Instalan asfalto antiescorregadizo no peor punto negro da N-120

La Voz

LEMOS

ROI FERNÁNDEZ

Fomento negaba fai sollo uns meses que estas obras fosen necesarias

17 novs 2018 . Actualizado ás 08:42 h.

A estrada da Pobra do Brollón na que ultimamente se producen accidentes practicamente a diario cando chove se encuenta en obras. O Ministerio de Fomento anunciou onte o inicio duns traballos pensados para mellorar a seguridade da N-120 no inicio da baixada desde Abrence á Labrada. Hai só uns meses, no ministerio negaban que fixesen falta estas obras. Claro que naquel momento toda a atención se centraba no outro tramo perigoso desta estrada na provincia de Lugo, o de Ferreira de Pantón aos Peares, que acababa de aparecer nunha estatística non oficial como o máis perigoso de toda a rede estatal de estradas.

A semana que vén

As obras foron anunciadas onte pola Subdelegación do Goberno en Lugo, pero en realidade empezaron o mércores. levan a cabo entre os quilómetros 508 e 510 e a súa realización obriga a cortar ao tráfico o carril no que se traballa en cada momento, e durante o tempo necesario para que a nova capa de asfalto aséntese. No ministerio din que os traballos deberían estar rematados a principios da semana que vén. O pintado da sinalización horizontal levará a cabo máis tarde, en canto o tempo permítao.

A subdelegada do Goberno, Isabel Rodríguez, explica que nestas obras se aplicará neste tramo un tratamento cun material denominado slurry, empregado para incrementar a adherencia dos pavimentos en estradas.

Este tramo ten asfalto especial antiescorregadizo desde fai vinte anos. Foi instalado por primeira vez en 1998 para reducir a alta sinistralidade que sufrira sempre a N-120 nesta zona. Pero esa capa desgástase e é preciso renovala de forma periódica. A que foi instalada no 1998 conservou a súa eficacia durante cinco anos e foi substituída por outra no 2003. A aplicada naquel momento, fai xa catorce anos, é a que está a ser renovada neste momento. En marzo, un par de meses antes do cambio de goberno, o ministerio negaba no Congreso que esta parte da N-120 necesitase obras de renovación de firme.

Cronoloxía

1995-1998

Vinte accidentes graves. Neses catro anos producíronse vinte accidentes con feridos neste tramo en torno ao quilómetro 509 da N-120. En 1998, o Ministerio de Fomento decidiu tomar medidas e cambiou o asfalto antigo por outro de especial adherencia no tramo que empeza na chamada curva de Abrence e remata na Labrada.

1998-2002

Cinco anos de calma. O novo asfalto deu resultado e nestes cinco anos apenas se produciron neste tramo accidentes con resultados graves. O asfalto antiescorregadizo mellora a aherencia sobre todo en momentos nos que a calzada está mollada. A maior parte dos accidentes neste tramo producíanse con tempo chuvioso.

2003-2004

Un quilo de cocaína nun coche accidentado. En febreiro do 2004, o Ministerio de Fomento púxose a renovar o asfalto antiescorregadizo instalado seis anos antes neste tramo da N-120 ao seu paso polo municipio da Pobra do Brollón. Só entre os meses de novembro e decembro do 2003 se habán producido seis accidentes de consideración. O que tivo máis transcendencia foi o que sufriu un coche conducido por uns traficantes de droga. Levaban no vehículo (na foto) un fardo que ocultaba un quilo de cocaína 

2004-2018

Catorce anos sen obras. Esta parte da N-120 levaba catorce anos sen obras de renovación de firme. Neste periodio produciuse un drástico recorte nas partidas para mantemento