O viño de Ribeira Sacra máis vendido durante o verán foi... ¡un branco!

Luis Díaz
luís díaz MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

Estantes reservados para los tintos de la ribera del Sil en el Centro do Viño da Ribeira Sacra
Estantes reservados para os tintos da ribeira do Sil no Centro do Viño dá Ribeira Sacra CARLOS CORTÉS

Unha marca de godello foi a máis solicitada entre as 7.000 botellas que se despacharon no Centro do Viño

09 oct 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

O turismo está en fase crecente na Ribeira Sacra. As vendas do Centro do Viño, sede da oficina que ofrece información ao visitante, apuntan nesa liña. Entre o 1 de xuño e o 15 de setembro deste ano, no seu vinoteca despacháronse case 7.000 botellas de 190 marcas diferentes emparentadas polo selo da denominación de orixe. «Hai un incremento de case o 5% con respecto ás mesmas datas do 2018, e superior ao 15% se falamos do 2017», detalla a empresa que xestiona o centro no seu balance. Máis aló das cifras, un dato curioso: no reino da mencía o viño máis vendido do verán foi un branco. Godello, para máis acenos.

Na vinoteca véndense a práctica totalidade das marcas de Ribeira Sacra. Á entrada hai un amplo andel cos tintos da ribeira do Sil, fronte á que se sitúa outra reservada para os que pasan por barrica nas diferentes subzonas. Ao fondo, tras o apartado destinado aos tintos do Miño, está un espazo máis reducido no que se expoñen brancos de Ribeira Sacra sen distinción de procedencia. A xerarquía parece razoable nunha denominación de orixe onde a pasada vendima se cultivaron 3.202.629 quilos de uva tinta e 375.900 de branca.

A calor e a fama

As estatísticas de vendas estivais que deu a coñecer o Centro do Viño dá Ribeira Sacra omiten marcas comerciais. Hai que conformarse con saber que existe unha listaxe de vinte e cinco marcas especialmente solicitadas no que figuran trece tintos -dez novos e tres con crianza en barrica-, once viños brancos -dez novos e un con paso por madeira- e un rosado por vez primeira. No vértice da pirámide está un godello. E segundo detalla a empresa, non é a primeira vez que pasa. «O feito de ser as datas de máis calor condiciona en certa medida a tipoloxía dos viños vendidos», suxire Xosé Ramón Martínez Mareque, xerente do centro.

Aínda que o segundo viño máis demandado entre os brancos foi un albariño, o godello é a variedade de referencia para a maior parte dos turistas que se achegan á vinoteca. Se proceden de Asturias, Cantabria ou o País Vasco, as posibilidades de que compren un viño elaborado con esa uva son moi elevadas. «Entre a xente do norte hai un nivel de coñecemento alto do godello. Ou ben puideron probalos nos seus lugares de procedencia ou tiñan referencias destes brancos», explica Mareque.

Os viños novos, en tintos e brancos, son os que teñen maior saída. Hai que ir ao sexto posto do ránking de vendas para atopar un mencía con crianza en barrica. Entre as variedades tintas, a mencía non ten competencia. Merenzaos e brancellaos, case sempre máis escasos e caros, teñen aínda unha presenza anecdótica entre as preferencias dos clientes. O prezo, neste caso, non é un factor nada desdeñable.

Os turistas franceses son os que máis compran e as autocaravanas abren mercado

O persoal do Centro do Viño dá Ribeira Sacra orienta aos clientes, pero ten por norma non recomendar ningunha marca en concreto. A principal referencia á hora de elixir é a información sobre puntuacións de guías e premios en catas que acompaña ás botellas nalgúns estantes. Eses viños sempre están entre os máis solicitados, e o verán non é ningunha excepción. «Un dos tintos en barrica máis vendidos foi un viño que se sacaba ao mercado por primeiro ano, e polo tanto descoñecido para o público, pero que resultou gañador nunha das catas oficiais», explica Mareque.

Nestes viños con crianza en barrica, o prezo é outro factor determinante na elección dunha determinada marca. Do balance de vendas do pasado verán despréndese que existe unha barreira psicolóxica para o comprador que se situaría ao redor dos 18 euros. A partir dese prezo, a demanda circunscríbese a un cliente con alto poder adquisitivo e que podería catalogarse como «coñecedor».

Polo que respecta aos turistas estranxeiros, os franceses son os mellores clientes da vinoteca «tanto polo número de botellas como polo prezo medio». E outro aspecto rechamante: o crecemento de visitantes que se desprazan en autocaravana tamén atopa eco nas vendas. «Mercan non só para levar de volta á súa casa, senón para o consumo durante os días que permanecen na zona», detalla o xerente do centro.