studio de Lugo. A gravación levou a cabo tras a entrada da provincia de Lugo, por iniciativa da Deputación, na Ruta Transrománica do Consello de Europa.

«Situamos ao noso patrimonio nunha das grandes rutas culturais europeas, a máis importante das vinculadas a este fermoso estilo arquitectónico, da que, en España, só forman parte outros dous lugares: o mosteiro de Santo Domingo de Silos e a cidade de Zamora», destaca o presidente provincial.

A presentación do vídeo na feira do turismo de Madrid enmárcase, doutra banda, nunha estratexia enfocada a potenciar un turismo cultural e paisaxístico «poñendo o foco no patrimonio como reclamo para os visitantes». «Agora —engade Tomei— damos un paso máis e abandeiramos o románico como unha das nosas grandes apostas levándoo como principal atractivo a Fitur».

Tamén se tratou de establecer un nexo co mundo do cine para fomentar experiencias turísticas vinculadas a lugares da provincia «de grande valor paisaxístico, cultural e etnográfico» que foron escenario de rodaxes durante os últimos anos.

Simultaneamente, a Deputación ultima a edición dunha guía turística de catro tomos que recollen os monumentos máis destacados do románico nas distintas comarcas lucenses. A publicación aspira a ser, apunta o presidente provincial, «un elemento que axude ás persoas que nos visitan a organizar as súas viaxes e rutas, pero que tamén actúe como recordatorio do compromiso coa conservación do patrimonio».

Estes monumentos —subliña Tomei— «teñen historia, pero tamén están cargados de futuro». A Deputación editou por agora o tomo que está dedicado ao románico da Ribeira Sacra, que segundo destacan desde o organismo provincial «tivo unha gran acollida». Nas próximas semanas publicaranse os dous tomos centrados na Ulloa, Os Ancares, O Courel e Sarria, e antes de que remate o ano sairá o cuarto e último, dedicado a Lugo, A Terra Chá e A Mariña.

O presidente da Deputación de Lugo aproveitará a presentación programada en Fitur para participar en diferentes actos, aos que acudirá acompañado pola responsable da área de Promoción do Territorio e Turismo, Pilar García Porto. Entre outras convocatorias, asistirán ás presentacións turísticas do Concello de Lugo, a mancomunidade de municipios da Mariña, o consorcio da Ribeira Sacra, a asociación provincial de empresarios de hostalería, o geodestino Ancares-Terras de Burón e a feira gastronómica Xantar.