Os mercados dixitais

Jesús Garrido / chuchogarrido\icloud.com

LA VOZ DA ESCOLA

Cada vez existe un uso maior das novas tecnoloxías e unha maior confianza do consumidor á hora de comprar na Rede
Cada vez existe un uso maior dás novas tecnoloxías e unha maior confianza do consumidor á hora de comprar na Rede PEPA LOSADA

O Día Mundial dos Dereitos do Consumidor 2018 recórdanos a necesidade de coñecer con detalle cal é o impacto que produce nas compras que poidan facer os alumnos e os coñecementos, actitudes e habilidades sociais que debe levar consigo esta nova situación dos mercados dixitais, rápidos, claros, pero que tamén teñen os seus riscos. Propomos, xa que logo, algunhas noticias instrutivas e as ligazóns correspondentes ás que se pode acudir para proceder adecuadamente.

14 mares 2018 . Actualizado ás 05:00 h.

1. O 80 % dos nenos galegos teñen móbil con conexión a Internet

O 97 % deles están rexistrados en, como mínimo, unha rede social. Son máis da metade (o 51 %) os que están en ata catro distintas. Son datos expostos polo profesor da Universidade de Santiago de Compostela (USC) Antonio Rial, nas xornadas Os nenos e nenas da fenda dixital, organizadas por Unicef e celebradas na Facultade de Educación da capital galega.

  • A noticia en La Voz de Galicia: goo.gl/RDVYaN

2. Especializarse: compras na Rede

As cifras do comercio en liña non paran de aumentar: estamos ante un novo mundo por descubrir, e nin sequera estamos nos principios de como vai ser o futuro. Este tipo de comercio non deixa de crecer debido a que os hábitos de compra dos consumidores están a cambiar, cada vez existe un uso maior das novas tecnoloxías e unha maior confianza do consumidor á hora de realizar as súas compras na Rede. Dentro do comercio dixital, entre os sectores máis potentes están os relacionados co turismo, o téxtil e a tecnoloxía (La Voz, 2/4/2017).

  • A noticia en La Voz de Galicia: goo.gl/PRZRyo

3. O 73% dos mozos realizan case todo o seu consumo audiovisual en liña

Segundo datos do IV Estudo de Comparación Online cara ao Aforro Intelixente, realizado polo comparador en liña líder do mercado, que xa dispón de 14 paneis de comparación de telefonía e Internet, ata o 57,7 % dos españois afirman que xa realizan case todo o seu consumo audiovisual través de Internet, deixando de lado formatos máis tradicionais como a televisión en directo. Pola súa banda, son as novas xeracións as que cada vez optan máis polos contidos en liña ou baixo demanda en vez dos emitidos en directo. De feito, no caso dos menores de 24 anos, a porcentaxe dos que realizan case todo o seu consumo audiovisual en liña supera o 73 %, fronte ao 49 % dos maiores de 45 anos.

  • Máis información: goo.gl/36SbmJ

 4. A metade dos españois aínda non compran en Internet por desconfianza

A facturación do comercio electrónico alcanzou os 24.185 millóns de euros no 2016 e superou os 6.700 millóns no primeiro trimestre do 2017, case un 25 % máis que o ano anterior, segundo datos da Comisión Nacional de los Mercados y la Competencia (CNMC). Ademais, este ano as tarxetas de crédito superaron á poboación de España, alcanzando os 51 millóns de unidades, cifra que coincide co aumento do 71 % no gasto anual por compras en liña dos últimos cinco anos. A pesar deste forte crecemento, a metade dos españois aínda non confían nas transaccións virtuais (La Voz de Galicia 19/2/2017).

  • ACTIVIDADES: No texto da noticia poderás atopar datos moi importantes para o comprador online: «Compra segura en Internet. Guía práctica»: http://www.agpd.es.

5. Consumópolis e o consumo responsable

Programa educativo realizado en colaboración coa Consellería de Cultura, Educación e Ordenación Universitaria, incluído dentro do Plan Proxecta.

Xustificación: favorecer o tratamento da educación para o consumo responsable nos currículos das diferentes etapas e niveis do ensino regulado.

Obxectivo: realización dun proxecto que permita reflexionar de modo consciente, crítico e solidario sobre distintos aspectos do consumo responsable mediante a participación nun xogo pedagóxico virtual e nun concurso escolar a nivel estatal. A temática deste curso é Internet. Tres categorías de participantes: 5.º e 6.º de primaria, 1. º e 2.º de ESO e 3.º e 4.º de ESO.

  • Web: http://consumo.xunta.gal/es/formacion/proxectos/consumopolis

6. A realidade dos consumidores en liña 2017

PMG.es publica un informe global ?demasiado amplo e profesional para os nosos propósitos escolares, pero orientador para información técnica dos profesores? no que afirma que, grazas á tecnoloxía, as compras por Internet seguen aumentando ano tras ano de forma exponencial, impulsadas por unha nova xeración de consumidores, que buscan máis comodidade, máis valor e máis opcións.

  • Para saber más: goo.gl/HNBLMT