Que aprendín eu dos meus alumnos?

La Voz

LA VOZ DA ESCOLA

Con la llegada de las vacaciones, los profesores pueden aprovechar para hacer algo muy sano: preguntarse qué aprendieron ellos de sus alumnos a lo largo del curso
Coa chegada das vacacións, os profesores poden aproveitar para facer algo moi san: preguntarse que aprenderon eles dos seus alumnos ao longo do curso Alba Romero

Que aprendín eu dos meus alumnos?

20 jun 2018 . Actualizado ás 09:48 h.

En xeral, estamos acostumados indagar sobre que aprenderon os alumnos de nós, da nosa actividade, do noso libro, da nosa forma de actuar e ser na aula. Pero, de cando en vez, damos volta ao noso intento de espello clásico que reflicte o deles e pómonos de obxectivo: que aprendemos nós dos alumnos e non tanto eles de nós?

A culpa tena, polo menos en parte, esa sutil máquina de autovídeo que se utiliza na observación de profesores e que informa puntualmente das respostas que os alumnos van proporcionado ás nosas intrigantes preguntas, fixándonos en que din e pensan de nós, que imaxe dámoslles.

1 Sentimento. Pídeselles aos alumnos que senten, como ven en clase respecto dun tema. Como me ven, como desexarían verme, que tería que facer eu para que me visen tal como sería xusto e oportuno? Primeira aprendizaxe.

2 Animacións. A cámara reflicte ánimos e desánimos dos alumnos. Os seus entusiasmos e a súa falta de ganas. Pero que din de min mesmo: aburrimento, alegría, preocupación, empurre, dentes limpos ou mordentes, aplauso ou mal humor?

3 Ideas. Os alumnos téñenas e a cámara alégrase da súa visión futura, a súa agudeza para cambiar as cousas, inventar algo novo, útil, liberador de torpezas. Pero que indican, aínda que o disimulen, de min mesmo? Que agardan: só ocorrencias?

4 Preguntas. «O meu profesor ten un gran interese en non comezar a clase se non facemos preguntas. Case sempre anuncia de que vai hoxe a clase e ti preguntas ou quedas sen nada. Pero non perdoa o exame, cada hora, cada minuto, cada final de tema».

5 Informacións. Para moitos, pasóusenos o tempo de saber moito e de case todo e ímolo substituíndo por ofrecerlles camiños e fontes de información. A cámara de vídeo reflicte recunchos e pantallas que informan moi ben. Pois estupendo.

6 Directrices. Por onde vou, profe? Que teño que facer? Sempre me axudou. Ensínanos moi ben o camiño, e non che deixa ata que dis: «Moi ben, moi ben, xa sei». Se che perdes, pídeslle axuda e mesmo che dá un compañeiro, guía de urxencias.

7 Críticas. Non perdoa o perder o tempo nin facer as cousas sen saber por que, os alumnos non temen dicir non sei, nunca hai descualificacións persoais, só axuda ao que non sabe, non quere, non se decata e fai perder a onda aos demais.

8 Respostas. Nada de si ou non, é isto ou aquilo e xa está. Nada diso ou máis ben, pouco, tes que demostrar que comprendes, aplicas o aprendido a novas situacións, analizas, creas, valoras.

9 Iniciativas fin de curso. Leste pode ser, por exemplo, o obxectivo desta primeira páxina fin de curso. Non quedar en que aprenderon os alumnos do meu traballo na aula senón de que aprendín eu dos meus alumnos este curso nestas oito craves do meu traballo na aula. Boa nota, saúdos de La Voz da Escola e felices vacacións a todos: alumnos, profesores e pais.