Renfe prepara o adeus ao seu último tren con vagóns convencionais

Carlos Cortés
carlos cortés MONFORTE / LA VOZ

LEMOS

ALBERTO LÓPEZ

Trátase do convoi de longo percorrido Galicia-País Vasco que pasa por Monforte

14 ene 2019 . Actualizado ás 10:46 h.

O último tren con vagóns convencionais que Renfe mantén en servizo ten os días contados. Trátase do Intercity Camiño de Santiago, que fai o percorrido entre o País Vasco e Galicia, un dos que ten que facer manobras na estación de Monforte. A empresa estuda a súa substitución, aínda que aínda non sabe cando será nin que modelo de tren empregará no lugar do actual. O cambio ten como obxectivo modernizar o material ferroviario e mellorar o servizo, pero a retirada deste tren e a súa substitución por un modelo automotor, con máquina unida aos vagóns de forma permanente, suporá cambios tanto para o persoal ferroviario como para os viaxeiros.

Este servizo de longo percorrido é o último cuberto polos que Renfe denomina trens Arco. O actual modelo Arco foi estreado nesta liña no 2008. O outro tren convencional que quedaba operativo no parque móbil da empresa ferroviaria era o García Lorca, entre Barcelona e Almería, retirado no 2011 e substituído por un vehículo automotor.

Os trens con coches convencionais como o que aínda roda entre o País Vasco e Galicia son máis versátiles cando se trata de reaccionar ante posibles oscilacións puntuais na demanda. Nos picos de vendas de billetes, como o Nadal, o verán ou as pontes festivas, resulta máis sinxelo incrementar a súa capacidade porque basta con sumarlles vagóns. En cambio, a composición dos automotores non se pode modificar.

Comodidade e prezo do billete

Pero os automotores tamén teñen vantaxes, porque a súa características técnicas facilitan as manobras, tanto nas estacións de orixe e destino, como as de axuste e desacople de distintas ramas en ruta ou as de investimento do sentido da marcha.

A elección do modelo de automotor que substituirá a este tren convencional tamén terá efecto directo sobre os pasaxeiros. Se Renfe opta por un tren tipo Alvia, os usuarios verán mellorada a comodidade da viaxe, con máis espazo e prestacións. Claro que nese caso tamén hai que agardar que o prezo dos billetes encarézase.

En cambio, se os responsables da empresa deciden optar por un vehículo como os que cobren os servizos de media distancia, as prestacións para os viaxeiros reduciranse, porque estes trens dispoñen de menos espazo entre as butacas e carecen de servizo de cafetería.

Tren Arco Camiño de Santiago

Este é o único tren que queda na liña entre o País Vasco e Galicia desde a supresión no 2014 do expreso nocturno que cubría leste mesmo itinerario. Ten unha saída diaria en cada sentido. En Galicia sae simultaneamente da Coruña e Vigo e únese en Ourense, a mesma estación na que se separa o que fai o percorrido inverso. No outro extremo da liña, o tren sae e chega tamén a dúas estacións distintas, a de Bilbao e a de Hendaia. E a estación na que as dúas ramas se unen ou se separa é a de Miranda de Ebro