As vías de carga amplíanse na liña León-Monforte a 750 metros

Luis Díaz
LUIS DÍAZ MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

Un tren de mercancías procedente de Vigo atraviesa la estación de A Pobra do Brollón
Un tren de mercancías procedente de Vigo atravesa a estación da Pobra do Brollón CARLOS RUEDA

O ADIF adaptará as estacións para impulsar o tráfico de mercancías con Vigo

21 ene 2021 . Actualizado ás 21:21 h.

O prometido impulso á liña León-Monforte como eixo da entrada e saída de mercancías ferroviarias en Galicia gaña enteiros no perfil do contratante do ADIF. O Administrador de Infraestruturas Ferroviarias acaba de adxudicar a redacción dos proxectos que servirán de referencia para levar a cabo a ampliación das vías de apartado en sete estaciones dese traxecto. Entre elas está a da Pobra do Brollón, na que ademais se eliminará o paso a nivel existente na ligazón da estrada provincial LU-4702 coa N-120, preto do desvío de Vilachá de Salvadur.

A redacción deste proxecto foi adxudicada por preto de 739.000 euros á consultora Typsa e as estacións elixidas para ampliar as vías de apartado son as de Astorga, Brañuelas, Albares, Ponferrada, Quereño, Vilamartín de Valdeorras e A Pobra do Brollón. O obxectivo en todos os casos é que este tipo de vías -destinadas á carga, descarga e estacionamento provisional de vagóns de mercancías- acaden unha lonxitude mínima de 750 metros.

A estación ferroviaria da Pobra do Brollón dispón dunha vía principal, dúas secundarias e un apartadero de lonxitude moi inferior á que se quere implantar. Fuentes do ADIF indicaron que neste enclave ferroviario desenvolverase un proxecto específico de supresión do paso a nivel máis próximo, «independente e coordinado co a ampliación a 750 metros dunha vía de apartado da estación».

Paso a outros trens

A ampliación das vías de apartado aos 750 metros non ten carácter aleatorio. Esa é a lonxitude mínima das composicións que se establece para a rede transeuropea de mercancías por ferrocarril para que este transporte poida resultar competitivo. Ao ampliar a lonxitude dos apartaderos facilítase ademais que os mercancías poidan deixar paso a outros trens cos que se crucen, xa que esta liña ferroviaria está configurada en vía única.

O traxecto León-Monforte forma parte da conexión de Galicia co corredor atlántico de mercancías ferroviarias, que enlazaría a través de Palencia coa rede básica que comunica Bordeus co Porto pola liña Vitoria-Valladolid -Salamanca. A redacción dos proxectos de ampliación de apartaderos persegue, segundo sinala o ADIF, «potenciar o tráfico de mercancías no corredor León-Monforte de Lemos-Porto de Vigo, facendo posible a circulación de trens de ata 750 metros de lonxitude».

Con ese mesmo obxectivo, están en fase de redacción de proxecto actuacións similares nas estacións de Monforte, Os Peares, Barbantes, Filgueira, As Gándaras e Vigo-Guixar. En todos os casos, a ampliación das vías de apartado traerá consigo os cambios necesarios nos sistemas de electrificación, control de tráfico e sinalización.

Ao fío do anuncio da licitación dos últimos proxectos, a subdelegada do Goberno en Lugo, Isabel Rodríguez, destacou os investimentos comprometidos polo Estado ao longo dos últimos meses e dixo que o 2021 «será o ano da mellora do ferrocarril na provincia».

El paso a nivel próximo a la estación de A Pobra que proyecta suprimir el ADIF
O paso a nivel próximo á estación da Pobra que proxecta suprimir o ADIF CARLOS RUEDA

Segundo intento de suprimir o paso a nivel da ligazón da Pobra do Brollón coa N-120

A empresa que obtivo o contrato de redacción dos proxecto para ampliar a lonxitude das vías de apartado na liña León-Monforte deberá expor as alternativas máis viables para suprimir o paso a nivel próximo á estación da Pobra do Brollón. Situado en pendente e no medio dunha curva sen visibilidade para os condutores, atravesa a estrada que desemboca na N-120 preto do ramal de Vilachá de Salvadur. Nalgunha ocasión, problemas técnicos motivaron que os trens se atopasen co sinal de vía libre coas barreiras estaban abertas para o tráfico rodado.

Na etapa na que BNG e PSOE gobernaron en coalición neste municipio, o ADIF expuxo aos veciños da Estación da Pobra a posibilidade de suprimir o paso a nivel. O investimento estimado era moi alta e a crise económica de entón e o rexeitamento frontal da veciñanza frustraron calquera avance. Os afectados argumentaban que unha obra dese calado partiría o pobo en dous.

O alcalde pide información

José Luis Maceda, que xa era alcalde da Pobra nesa etapa, indicou este xoves que o ADIF non informou o Concello sobre os plans máis recentes para eliminar este paso a nivel. «Entendo que se van redactar un proxecto o máis lóxico e contactar co Concello para explicarllo aos veciños», declarou Maceda.

No seu momento barallouse a posibilidade de evitar a confluencia da estrada coa vía mediante a construción dun paso elevado. O soterramento presentábase como unha solución máis complexa, xa que esixía unha modificación de maior alcance do tratado do viario de titularidade da Deputación de Lugo.