A Xunta construirá un novo embarcadoiro no canón do Sil

Carlos Cortés
Carlos Cortés MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

El conselleiro, el alcalde de Sober y otros representantes oficiales, este sábado en Os Chancís
O conselleiro, o alcalde de Sober e outros representantes oficiais, este sábado nos Chancís CARLOS CORTÉS

Para facer funcional o pantalán dos Chancís, que agora non se utiliza

07 dic 2020 . Actualizado ás 19:00 h.

A Xunta proponse construír un novo embarcadoiro no canón do Sil. O seu obxectivo é facer operativo o pantalán dos Chancís, situado no municipio de Sober e que en realidade non se utiliza como punto de embarque. As dificultades para chegar ata el e a súa situación na beira, entre dous grandes saíntes rochosos, fan que sempre teña estado infrautilizado.

O conselleiro de Presidencia, Alfonso Rueda, viaxou este sábado a Sober para presentar o proxecto. Segundo explicou Rueda , o plan de obra está rematado e a intención da Xunta é sacar a licitación a súa construción de forma inmediata. «Gustaríanos -dixo Rueda - que estivese rematado para ou próximo verán». O orzamento é de algo máis de 194.000 euros.

Co proxecto redactado e a Xunta disposta a pór o diñeiro necesario para que leve a cabo, o único que falta agora é o visto e prace de todas as instancias públicas que teñen algo que dicir nunhas obras que levarán a cabo nun lugar como o canón do Sil, especialmente protexido polo seu alto valor paisaxístico e ambiental. O conselleiro apuntou que nestes momentos o único permiso que falta é o que ten que dar a Confederación Hidrográfica Miño-Sil, cuxa autorización é obrigatoria en calquera obra que leve a cabo na beira do río.

O actual embarcadoiro dos Chancís foi construído pola Deputación de Lugo no 2003. O obxectivo era que servise de apoio ás súas rutas fluviais, que no canón do Sil teñen como punto de saída e chegada o embarcadoiro do Ponche do Sil, varios quilómetros río arriba e na estreita franxa de beira que está dentro do termo municipal de Monforte. A solución empregada naquel momento para abrir un paso ata o embarcadoiro foi a construción dun sistema de escaleiras. Iso supón un problema para que poidan utilizar estas instalacións presentas con problema de mobilidade.

En cambio, a infraestrutura de acceso por estrada é probablemente a mellor de todo o canón do Sil, incluído o embarcadoiro que ten a Deputación de Ourense na beira oposta. Ao contrario que nos demais, nos Chancís hai espazo para que aparquen e manobren autobuses.

Representación de cómo quedará el acceso al nuevo punto de embarque, con el actual pantalán abajo a la derecha
Representación de como quedará o acceso ao novo punto de embarque, co actual pantalán abaixo á dereita CARLOS CORTÉS

Un desnivel de 17 metros e ningunha peza de máis de 80 quilos

Tal como está pensado, o novo acceso ao embarcadoiro dos Chancís servirá ademais como miradoiro. O proxecto no que se basearán as obras propón salvar os 17 metros de desnivel que hai neste punto entre a estrada e o río mediante unha rampla acabada en madeira, pero construída sobre unha estrutura de aceiro galvanizado, que remata nunha pasarela. Será unha boa plataforma desde a que ver esta parte do canón do Sil, dominada por grandes formacións rochosas, e co embarcadoiro de Nogueira de Ramuín á vista na beira ourensá.

A construción do novo acceso levará aproximadamente catro meses de traballo. O autor do proxecto tivo coidado de que ningunha das pezas que se utilizarán na súa construción pese máis de oitenta quilos. Mover elementos de máis tamaño ou maior peso nesta zona sería difícil, porque o uso de maquinaria pesada está limitado por mor da importancia ecolóxica desta zona.