Feijoo anuncia a redacción do plan de obra para toda a autovía Lugo-Sarria

Carlos Cortés
Carlos Cortés MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

El presidente de la Xunta y la conselleira de Infraestruturas visitaron las obras de la autovía
O presidente da Xunta e a conselleira de Infraestruturas visitaron as obras da autovía XUNTA DE GALICIA

O contrato para elaborar o proxecto será adxudicado este ano

01 mares 2021 . Actualizado ás 19:13 h.

O presidente da Xunta visitou este luns o primeiro tramo en construción da autovía entre Lugo e Sarria e anunciou que antes de que remate este ano será contratada a redacción do proxecto técnico necesario para transformar en autovía o outro tramo que falta. Alberto Núñez Feijoo fixo este anuncio nunha visita ás obras, que están en marcha desde finais do pasado mes de novembro.

Acompañado pola conselleira de Infraestruturas, Alberto Núñez Feijoo, visitou onte as obras no municipio do Páramo e aproveitou para confirmar que antes de que remate o 2021 a Xunta dará o seguinte paso para transformar en autovía toda a metade norte do corredor entre Lugo e Monforte. Na súa intervención ante os responsables directos das obras, Feijoo dixo que será este ano cando a consellería saque a concurso a redacción do proxecto técnico para o posterior desdobramento en autovía o corredor entre o seu inicio en Nadela (Lugo) e A Pobra dá San Xiao, aínda que non concretou máis as datas.

No seu discurso na zona de obras, Feijoo referiuse tamén aos prazos previstos para as obras xa en marcha, as do tramo entre A Pobra de San Xiao e Sarria. Das súas palabras dedúcese que nestes momentos non está previsto ningunha redución de tempos sobre o previsto cando fai algo máis de tres meses asinouse o contrato. De acordo co que apuntou este luns, o presidente da Xunta agarda pór en servizo o primeiro tramo desta autovía a partir do outono do 2022. É o mesmo que consta no contrato, que concede ás construtoras para levar a cabo estas obras un prazo de 24 meses, que vence en outubro do ano que vén.

O presidente da Xunta aproveitou a súa visita a estas obras para criticar a «falta de avances» nos proxectos de infraestruturas da provincia de Lugo que dependen do Goberno central. E citou o «letargo» no que están as obras da autovía A-54 entre Lugo e Santiago, e a falta de avances na conexión entre Lugo e Ourense a través da A-56, cuxo único tramo en servizo, o do municipio de Carballedo nin sequera resulta funcional para ese traxecto. A iso contrapuxo o que cualificou como compromiso da Xunta, por exemplo cos 135 millóns de euros investidos na construción do corredor entre Lugo e Monforte nos peores anos da crise económica.

Máis de vinte e catro millóns por once quilómetros e medio

O que está en construción nestes momentos é o desdobramento do actual corredor Lugo-Monforte no tramo de 11,5 quilómetros que vai entre A Pobra de San Xiao e a ligazón Sarria-centro. As obras foron adxudicadas o pasado mes de setembro por 24,6 millóns de euros. O contrato fora adxudicado previamente a unha unión temporal de empresas formada por Ovisa, Covsa, Grupo Bascuas 2008 e Construción Isidro Otero

A metade norte da futura autovía AG-22, ideada para rematar en Monforte

A autovía en construción nestes momentos entre A Pobra de San Xiao e Sarria chamarase AG-22 e sobre o papel rematará en Monforte. É a substitución do actual corredor Lugo-Monforte, denominado tecnicamente CG-2.2, pero polo momento o único compromiso adquirido pola Xunta é o desdobramento da súa metade norte, a que une a capital da provincia con Sarria.

O tramo agora en obras representa 11,5 dos 27 quilómetros que separan Nadela de Sarria. O desdobramento dos 15,5 restantes ten rematado o estudo informativo e está á espera da redacción dos proxectos construtivo. O eixo Nadela-Sarria forma a metade norte do corredor Lugo-Monforte. A construción de toda a AG-22 suporía desdobrar outros 31 quilómetros e para iso non hai aínda compromisos nin previsións.

O tráfico neste corredor crece por amais da media das estradas da rede autonómica desde a súa finalización no 2015.