Gilman, Parker e o futuro dos viños de Ribeira Sacra

Luis Díaz
LUIS DÍAZ MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

John Gilman, en el puente de Belesar, durante la visita que realizó en el 2014 a la Ribeira Sacra
John Gilman, na ponte de Belesar, durante a visita que realizou no 2014 á Ribeira Sacra ROI FERNANDEZ

Un reputado crítico estadounidense vaticina para a zona un despegamento similar ao do Ródano francés

09 mares 2020 . Actualizado ás 18:06 h.

Non é Robert Parker, pero ten a súa parroquia. O crítico estadounidense John Gilman, fonte fiable para os catadores que apostan polas variedades e rexións vitícolas menos coñecidas, non esconde as súas simpatías polos viños de Ribeira Sacra. No seu boletín dixital View from the cellar, só accesible para subscritores, dedicoulle grandes eloxios desde a visita que realizou á zona fai agora seis anos. «Só estamos vendo o comezo das grandes cousas que veñen neste recóndito lugar de Galicia», escribiu a comezos do 2017. Agora volve á carga na súa conta de Twitter .

«Cada vez que probo viños dos mellores produtores de Ribeira Sacra, a miúdo imaxino que teño a mesma sensación que Robert Parker a fins dos anos 70 cando estaba a probar Hermitage, Côte-Rôtie e Cornas, e gran parte do mundo do viño non tiña idea do grandes que eran realmente eses viños», confesa nun comentario divulgado nesa rede social.

O transfondo da mensaxe non pasa desapercibido para algúns dos seus seguidores, que botan man do sentido do humor para pedirlle a Gilman que non levante a lebre. «¡Shhht!... Mira o que sucedeu cos prezos dos viños cos que comparas», responde un deles.

Fai trinta anos, Parker puxo de moda os viños do Ródano no mercado internacional grazas á súa influencia como catador. Hermitage era unha zona importante e as súas etiquetas máis prestixiosas xa se pagaban ben. Pero para os viños de Côte-Rôtie, ata entón baratos e de consumo local, aquilo supuxo un antes e un despois.

Desde hai tempo, Gilman sostén que os mellores viños de Ribeira Sacra cotízanse a prezos moi baixos en comparación con outras zonas vitícolas e no contexto dun mercado global. «Agora existe a posibilidade de comprar a prezos que parecerán verdadeiras gangas no futuro», apunta sobre esta cuestión nun dos seus boletíns. Ribeira Sacra estaría, desde o seu punto de vista, na mesma encrucillada que Côte-Rôtie hai medio século.

Falamos de Ribeira Sacra como espazo vitícola máis que como denominación de orixe. O chío de Gilman coas impresións que lle causan os produtores de referencia inclúe unha fotografía na que aparecen viños de Guímaro, Envínate e Daterra Viticultores. Guímaro comercializa as súas marcas coa contraetiqueta do consello regulador, pero os outros produtores decidiron nos últimos anos ir por libre a pesar de contar con adegas situadas na zona

En canto a prezos, tres dos viños que aparecen na imaxe (Azos do Pobo, Lousas Parcela Seoane e Guímaro Leira Capeliños) páganse en España entre vinte e cinco e corenta euros a botella. Xunto a eles está o mencía novo de Guímaro, que rolda os dez euros.

De esta ladera del Sil sale el vino Finca Capeliños, de Adega Guímaro, uno de los destacados por Gilman
Desta ladeira do Sil sae o viño Leira Capeliños, de Adega Guímaro, un dos destacados por Gilman CARLOS RUEDA

Histórico de anadas

Guímaro comercializa un volume importante da súa produción no mercado internacional. O adegueiro, Pedro Rodríguez, viaxa con frecuencia para participar en catas promocionais. A súa percepción é que o prestixio de Ribeira Sacra vai en aumento. «Para que che tomen en serio, necesitas un histórico de anadas. Tes que ser capaz de pór sobre a mesa catas verticais e que se vexa a evolución de cada unha das colleitas. Cando podes facer iso, entras noutro nivel», explica.

O prestixio no mundo do viño gáñase co tempo e a Ribeira Sacra, de acordo coa súa visión, queda bastante camiño por andar. «Os viños do Ródano teñen moita historia detrás. Nós tamén, pero ata fai trinta anos era coma se non existísemos. Para equiparnos a outras zonas aínda teñen que pasar algunhas xeracións», opina o adegueiro. «Os catadores e a crítica -engade- fan un importante traballo de divulgación, pero non podes perder de vista ao consumidor final. Nunha gama alta de prezos non vai arriscar, preferirá ir ao seguro». Ródano, por exemplo.