A operación da UE contra as mafias de migrantes queda sen barcos

Cristina Porteiro
Cristina Porteiro BRUXELAS / CORRESPONDENTE

INTERNACIONAL

El héroe del autobús ya tiene la nacionalidad:  Salvini recibió a cinco niños que ayudaron a salvar a sus compañeros durante el ataque a su autobús escolar la pasada semana por parte del conductor. Rami Shehata  (en la foto)  y Adam el Hamami alertaron por teléfono a la policía. Salvini anunció el martes que concederá la nacionalidad a Shehata, de origen egipcio. «Es como si fuera mi hijo y él demostró que entendía los valores de este país», dijo ayer
O heroe do autobús xa ten a nacionalidade: Salvini recibiu a cinco nenos que axudaron a salvar aos seus compañeiros durante o ataque ao seu autobús escolar a pasada semana por parte do condutor. Rami Shehata (na foto) e Adam o Hamami alertaron por teléfono á policía. Salvini anunciou o martes que concederá a nacionalidade a Shehata, de orixe exipcia. «É coma se fose o meu fillo e el demostrou que entendía os valores deste país», dixo onte TIZIANA FABI | AFP

Os Vinte e oito estenden seis meses a misión naval Sofía, pero Italia impide o despregamento de buques e o desembarco nos seus portos

28 mares 2019 . Actualizado ás 05:00 h.

A catro días de expirar o prazo, Italia acabou cedendo no último suspiro á presión dos seus socios europeos para ampliar outros seis meses o mandato da operación Sofía contra as mafias de inmigrantes no Mediterráneo Central. Fíxoo de mala gana e bloqueando o despregamento de calquera barco da misión que arrincou o 22 de xuño do 2015 para loitar contra as redes de tráfico asentadas na costa de Libia .

Por que este rexeitamento feroz? Cos anos, os buques mobilizados nesta rexión marítima acabaron realizando labores de rescate de migrantes en alto mar. As estimacións apuntan que, desde a súa posta en marcha, esta operación conseguiu salvar dunha morte segura a 45.000 migrantes e acabou detendo a uns 150 traficantes. Para o ministro do Interior italiano, Matteo Salvini, non hai nada que celebrar. O ultradereitista non quere que os seus buques sigan operando porque, a miúdo, o destino dos sobreviventes son os portos italianos. O líder da Liga Norte non quere máis desembarcos nas súas costas. Non, a menos que outros países asuman a responsabilidade de acoller a todos e cada un dos migrantes. E ese é un debate enquistado desde hai anos en Bruxelas . Non hai expectativas de avance nas negociacións sobre o novo sistema común de asilo. 

A obcecación de Salvini

Para Bruxelas a obcecación de Salvini é un contratempo maior. «Sofía é unha operación marítima e é evidente, que, sen recursos navais, non poderá cumprir eficazmente o seu mandato», criticou a portavoz comunitaria, Simpática Kocijancic, antes de anunciar que buscarán unha fórmula para sortear o veto italiano e amortecer os riscos que trae a liquidación desta misión. Polo momento só quedan dous barcos (o Raio español e o Luigi Rizzo italiano) operando na zona. A pesar do enrocamiento do Gobernos de Roma, Bruxelas ten a esperanza de que se poida chegar a un acordo sobre o despregamento de buques despois das eleccións europeas, previstas para o 23-26 de maio.

As cifras seguen empeñadas en levar a contraria a Salvini. A UE dá por rematada a crise migratoria do 2015. Ao país alpino chegaron o ano pasado 23.370 migrantes, fronte aos 120.000 do 2017. Unha tendencia á baixa que se asenta sobre a man dura do Executivo italiano coa inmigración, o maior control e vixilancia costeira en Libia, o trato cruel das autoridades do país norteafricano e a apertura dunha nova ruta cara a Europa: España. O país consolidouse no 2018 como a principal porta de acceso de inmigrantes ao continente con 57.034 chegadas, segundo Frontex.