A Xunta decide construír un novo tramo de 840 metros para salvar a zona afectada por un derrumbe o pasado marzo
01 oct 2022 . Actualizado ás 14:33 h.A Xunta investirá 4,85 millóns de euros na reconstrución do tramo da estrada de Folgoso do Courel a Quiroga que quedou destruído por un derrumbe o 20 de marzo. Así o anunciou esta mañá a conselleira de Infraestruturas e Mobilidade, Ethel Vázquez, quen sinalou que «a solución definitiva para a reconstrución deste acceso é a execución dun treito de novo trazado da LU-651 a media ladeira». O novo tramo de estrada —engadiu— terá unha lonxitude de 840 metros, cunha pendente máxima do 8%.
A conselleira anunciou a actuación nunha reunión que mantivo o Lugo co delegado territorial da Xunta, Javier Arias, e a alcaldesa de Folgoso do Courel, Dolores Castro. Segundo explicou Ethel Vázquez, a intención da Xunta é contratar de forma inmediata a redacción do proxecto —cun prazo de execución de tres meses—, a fin de telo rematado para o primeiro trimestre do ano próximo. A continuación comezarán a desenvolverse os trámites administrativos necesarios, que comprenderán a supervisión do proxecto, a exposición pública a efectos expropiatorios e a aprobación definitiva. A Xunta, indicou así mesmo a conselleira, «traballa coa previsión de poder licitar as obras de reconstrución da LU-651 a finais do vindeiro ano, cun prazo de execución de entre dez e doce meses».
Vázquez explicou ademais que o Goberno galego analizou cinco alternativas diferentes, que ían desde a reconstrución da ladeira derrubada a base de recheos ata a construción dun túnel ou un viaduto, pero finalmente considerouse como máis idónea a de abrir un novo trazado da estrada a media ladeira. A solución elixida —agregou— permitirá reconstruír a LU-651 «co máximo coidado ambiental, evitando a afección á Rede Natura predominante na zona». Segundo a conselleira, por outra banda, esta alternativa presenta unha menor complexidade construtiva, reducindo o movemento de terras e as alturas dos desmontes, «o que implica a mellor seguridade viaria e uns menores custes de conservación».
Volume de escavación
Os traballos de reconstrución, segundo precisou Ethel Vázquez, suporán un volume de escavación de 330.000 metros cúbicos. As obras incluirán medidas para o sostemento dos taludes, a fin de proporcionar a máxima estabilidade á ladeira.
Un trazado elixido para evitar riscos asociados á presenza de oquedades no subsolo
A principal vantaxe da alternativa escollida para reconstruír a estrada de Folgoso do Courel a Quiroga —segundo afirmou a Conselleira de Infraestruturas e Mobilidade—, reside en que o novo tramo, ao discorrer pola parte intermedia da ladeira, evitará os riscos asociados á presenza de posibles oquedades ou cámaras que puidesen dar lugar máis adiante a novos afundimentos.
Ethel Vázquez, por outra banda, resaltou o «traballo intenso» que se realizou desde que se produciu o derrumbe da estrada. «Definiuse un desvío provisional que se executou cun investimento dun millón de euros e púxose en servizo en pouco máis de dous meses», sinalou a este respecto.
A conselleira tamén se referiu á primeira fase das obras de mellora da estrada LU-651 entre as localidades de Ferrería Vella e Seoane, que acaban de empezar e que teñen o obxectivo de ampliar o firme nun tramo de 3,5 quilómetros. «De acordo co Concello de Folgoso do Courel, decidiuse non iniciar esta obra ata que estivo executado e en servizo o acceso provisional para minimizar as afeccións á mobilidade dos veciños», apuntou.
Vázquez, ademais, contrapuxo «a máxima axilidade e máxima transparencia da Xunta ante feitos imprevistos como o ocorrido na estrada de Folgoso coa actuación do Goberno no viaduto do Castro da A-6, que mantén pechado un dos principais accesos en autovía de a Galicia desde a Meseta».
Críticas do PSOE
Por outra banda, a portavoz de Infraestruturas do grupo socialista no Parlamento galego, Patricia Otero, criticou a «lentitude» da Xunta con relación ao derrumbe da estrada de Folgoso do Courel a Quiroga. A deputada presentou unha pregunta oral sobre esta cuestión en comisión parlamentaria e dixo lamentar que a Consellería de Infraestruturas e Mobilidade destinase «todos os seus folgos a atacar o Goberno central polo derrumbamento dun viaduto da A-6, centrados en torpedear e entorpecer a posible solución a un sinistro que nunca antes se dera na nosa historia».