O consorcio de turismo multiplica por seis o seu orzamento e busca nova imaxe para a Ribeira Sacra

Carlos Cortés
Carlos Cortés MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

Letreros con diferente simbología sobre la Ribeira Sacra en el Centro do Viño de Monforte
Letreiros con diferente simboloxía sobre a Ribeira Sacra no Centro do Viño de Monforte ALBERTO LÓPEZ

Grazas sobre todo á achega extra que supón o plan de sustentabilidade financiado na súa maioría polo Goberno central e a Xunta

30 jul 2021 . Actualizado ás 16:20 h.

O consorcio de turismo da Ribeira Sacra traballa este ano cun orzamento que multiplica por seis o que manexa habitualmente. Esta entidade formada por 21 municipios lucenses e ourensáns poderá gastar este ano 1.311.249 euros, fronte aos 216.444 do 2020. Este crecemento aséntase sobre todo na achega extra que supón o plan de sustentabilidade aprobado polo Goberno central para este territorio. E tamén, aínda que en menor medida, no denominado Pacto pola Paisaxe, financiado pola Xunta.

As contas deste ano foron aprobadas nunha reunión do pleno do consorcio que se celebrou esta semana en Monforte. Desde a súa posta en marcha no ano 2005, o consorcio finánciase todos os anos mediante as achegas fixas das deputacións de Lugo e Ourense e de cada un dos concellos integrados. Ademais o departamento de turismo da Xunta asina co consorcio convenios anuais de colaboración dotados con fondos para actuacións concretas.

Destinos transformados

O que marca este ano a diferenza é a aprobación hai uns meses da proposta do consorcio para obter financiamento do plan de sustentabilidade do Ministerio de Industria e Turismo, un programa co que a Secretaría de Estado de Turismo e as comunidades autónomas reparten fondos entre as solicitudes que mellor cumpran os obxectivos xerais do programa, que pasan por facilitar a transformación dos destinos turísticos cara a un modelo baseado na sustentabilidade ambiental, socioeconómica e territorial. Na primeira edición deste plan, a do 2020, Galicia presentou catro propostas, as da cidade de Santiago, Ourense Termal e A Mariña lucense, ademais da Ribeira Sacra. O ministerio aprobou as da Ribeira Sacra e a cidade de Santiago. Segundo sóubose esta mesma semana, A Mariña e Ourense Termal terán diñeiro da edición 2021 do plan.

O plan de sustentabilidade concedido á Ribeira Sacra dispón dun orzamento de dous millóns de euros que se reparten en tres anualidades entre o 2020 e o 2022. A anualidade do 202ou foi máis pequena que a actual e a do ano próximo. Deses dous millóns, o Goberno central e a Xunta achegan 850.000 cada un e o consorcio os 300.000 restantes. Para esta última parte, no consorcio confían en ter axuda das deputacións provinciais.

A segunda fonte extra de financiamento á que terá acceso este ano o consorcio é o Pacto pola Paisaxe impulsado e financiado pola Xunta, dentro do programa de actuacións ideado para apoiar a candidatura da Ribeira Sacra a patrimonio da humanidade. Este plan proporcionará este ano 278.000 euros ao consorcio de turismo da Ribeira Sacra.

Logotipo que utiliza el consorcio de turismo de la Ribeira Sacra
Logotipo que utiliza o consorcio de turismo da Ribeira Sacra Non dispoñible

Empeza a procura dunha imaxe de marca unificada para a Ribeira Sacra

O pleno que celebrou o consorcio esta semana en Monforte serviu tamén para aprobar a nova marca que utilizará o consorcio para a promoción turística da Ribeira Sacra. A marca chámase Paisaxe Cultural Ribeira Sacra e inclúe unha imaxe corporativa da que existe un bosquexo, pero non será presentada publicamente ata dentro duns meses, cando estea completamente rematada.

Os responsables do consorcio de turismo explican que a creación desta nova imaxe de marca da Ribeira Sacra financiarase mediante un convenio extraordinario coa Xunta a través da axencia de Turismo de Galicia. As liñas fundamentais desta nova marca foron acordadas no seu momento polos responsables do Consorcio de Turismo, do consello regulador da denominación de orixe Ribeira Sacra e da asociación Ribeira Sacra Rural, que representa ás casas de turismo rural deste territorio. O proceso está ademais supervisado pola Dirección Xeral de Patrimonio.

Esta nova marca, explican no consorcio, é un obxectivo prioritario porque a comunicación é un «pilastre fundamental para ou recoñecemento do ben de interese cultural (BIC) dá Ribeira Sacra, para acadar a identificación dá poboación local e para facer tanxibles e consumibles valóresvos que motivaron a súa declaración». Os responsables da promoción turística deste terriotorio consideran ademais que é urxente «definir uha estratexia de comunicación unificada, que proteza a identidade e vos atributos dá Ribeira Sacra» nun momento no que proliferan «as referencias e logotipos que se están a empregar» co nome desta área xeográfica. O obxectivo é que a marca que agora está en fase de desenvolvemento non sexa «un logotipo máis que leve a confusión», senón ao contrario, que sexa unha icona común para todos, desde o propio consorcio aos concellos, o consello regulador ou a Xunta.